Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:00:55 GMT

آمار جهانی مرگ و میر آنفلوانزا/هشدار به کادر درمان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۶۲۷

آمار جهانی مرگ و میر آنفلوانزا/هشدار به کادر درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر هاشمی، در کارگاه آموزشی آنفلوانزا، افزود: میزان مرگ و میر سالانه ناشی از این بیماری در سراسر دنیا ۳۰۰ تا ۶۵۰ هزار نفر است و امسال نیز با شیوع این بیماری در کشور، کارگاه ها و نشست ها به منظور هماهنگی در پیشگیری از شیوع آن لازم و ضروری است.

وی با اشاره به آخرین آمار استخراج شده از سامانه نظام مراقبت سندرمیک آنفلوانزا، گفت: در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ابتدای مهر ۹۸ تاکنون تعداد ۱۶۳۵ با علائم شدید تنفسی مراجعه داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از این تعداد، ۲۵۱ مورد بر اساس جواب آزمایش ابتلا قطعی به آنفلوانزا داشته اند که اکثریت با تشخیص استراحت در منزل و درمان علامتی و آموزش علائم هشدار ترخیص شدند.

هاشمی، زنان باردار، کودکان زیر ۵۹ ماه، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های مزمن، افراد مبتلا به نقص ایمنی و کارکنان بهداشت و درمان را از گروه هایی دانست که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

وی با اشاره به علائم آنفلوانزا که شامل تب، سرفه معمولا خشک، سردرد، درد مفاصل و عضلات، بی حالی شدید، گلودرد و آبریزش بینی است، افزود: حضور در مکان های شلوغ و تماس نزدیک با افراد مبتلا، دو عامل مهم در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری است.

هاشمی با عنوان این مطلب که زمان کمون بیماری حدود ۲ روز و تشخیص بیماری اغلب بالینی است، گفت: نمونه گیری از حلق، بینی، نازوفارنکس و ترشحات تراشه و ارسال آن به آزمایشگاه های مرجع جهت انجام PCR به تشخیص قطعی بیماری کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: شروع درمان در موارد نیاز، طبق تجویز پزشک و پس از معاینه و تشخیص بالینی قابل انجام و منوط به آماده بودن پاسخ آزمایش نیست.

هاشمی افزود: برای بیماران پرخطر باید علاوه بر درمان علامتی، درمان ضد ویروس شروع شود چرا که شروع درمان oseltamivir در ۴۸ ساعت بعد از شروع علائم بیشترین تاثیر را دارد.

وی با تاکید بر اینکه دارو به مقدار کافی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است، ادامه داد: توجه به این نکته ضروری است که مصرف غیر منطقی داروی آنتی ویرال علاوه بر بار مالی بر سیستم بهداشتی و درمان کشور، سبب ایجاد مقاومت دارویی می شود.

هاشمی، رعایت بهداشت دست به صورت مرتب، بهداشت مناسب تنفسی (پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه، استفاده از دستمال و دفع صحیح دستمال کثیف) و عدم تماس نزدیک محافظت نشده با افراد مبتلا را از مهم ترین راه های احتیاط استاندارد در کاهش امکان ابتلا به آنفلوانزا عنوان کرد.

وی در پایان درباره نوع برخورد کادر بهداشت و درمان در مراکز درمانی با بیماران مشکوک به آنفلوانزا، گفت: کارکنان بهداشتی و درمانی مراکز درمانی تابعه می بایستی بر تریاژ مناسب و جداسازی زود هنگام بیمار از سایر بیماران بر اساس دستورالعمل نظام مراقبت سندرمیک، تهویه مناسب تریاژ، محل انتظار بیمار، بخش عفونی و اتاق بیماران، رعایت فاصله مناسب بین بیماران، در اختیار قرار دادن وسایل حفاظت فردی برای کارکنان و بیماران، آموزش نکات لازم به کارکنان، پزشکان، بیماران و همراهان و ثبت مشخصات بیمار در سامانه آنفلوانزا توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 4793703

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس آنفلوانزا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیمارستان وزارت بهداشت ویروس آنفلوانزا آلودگی هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ریسک بیماری قلبی تجهیزات پزشکی ایدز چاقی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علی اصغر پیوندی دیابت ژنتیک سرطان جراحی بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد