Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:34:54 GMT

پرورش شتر مرغ در تایباد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۶۰۰

پرورش شتر مرغ در تایباد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۶ فارم صنعتی و ۱۰۰ واحد سنتی در این شهرستان فعالیت دارد که در پرورش دو نوع شتر مرغ پرواری و مولد فعالیت دارد.

محمد میری افزود: این واحدهای فعال توانسته‌اند زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کنند.وی ادامه دامدیر جهاد کشاورز

وی ادامه داد: هم‌اینک صدور ۱۱ پروانه صنعتی در این شهرستان در دست اقدام است و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای احداث و توسعه سایت پرورشی شترمرغ به متقاضیان در حال پرداخت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با وجود این تعداد شتر مرغ، این شهرستان سالانه ظرفیت ۲۵۸ تن گوشت از این گونه جانوری را دارد.

وی افزود: پنج درصد گوشت تولید شده شتر مرغ در این شهرستان به مصرف داخلی رسیده و مابقی آن به بازارهای استان‌های تهران، اصفهان و یزد ارسال می‌شود. 

میری ادامه داد: ۷۰ درصد پرورش شتر مرغ در تایباد در بخش میان ولایت این شهرستان انجام می‌شود.

۸۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد وابسته به بخش کشاورزی و دامپروری هستند، این شهرستان افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین و ۲۵۰ هزار راس دام سبک دارد.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تایباد کشاورزی دام و طيور اشتغال فراگیر خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تایباد کشاورزی دام و طيور اشتغال فراگیر خراسان رضوی وزارت جهاد کشاورزی تایباد کشاورزی دام و طيور اشتغال فراگیر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب