Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@12:29:53 GMT

ایران به جمع صادرکنندگان پارازایلین جهان پیوست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۱۹۶

به گزارش اکوفارس به نقل از ایلنا، تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری در حاشیه بازدید خبرنگاران از این مجتمع با بیان اینکه پیمانکار این مجتمع کنسرسیومی از شرکت تویوی ژاپن سازه ایران و ال جی کره جنوبی بوده است اظهار داشت: لیسانس واحدهای فرآیندی شرکت اکسنت فرانسه، گروب اوده آلمان و تویوی ژاپن بوده است که 20 درصد تجهیزات ساخت داخل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خوراک مجتمع تصریح کرد: این مجتمع 4.77 میلیون تن در سال خوراک مصرف می‌کند که 4.5 میلیون تن آن میعانات گازی است که از پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی دریافت می‌کند و 270 هزار تن بنزین پیرولیز است که از پتروشیمی جم دریافت می‌شود. این پتروشیمی سرویس‌های جانبی خود را مثل ابر، بخار، آب، نیتروژن و ... را نیز از پتروشیمی مبین دریافت می‌کند.

صانعی محصولات اصلی مجتمع را پارازایلین، بنزن و آرتوزایلین با حجم 1.2 میلیون تن در سال و محصولات فرعی مجتمع را هیدروکربن‌های سنگین، آرماتیک سنگین، رافینیت، هیدروکربن‌های سبک، ال پی جی، برش پنتان و نفتای سبک با حجم 3.3 میلیون تن در سال عنوان کرد.

وی با اشاره به کاربرد محصولات اصلی و فرعی پتروشیمی نوری گفت: محصولات این پتروشیمی در تهیه و تولید پلی‌استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها، رزین‌ها، بطری‌های یک بار مصرف، نایلون، شوینده‌ها، ترکیبات دارویی، سموم دفع آفات، حلال صنعتی و همچنین صنایع پالایشگاهی و خوراک واحدهای الفینی استفاده می‌شود.

وی مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی نوری را نیز علاوه بر مصرف داخل کشورهای اروپایی، آسیای شرقی و جنوب شرقی، حاشیه جنوبی خلیج فارس و شبه جزیره هند اعلام کرد.

صانعی درباره آخرین وضعیت تولید و توسعه مجتمع پتروشیمی نوری با عنوان بزرگترین زنجیره ارزش محصولات آروماتیکی در صنعت پتروشیمی ایران گفت: طرح شیرین‌سازی برش‌های سنگین به زودی با سرمایه‌گذاری حدود 110 تا 120 میلیون دلاری اجرایی می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح خوراک اولیه تولید نفت کوره کم گوگرد مورد نیاز شناورها و کشتی‌ها تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با بیان اینکه خاموش‌سازی مشعل مجتمع یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرا است، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح هم همزمان با توقف سوختن گازهای همراه امکان تولید محصولاتی با ارزش افزوده همچون گاز مایع، گاز شیرین و کود سولفات آمونیوم فراهم می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تامین مطمئن خوراک میعانات گازی پتروشیمی نوری اظهار داشت: در شرایط فعلی از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه حدود 100 هزار بشکه میعانات گازی به عنوان خوراک در این مجتمع مصرف می‌شود و برای افزایش پایداری تامین خوراک پتروشمیی نوری به 10 پالایشگاه پارس جنوبی متصل شده است.

صانعی با اشاره به ثبت رکودهای جدید تولید محصولات آروماتیک یادآور شد: هم اکنون با تامین کامل خوراک روزانه معادل 110 ظرفیت اسمی و 120 درصد برنامه، تولید در این مجتمع پتروشیمی انجام می‌شود.

وی همچین از افزایش 20 درصدی ظرفیت تولید پارازایلین و 10 درصدی بنزن در پتروشیمی نوری خبر داد و گفت: این نوع طرح امسال به بروزرسانی برخی از تجهیزات به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل پتروشیمی نوری با اشاره به از سرگیری صادرات پارازایلین این زنجیره محصولات آروماتیکی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه هزار تا 120 تن پارازایلین به بازارهای جهانی صادر شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند و در تحقق شعار سال نقش اساسی ایفا می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، الیاسی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از کارگران شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه هفته کارگر امسال با عنوان مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی نام‌گذاری شده است، گفت: قطعا کارگران نقش به سزایی در تحقق شعار سال دارند. 

وی به برگزاری بیش از 100 برنامه در سطح استان طی هفته کارگر اشاره کرد و افزود: تلاش شده با برگزاری برنامه های متنوع و مفرح این هفته گرامی داشته شود. 

الیاسی با اشاره به اینکه کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند، گفت: این ایام فرصتی مغتنم است که زحمات بی‌بدیل این قشر زحمت‌کش را ارج نهیم. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به کاهش اطاله دادرسی اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در رسیدگی به شکایات کارگران،کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست.

کاهش 21 درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده طی دو سال اخیر با ارائه آموزش‌ها، سطح ایمنی در محل کار افزایش یابد که در نتیجه در سال 1402 نسبت به سال 1401 بیش از 21 درصد حوادث ناشی از کار کاهش یافته که این رقم در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 47 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کسب موفقیت‌های مستمر در عرصه کار و تولید، مرهون تلاش و ایثار کارگران است.

رییس مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در این مراسم گفت: بزرگترین مجتمع غرب کشور در وسعت 120 هکتاری با حضور 2 هزار و 19 کارگر ساده در حال تولید است.

بهزاد یاری با بیان اینکه تمام این صنعت توسط کارگران بومی در حال تولید است افزود: این پتروشیمی سال گذشته با 675 هزار تولید انواع محصولات پتروشیمی رتبه برتر را در بین صنایع استان کسب کرد.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین