Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شیوا روز دوشنبه در نشست ستاد ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان دماوند که با حضور اعضای این ستاد در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه این موفقیت با تلاش شهرداریها، دهیاریها، بخشداریها، جهادکشاورزی و حمایت دستگاه قضایی  محقق شده است، اظهار داشت: ساخت و ساز غیرمجاز تا زمانی که فرآیند اقتصادی دارد، اساسا غیرقابل کنترل است چرا که ساخت و ساز غیرمجاز یک فرآیند اقتصادی است و کسی نمیتواند مانع آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ساخت و ساز غیرمجاز دقیقا مثال تلاش برای بقا در جامعه طبیعی است و باید تلاش کنیم تا این مهم را غیراقتصادی کنیم؛ تخریب خانه های مردم نه کار ماست و نه افتخاری برای ما چراکه پدیده خوبی نیست و چرا باید این فرایند اقتصادی باشد و درآخر با کلی هزینه چندین مورد تخریب صورت گیرد؟

این مقام مسئول با بیان اینکه تا زمانیکه صنعت کشاورزی زیانده است و سود ده نیست، ‌ کشاورز به تغییر کاربری اراضی می اندیشد، گفت: امرار معاش حق هر فردی است و نمی شود جلوی آنان را گرفت اما باید فرآیند کشاورزی و باغداری سودمندتر از ساخت و ساز غیرمجاز باشد و تا زمانیکه به این مرحله نرسیده باشیم تلاشها بیهوده است.

شیوا افزود: بحث یو تی ام بودن گزارشات سالهاست مورد توجه است، قانونگذار وظایف را مشخص کرده که دراین میان وظیفه جهادکشاورزی جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی است و حفاظت از حریم شهرها به عنوان محلی جهت تامین سرانه ها در آینده وظیفه شهرداریهاست.   

معاون فنی و عمرانی فرمانداری دماوند بیان داشت: قانون تکلیف دستگاهها را جهت کمک به جهاد کشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی مشخص کرده است و تاکنون همه شهرداریها و دستگاههای اجرایی کمک کرده اند اما باید این اتفاق مضاعف شود.  

وی با تاکید به مطالعه چندباره قوانین توسط دستگاههای اجرایی گفت: توجه بیشتر شهرداری ها در حفاظت از باغات سطح شهرها همچنین حفاظت از اراضی درختکاری شده ضروری است که انتظار میرود با توجه به تمرکز ساخت و ساز غیرمجاز در باغات، نقش پلیس ساختمانها در گزارش قطع اشجار به دستگاههای فرادستی جدی و مهم باشد.

وی با بیان اینکه با اجرای صحیح قانون، هیچگونه مشکلی شاهد نخواهیم بود، ادامه داد: طبق قانون اگر ۱۰درصد از درختان باغی قطع شود، آن باغ میتواند به نفع شهرداری ضبط شود.

در این نشست جهاد کشاورزی شهرستان دماوند شناسایی ۱۳۷۹ مورد ساخت و سازغیرمجاز، ۳۰۴ مورد طرح دعوی، ۲هزار و ۵۰۲ مورد تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و ۱۱مورد اجرای احکام قطعی از ابتدای سال جاری تاکنون را اعلام کرد.

همچنین نبود تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی کافی نیز از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود که مقرر شد دستگاه های متولی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 جامعه دستگاه قضایی ساخت و ساز شهرداری قانون قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان