Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@13:44:31 GMT

امارات خواهان کاهش تنش با ایران است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۶۵۳۱

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال تبادل زندانی بین ایران و آمریکا در روز‌های گذشته، یک نشریه انگلیسی روز دوشنبه به نقل از یک دیپلمات غربی از نقش کشور‌های امارات عربی متحده و عمان در راستای تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا در روز‌ها و هفته‌های گذشته خبر داد.

روزنامه «ایندیپندنت» به نقل از یک دیپلمات غربی که نامی از او برده نشده، نوشت: «بیان این موضوع (تنش زدایی بین ایران و آمریکا) با توجه به این‌که آمریکایی‌ها هیچ مطلبی را با ما در میان نمی‌گذارند، دشوار است، اما واضح است که انگیزه‌ای برای آرام کردن اوضاع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این دیپلمات غربی در ادامه گفت، تغییر رویکرد امارات در قبال ایران در ایران در ماه‌های اخیر، به طور قابل توجهی میل کاخ سفید برای رویارویی با ایران را کاهش داده است.

روز شنبه جمهوری اسلامی ایران «ژیو وانگ» تبعه آمریکا را که به جرم جاسوسی و همکاری با آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) در زندان به سر می‌برد، به ازای آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر برجسته ایرانی، آزاد کرد. آمریکا دکتر سلیمانی را به دلیل انتقال دارو‌های لازم برای درمان بیماران سرطانی، به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده بود.

به نوشته ایندیپندنت، این دیپلمات غربی در ادامه افزود: «امارات متحده عربی نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرد و هفته‌های گذشته به آمریکا گفت که در هیچ اقدام نظامی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.»

«تئودور کاراسیک» تحلیلگر ویژه امور منطقه نیز بر این باور است که امارات با توجه به درگیری‌های لیبی، خواستار کاهش فشار ایران و تمرکز کردن بر «لیبی» است.

ایندیپندنت در خاتمه نوشت، تحلیلگران بر این باورند که با وجود اغتشاشات اخیر در ایران بابت افزایش بهای بنزین، ایران به این نتیجه رسیده که قادر است از فشار اقتصادی آمریکا رهایی یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 ایندیپندنت امارات متحده عربی تبادل زندانی تنش زدایی انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد واشنگتن در حال تغییر محل استقرار ناوگان نظامی خود در غرب آسیا در پی اعتراض بعضی کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام اماراتی نوشت: امارات در ماه فوریه گذشته به آمریکا اعلام کرد اجازه استفاده هواپیما‌های آمریکایی از پایگاه هوایی الظفره را برای حملات هوایی به یمن و عراق نخواهد داد.

این روزنامه خاطر نشان کرد: پنتاگون بمب‌افکن‌ها، جنگنده‌ها و پهپاد‌های تهاجمی را به قطر منتقل کرد تا محدودیت‌های امارات را دور بزند.

محدودیت‌هایی که امارات برای آمریکا تعیین کرد، به علت نگرانی ابوظبی از خشمگین شدن ایران در صورت کمک علنی به عملیات نظامی آمریکا، بود.

دیگر خبرها

  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند