Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از روز گذشته (دوشنبه) با ورود سامانه پرفشار شاهد بارش باران و وزش باد در سطح استان بودیم و براساس الگوهای پیش یابی این بارش ها تا اواسط روز سه شنبه به شکل پراکنده در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در ارتفاعات با توجه به کاهش دمای اتفاق افتاده بارش ها به صورت برف است که با پدیده مه همراه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داداشی گفت: از بعدازظهر سه شنبه این سامانه به تدریج منطقه ما را ترک می کند و تا شامگاه چهارشنبه موقتاً شاهد ثبات نسبی در آسمان استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: از شامگاه چهارشنبه تا بامداد جمعه با توجه به نفوذ هوای خنک و مرطوب از عرض های شمالی تر مجدداً بارش ها را به شکل پراکنده در سطح استان پیش بینی می کنیم.

کد خبر 4793609

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان ثبت نام کاندیداها قزوین بارش برف تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر

ایسنا/فارس مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس با ترسیم سیمای استان فارس در بارندگی اخیر از بروز پدیده بهاران پربارش در این استان خبر داد و گفت: تا امروز، ۷ اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بخ‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است.

سیاوش بهروز امروز، ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: بارندگی‌های بهاری چهره کم آبی امسال را کمی ترمیم کرد و مجموع حجم آب پشت سدهای در حال بهره‌برداری استان را به ۴۰ درصد رساند.

وی افزود: میزان اختلاف بارندگی استان فارس با بارش بلند مدت مشابه یعنی میانگین ۵۵ ساله حدود ۳۰ درصد کاهش دارد.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به میزان ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی جبهه بارندگی اخیر که شروع آن از ۳۱ فروردین ماه ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر ، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است. 

وی اضافه کرد: بعدازظهر چهارشنبه گذشته بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی استان فارس رخ داد که منجر به سیلابی شدن رودخانه‌های این مناطق شده است. از جمله بارش شدید در شهر شیراز به میزان ۳۶ میلی‌متر طی ساعات ۱۳ تا ۱۷ ثبت شد که منجر به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه خشک شیراز شد. 

بهروز ادامه داد: هر چند لطف خداوند شامل بندگانش شده است و بهبودی نسبی با نزول رحمت الهی شامل حال مردم شده است، لیکن تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است لذا صرفه‌جویی در کلیه بخش‌های مصرفی آب شامل شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، سال آبی از آغاز مهرماه هر سال تا پایان شهریورماه سال بعد است و امید می رود با یاری خداوند منان چند ماه باقی‌مانده تا سال آبی جاری میانگین بارش استان بالاتر برود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه