Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@20:52:40 GMT

گرایش به معنویت فرهنگ نیکوکاری را تقویت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۰۸۲

گرایش به معنویت فرهنگ نیکوکاری را تقویت می‌کند

نصیری گفت: گرایش به معنویت، روحیه و فرهنگ نیکوکاری و انفاق را در جامعه تقویت خواهد کرد که در قرآن مجید، احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) نیز بارها بر رسیدگی به امور نیازمندان سفارش شده و این یک تکلیف الهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام «ناصر نصیری» عصر امروز، ۱۷ آذرماه در نشست تخصصی با ائمه جماعات کمیته امداد استان اردبیل، اظهار کرد: ترویج فرهنگ «احسان و انفاق» در بین آحاد مختلف به نفع مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر است که همواره باید مد نظر قرار داشته و گام‌های موثری در این عرصه برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل، بیان کرد: گرایش به معنویت، روحیه «احسان و انفاق» را در جامعه افزایش خواهد داد که در قرآن مجید، احادیث و روایات ائمه اطهار(ع)، نیز بارها بر رسیدگی به امور نیازمندان سفارش شده و این یک تکلیف الهی است.

 

حجت‌الاسلام نصیری با بیان اینکه انتظار خاصی است که رسالت عظیم گرایش به معنویت را به نحو احسن انجام دهیم، افزود: با حضور معنویت، علاوه بر گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز خواهیم بود.

 

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل گفت: اگر گرایش به معنویت به خوبی تبیین شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد؛ در بحث مشارکت همگانی برای پرداخت صدقه، زکات، کمک به ایتام و نیازمندان همواره باید مد نظر قرار داشته باشد و آحاد مختلف مردم به این امر تشویق شوند.

 

وی با بیان اینکه خدمت به محرومان از بالاترین عبادت‌ها است، افزود: نیکویی موجب بهترین شدن در جامعه می‌شود که بر همه واجب است با پیروی از فرامین اهل بیت(ع) در این مسیر گام برداریم.

 

حجت‌الاسلام نصیری ادامه داد: کمیته امداد استان اردبیل با اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب تلاش بسیاری را برای ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر به کار گرفته است که ترویج نماز در بین نوجوانان و جوانان تحت حمایت از جمله بارزترین فعالیت‌های این نهاد در عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه است.

 

نقش تاثیرگذار ائمه جماعات در ترویج فرهنگ انفاق

 

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز در این نشست با اعلام اینکه هم‌اکنون ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: تمامی خدمات کمیته امداد استان اردبیل دارای پیوست فرهنگی است که این امر نقش بسزایی در توانمندسازی خانوار تحت حمایت داشته است.

 

وی تصریح کرد: ائمه جماعات نقش بسزایی در ترویج فرهنگ احسان و انفاق در جامعه ایفا می‌کنند و همکاری هر چه بیشتر در پیشبرد اقدامات فرهنگی کمیته امداد موثر خواهد بود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل همواره نیازمند یاری‌رسانی نیکوکاران هستند که در این عرصه با گسترش و نهادینه‌شدن احسان و نیکوکاری در بین آحاد مختلف مردم می‌توانیم شاهد کاهش مشکلات و مسائل زندگی آنها باشیم.

 

منبع: ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس شورای اسلامی کانون های مساجد انتخابات مجلس انتخابات مجلس استان بوشهر قرآن کریم مسجد اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه تاکید کرد.

کلام‌الله صفری ۱۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم تاکید کرد و گفت: ضروری است جایگاه معلم در جامعه تقویت شود و نگرش مردم به معلم، باید نگرش نسبت به انبیا باشد.

وی به ایجاد انگیزه در معلمان برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم در استان داریم و برای انتخاب معلم نمونه، ۶ هزار و ۱۹۸ مشارکت کردند و با ارزیابی انجام گرفته ۸۰۵ نفر به مرحله منطقه‌ای و در ادامه نفر۵۹ به مرحله استانی راه یافتند و نهایتا ۴ نفر انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

صفری همچنین از میان مدیران و معاونان و مربیان بهداشت نیز نهایتا ۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، افزود: تولید محتوای آموزشی، نحوه تدریس، شیوه استفاده از فناوری، ارائه طرح درس، مقبولیت، سابقه بالای ۱۰ سال، اظهارنظر شورای مدرسه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان و غیره از معیارهای انتخاب معلم نمونه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در حوزه آموزش و پرورش طی یک سال گذشته، ادامه داد: پخش زنده برنامه سلام معلم توسط صدا و سیمای مرکز اردبیل از اقدامات برجسته این حوزه است.

وی به راه‌اندازی پویش‌های مختلف در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم در سطح استان، تصریح کرد: در سطح استان ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه فعال است که در هفته معلم امسال زنگ سپاس در همه مدارس استان با حضور مقامات استانی به صدا درآمد.

صفری تجدید پیمان با شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با معلمان پیشکسوت، حضور مسئولان در شورای دبیران، راه‌اندازی قرارگاه جهادی فرهنگیان در خیابان معلم اردبیل، ایجاد یادمان شهدای فرهنگیان و دانش‌آموزان، شناسایی معلمان شاخص، کارآمد و سرآمد استان برای حضور دورهمی در صدا و سیما، ایجاد نمایشگاه از دستاوردهای آموزش و پرورش، برگزاری جشن پیوند مسجد و مدرسه، دومین جشنواره معلم خلاق ایل عشایر، شب شعر و غیره از جمله اقدامات و فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه