Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام قطعی ۸ داوطلب شرکت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان طی چهار روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری با بیان اینکه فرآیند ثبت نام در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از روز جمعه 15 آذرماه آغاز شده است، اظهار کرد: به ترتیب در روزهای اول تا چهارم، صفر، پنج، یک و دو نفر ثبت نام قطعی انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: مسن‌ترین داوطلب که تاکنون ثبت نام کرده است، 55 ساله و جوان‌ترین آن‌ها 33 ساله بوده و میانگین سنی داوطلبان هم 43 سال است.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگانن رهبری هر هشت سال یک بار در کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پس از درگذشت آیت الله شاهرودی برای جایگزینی ایشان باید انتخابات میان دوره ای در خراسان رضوی برگزار شود.

جعفری به تبیین اصلی‌ترین ویژگی‌های انتخاب‌شوندگان خبرگان رهبری پرداخت و ادامه داد: اشتهار به دیانت، اجتهاد در حد قدرت استنباط مسائل فقهی، بینش سیاسی و اجتماعی نسبت به مسائل روز، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و نداشتن سوءسابقه سیاسی و اجتماعی از جمله آن‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق در داوطلبان را فقهای شورای نگهبان برشمرد و گفت: افرادی که مقام معظم رهبری صریحا یا ضمنان اجتهاد آن‌ها را تأیید فرموده باشند، نیاز به تایید شورای نگهبان ندارند.

وی تصریح کرد: نیازی نیست که ثبت نام کنندگان ساکن و یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

جعفری افزود: به‌دلیل همزمانی این انتخابات یا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیأت‌های اجرایی هر دو انتخابات به‌صورت مشترک فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سیاسی رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی حسن جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است

ایسنا/زنجان نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اعتقاد به اینکه برخی افراد با وجود علم و دانش، راه گمراهی را در پیش گرفتند، گفت: این افراد مبانی دین را که مهمترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه است، انکار می‌کنند که باید متولیان فرهنگی در این زمینه ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در همایش حکمت مطهر که به‌مناسبت هفته عقیدتی - سیاسی سپاه در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سایه دانش عمیق، انسان سعادت آخرت را نصیب خود می‌کند و افرادی که به دنبال آگاهی عمیق نبودند و به حداقل آگاهی بسنده کنند، خیر زیادی ندارند.

وی بیان کرد: با بررسی احادیث می‌توان به اهمیت توجه به علم و دانش در جامعه اسلامی پی برد، پیروان اهل بیت حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید مطهری الگوی جامعه بود و افکار و عقایدش روشنگر راه تمام رهجویان است، افزود: خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است چون در این راه، بینش عمیقی پیدا و زیر سایه دانش و آگاهی عمیق تقرب پیدا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس