Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:27:51 GMT

مشکل جدی در زمینه تامین اعتبار داریم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۰۷۶۵

مشکل جدی در زمینه تامین اعتبار داریم

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده با تخصیص و نقدینگی متفاوت است اگرچه کمک‌های خوبی شده، اما امسال با مشکل جدی در زمینه اعتبار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به کمبود ۱۳۰ هزار مربی پرورشی و مشاوره در کشور، افزود: در گذشته یک رشته با عنوان راهنمایی مشاوران با دو گرایش مشاوره تحصیلی و تربیتی و مربی امور تربیتی وجود داشت که با بررسی در کمیسیون تخصصی قرار شد دو رشته جدا ازهم، با عنوان مربی امور تربیتی و مشاور راه‌اندازی شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال برای برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی، در دانشگاه فرهنگیان در هر یک از این رشته‌ها هزار نفر جذب شده‌است.

شکوهی گفت: هرچند با وضعیت مطلوب فاصله داریم، اما تلاش شده در قالب طرحی که برای سازمان امور اداری و استخدامی کشورآماده شده در بازه زمانی پنج ساله بتوانیم نیروی حوزه پرورشی را تامین کنیم.

او با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس، افزود: طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزی (نماد) طرحی پیشگیرانه، رشد مدار ارتقایی و مراقبیتی است که به‌صورت ائتلافی با مشارکت بخش‌های مختلف با هدف غربالگری، شناسایی، ارجاع، درمان و مددکاری اجرا می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات اعتباری این طرح، ادامه داد: طرح نماد باید در بازه زمانی پنج ساله اجرا شود و اکنون میز نماد در ۷۵۰ مرکز مشاوره ایجاد شده‌است.

شکوهی گفت: طرح نماد در همه منطقه‌های آموزشی برخوردار و غیر برخوردار و متناسب با آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود و براساس ضریب محرومیت مناطق، تعداد دانش‌آموز و ضریب آسیب اجتماعی که ازسامانه پایش می‌شود میزان تخصیص اعتبارات طرح متفاوت است.

او افزود: مدرسه، بازتابی از جامعه است با این تفاوت که از نظر فرهنگی و اجتماعی ممکن است کنترل بهتری در این فضا صورت گیرد و تلاش می‌شود آسیب‌ها مدیریت شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، افسردگی، اضطراب و روان رنجوری را از جمله آسیب‌هایی عنوان کرد که درمدارس وجود دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان