Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش شهریور روز دوشنبه در جلسهٔ شورای برنامه ریزی شمیرانات ضمن پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه استان تهران برای ابلاغ اعتبارات در فصل های اظهار داشت: دولت دچار انقباض اعتباری است و همهٔ ما بر آن آگاهیم اما سازمان برنامه می تواند رعایت تقدم در حوزه هزینه کرد و آب و هوا را داشته باشد. با توجه به آب و هوای کوهستانی شهرستان که امکان عملیات اجرائی پروژه ها را در نیمه دوم سال با محدودیت مواجه می کند تخصیص اعتبار هم در این زمان کاری از پیش نمی برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اعتبارات تخصیصی شمیرانات نیز افزود: تأمین اعتبار بیشتر پروژه های حیاتی ما از "سایر منابع" معین شده که شاید محقق نشود پس وضعیت کشاورزی، محیط زیست، آبخیزداری، راهداری و مسائل دیگر شهرستان ما چه می شود؟

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مثلاً بهبود بهره وری آب در عرصهٔ کشاورزی از مسائل مهم شمیرانات است که تأمین اعتبار آن در سایر منابع معین شده است

فرماندار شمیرانات تأکید کرد: با توجه به این بودجه بندی معاونان فرمانداری، بخشداران و رؤسای اداراتی که متولی اجرای پروژه های حیاتی شهرستان هستند فوراً نسبت به اولویت بندی پروژه ها اقدام کنند.

شهریور همچنین بر احیای محیط زیست شمیرانات بویژه منطقه حفاظت شدهٔ ورجین تأکید کرد و گفت: صیانت از محیط زیست شهرستان نیازمند آن است تا به یک مدیریت یکپارچه در این حوزه برسیم وگرنه به زودی شاهد تخریب مناطق بکر خواهیم بود.

این مقام مسئول یادآور شد: رودخانه جاجرود و سد لتیان از مهمترین منابع تأمین کنندهٔ آب شرب کلان شهر تهران هستند و از این رو اهمیت زیادی دارند لذا برای منطقه ورجین در جوار این رودخانه و خطرساز شدن آن با بارش های شدید باید اقدام جدی و فوری داشته باشیم.

وی اعلام کرد: ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری سریعاً نسبت به ارائه طرح برای بته کاری ورجین اقدام کنند تا با شروع سال جدید کاشت و بذرپاشی توسط دستگاه های دولتی، فعالان  محیط زیستی و داوطلبان آغاز شود.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان تهران پایتخت جلسه شورای برنامه ریزی شمیرانات شهر تهران قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان