Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گروه بین‌الملل ــ احضار ۲۲۶ مقام فعلی و سابق در ماه نوامبر میلادی، موضع‌گیری سه کشور اروپایی نسبت به حشدالشعبی، تعطیل رسمی در عراق به مناسبت سالروز پیروزی بر داعش و ورود 500 خودروی نظامی آمریکایی به پایگاه «عین الأسد» از آخرین اخبار و تحولات عراق است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «السومریه نیوز»، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در بیانیه‌ای، فردا، 19 آذرماه را به مناسبت سالگرد پیروزی بر گروه تروریستی داعش، تعطیل رسمی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی در این بیانیه اظهار کرد: سالروز پیروزی مردم عراق بر گروه تروریستی داعش و آزادی موصل و تمام خاک این کشور از چنگال تروریست‌ها را به همه ملت عزیز عراق تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از همگان می‌خواهم که فداکاری‌های مبارزان شجاع و غیور عراقی از جمله نیروهای مسلح در ارتش، پلیس، حشدالشعبی و پیشمرگه که دشمن را شکست داده و این سرزمین را با وحدت خود آزاد کردند را فراموش نکنند.
 
عبدالمهدی افزود: همه ملت عراق از پیر و جوان، به فتوای جهاد کفایی مرجعیت دینی این کشور لبیک گفته و پیروزی بزرگی برای میهن خود و جامعه انسانیت رقم زدند.
 
وی در ادامه این بیانیه به روح شهدا درود فرستاد و با دعا برای سلامتی مجروحانی که در این پیروزی نقش مهمی داشتند، از همه نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی عراقی که همچنان در مقابل باقیمانده عناصر داعش در این کشور می‌ایستند و از میهن و ملت خود دفاع می‌کنند قدردانی کرد.
 
موضع‌گیری سه کشور اروپایی نسبت به حشدالشعبی
 
از سوی دیگر، به دنبال کشته‌ شدن حدود 70 نفر از تظاهرات‌کنندگان در منطقه «السنک» بغداد، سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترکی از عادل عبدالمهدی خواستند تا نیروهای حشدالشعبی را از میدان‌های تظاهرات دور نگه داشته شده و عاملان کشتار اخیر السنک محاکمه شوند.
 
در بیانیه این سه کشور آمده است: سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق کشته‌شدن شماری از تظاهرات کنندگان در بغداد طی جمعه گذشته را محکوم کرده و از او به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور می‌خواهند تا در آخرین روز حضور خود در این سمت، از تظاهرات کنندگان حمایت و فورا تحقیقات لازم در این زمینه را آغاز کرده و تمامی عاملان این قتل‌ها را محاکمه کند.
 
بازداشت جمعی از مقامات عراقی طی ماه نوامبر
 
پایگاه خبری «السومریه‌نیوز» اعلام کرد: سازمان شفافیت عراق امروز، دوشنبه، از صدور دستوراتی در زمینه بازداشت ۹ وزیر، ۱۲ نماینده و ۱۱ استاندار طی نوامبر(10 آبان تا 9 آذر) خبر داد.
اداره تحقیقات سازمان شفافیت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دستوراتی در زمینه احضار ۹ وزیر که دو تن از آنان اکنون مشغول به خدمت، پنج تن از آنان وزرای سابق و دو تن وزیر نیز از وزرای اسبق هستند، صادر شده است.
در این بیانیه آمده است که دستورات بازداشت شامل ۱۲ عضو پارلمان از جمله ۱۰ نماینده کنونی می‌شود. علاوه بر آن دستور بازداشت معاون کنونی یکی از وزرا، ۳ معاون وزیر سابق و ۲ معاون وزیر اسبق نیز صادر شده است.
 در ادامه این بیانیه آمده است که دستوراتی برای بازداشت و احضار یک استاندار کنونی، ۱۱ استاندار سابق، ۱۱۸ عضو شورای استان کنونی، ۲۶ عضو سابق شورای استان صادر شده است.
در بیانیه سازمان شفافیت عراق همچنین به این موضوع اشاره شده است که دستور بازداشت ۳۲ مدیر از جمله ۱۹ مدیر کل کنونی در وزارتخانه های نفت، برق، آموزش و پرورش، بهداشت، صنایع و دیوان وقف اهل تسنن و نیز ۱۱ مدیر سابق در شورای وزیران و دبیرخانه بغداد، وزارتخانه های آموزش عالی، بهداشت، شهرداری‌ها، کار، حمل و نقل، صنایع و نیز دو مدیر کل اسبق در وزارت‌خانه‌های بهداشت و حمل و نقل صادر شده است.
اداره تحقیقات سازمان شفافیت عراق تأکید کرد که مجموع دستورات بازداشت و احضار صادر شده به ۲۵۶ دستور از جمله ۲۲۱ دستور احضار و ۳۵ دستور بازداشت می رسید که ۵۱ دستور از آنها اجرایی شده و پرونده ۶۸ متهم نیز برای تحقیقات به دادگاه و نهادهای مربوطه فرستاده شده اند.

ورود 500 خودروی نظامی آمریکایی به عراق  
از سوی دیگر، رسانه‌های عراقی اعلام کردند که 500 خودروی نظامی آمریکایی به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار عراق وارد شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، این خودروهای نظامی، از اردن وارد پایگاه نظامی عین الاسد شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا عادل عبدالمهدی عراق حشد الشعبی داعش بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد

غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این‌که در مجلس، بحث‌های مختلفی پیرامون تعطیلی روز‌های پنجشنبه و شنبه در جریان است اظهار داشت: معتقدم تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات، تجارت و بازرگانی کشور به مدت ۴ روز در ماه قطع خواهد شد؛ در حالی که با تعطیلی شنبه، این مدت به حداقل ۳ روز کاهش می‌یابد.

نوری قزلجه ادامه داد: در دنیای امروز بدون ارتباط با دنیا و تعامل با دیگر کشورها، رشد اقتصادی و فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل من با تعطیلی شنبه موافقم. این موضوع مورد تأیید اکثر کارشناسان نیز هست و به نفع کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در آخر صحبت‌های خود به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: تعطیلی پنجشنبه فقط برای بخشی از کشور و برخی شرکت‌ها اعمال می‌شد و در واقع از قبل هم تعطیل بودند. اما اگر شنبه تعطیل شود، کل کشور یکسان خواهد شد و همه اعم از شرکت‌ها، ادارات دولتی و غیر دولتی، دو روز جمعه و شنبه را تعطیل خواهند کرد. این موضوع هماهنگی داخلی را نیز به وجود می‌آورد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • (ویدئو) نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد