Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مدارس مقطع ابتدایی شهرستان جاجرم فردا ۱۹ آذر به منظور پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به آنفلوآنزا تعطیل شد.

مدارس چالدران تعطیل شد

آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: به دلیل برودت هوا مدارس چالدران به مدت روز روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تعطیل است.

تمام مقاطع تحصیلی اردبیل به مدت ۲ روز تعطیل شد

آموزش و پرورش استان اردبیل به دلیل تداوم برودت هوا و نیز جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزا تمام مقاطع تحصیلی اردبیل را به مدت دو روز (سه‌شنبه و چهارشنبه) تعطیل اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارس شهرستان بیجار سه شنبه و چهارشنبه تعطیل است

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به سرمای هوا و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا، مدارس شهری و روستایی همه مقاطع تحصیلی شهرستان بیجار روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تعطیل است.

مدارس گلستان تعطیل شد

گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: همه مدارس در همه مقاطع از شیفت ظهر شنبه تا شیفت ظهر روز سه شنبه تعطیل اعلام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تعطیلی مدارس برف و باران آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید گفت: بعد از ۱۸ سال که از این قانون می‌گذرد هنوز هم می‌گوییم معاونت پرورشی آن‌چنان که باید باشد نیست.

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 

وی با بیان اینکه در هجده سالی که بعد از قانون احیا می‌گذرد تقریبا یک بار جذب مربی پرورشی داشتیم ادامه داد: سایر جذب‌هایی که در حوزه مربی پرورشی و مشاور صورت گرفته، در حد سالی ۷۰۰ ـ۸۰۰ نفر بوده، امروز تقریبا ۴۵ هزار نیروی پرورشی و مشاور داریم و حدود ۷۰ هزار کمبود نیرو داریم.

مربیان پرورشی از ابزار لازم برای تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند نیستند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکثر فضا‌های پرورشی متروکه شده بودند گفت: تقریبا ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی داریم. در بحث محتوا نیز حوزه پرورشی نه به صورت صد درصد، اما در بسیاری مواقع به حوزه‌ای کناردستی و کیفیت‌بخشی تبدیل شده است، مربیان پرورشی در مدارس از ابزار لازم برای تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند نیستند بنابراین در عنصر محتوا، نیروی انسانی و فضا که سه ضلع اصلی کار تربیتی هستند مشکل و کمبود داریم و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

پورثانی با بیان اینکه ۱۱۲ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس و حدود یک میلیون فرهنگی داریم افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دستگاه آموزش و پرورش با بقیه دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست، بقیه دستگاه‌ها نیرو را استفاده می‌کنند ولی وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی را تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همچنین فرموده بودند مصالح کشور و نکات دیگر را معاونت پرورشی با رویکرد عقلانی برای دانش‌آموزان جا بیاندازد ادامه داد: ما نه فقط گروه‌های مردمی بلکه از نهاد‌های انقلابی و گروه‌هایی که دغدغه تربیت دارند، استقبال می‌کنیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: طبق دستورالعمل اوقات فراغت، برای اولین بار در سال گذشته فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفت.

پورثانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار گروه دانش‌آموزی جهاد تبیین در کشور وجود دارد گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گوید که کل جریان آموزش و پرورش برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است. کسانی که سند را نوشته بودند پیشنهاد داده بودند که وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر نام یابد. در تمامی صفحات مبانی سند تحول یک کلمه به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌کنید و فقط یک کلمه به نام تربیت وجود دارد.

سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد، اما عمق کمی دارد

وی با بیان اینکه در هر استان و هر منطقه‌ای که گروه جهادی و مردمی وجود داشته باشد پیگیری لازم برای فعالیتش انجام می‌شود افزود: در ۷۲۰ منطقه کشور، هر منطقه یک معاون پرورشی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند، اظهار کرد: سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد، اما عمق کمی دارد، باید اقتضائات دانش‌آموزان درک و برای آن برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا