Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاونین این اداره کل با احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دیدار و گفتگو کرد.

در  این دیدار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی لرستان، در خصوص استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای توانمند‌سازی جامعه معلولین استان بحث و گفتگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این دیدار با تاکید بر اینکه معلولین نباید از فضای جامعه دور باشند، گفت: توانمند سازی جامعه معلولین هدف اصلی سازمان بهزیستی است و ما این آمادگی را داریم که با خدمات و فعالیت های فرهنگی و هنری، اداره کل بهزیستی استان را در این روند یاری دهیم.

‌فتایی تصریح کرد: جامعه هدف ما به اصحاب فرهنگ، هنر ، رسانه و قرآنی ختم می شود و بخشی از فعالیت‌های ما از جمله شورای فرهنگ عمومی، تمام اقشار جامعه را شامل می شود و خدمت‌رسانی فرهنگی و هنری به معلولین برای ما یک افتخار بزرگ است.

او  تصریح کرد: اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت اساتید رشته‌های مختلف هنری جهت حضور در مراکز توانبخشی بهزیستی و ارائه آموزش‌های تخصصی به معلولین و ... می تواند در قالب یک تفاهمنامه همکاری بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی استان منعقد شده و محور همکاری‌های آتی باشد.

مدیر کل بهزیستی استان لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت‌های هنری و ورزشی باعث افزایش اعتماد به نفس در بین معلولین می شود، گفت: انجام این فعالیت‌ها عزت نفس، نوع نگاه و موقعیت اجتماعی معلولین را ارتقاء داده و به آنان برای حضور بهتر در سطح جامعه کمک شایانی می کند.

فاطمه زهرا تولکی در پایان افزود: استفاده از ظرفیت هنر در مراکز توانبخشی و درمانی بهزیستی و همچنین حضور هنرمندان شاخص در کنار ما به عنوان مشاور، بسیار موثر و مفید خواهد بود و به عنوان نمونه می‌تواندزمینه طراحی و اجرای جشنواره‌های هنری با محوریت معلولین را فراهم نماید.

انتهای پیام/ب

توانمندی سازی جامعه معلولین با استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و هنری 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد