Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: مدت 20 سال است که به صورت حرفه‌ای با موضوعات مختلف نقاشی می‌کنم. این هنر را ابتدا به لطف خدا و سپس به دعای پدرم بدون اینکه کلاس یا دوره‌ای بروم یاد گرفتم و چهاربار تاکنون در مسابقات مختلف شرکت کردم و هر بار رتبه نخست استانی را کسب کردم.

وی با اشاره به عدم حمایت مسئولان در شهرستان از هنر نقاشی، افزود: برخلاف وعده‌های داده شده تاکنون هیچ نهاد دولتی طرح‌های من را حمایت نکرده و با وجود اینکه مدت 18 سال مسئول هنرهای تجسمی در تایباد بودم و یکسال هم به عنوان سفیر هنرهای تجسمی در این شهرستان معرفی شده‌ام و از 12 سال پیش اولین آموزشگاه نقاشی در این منطقه را راه‌اندازی کردم اما همچنان برای تامین هزینه‌های زندگی مسافرکشی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی بیان کرد: تعصبات مذهبی حاکم بر این شهرستان سبب شده نقاشی چهره چندان طرفدار نداشته باشد به همین دلیل 80 درصد طرح‌هایی که کار می‌کنم از مناظر طبیعی الهام گرفته که اگر حمایت شوم با توجه به اینکه تایباد دروازه ورودی کشور از سمت افغانستان است می‌تواند با طراحی‌های زیبا جان بگیرد و نظر هر گردشگر و توریستی را به خود جلب کند.

این هنرمند تایبادی با شاره به طرح‌ها و ایده‌های جالبش در نقاشی مطرح کرد: اکنون 12 طرح اورجینال قابل چاپ دارم مانند طرح نگاهی به باغ‌های ارزنه«شهرستان باخرز»، طراحی استاد سمندری«دوتارزن تایبادی»، نقاشی آثار باستانی تایباد روی دیوارهای شهر و....که اگر از نظر مالی حمایت شوم به دلیل علاقه‌ای که به شهرم دارم و زیبایی آن برایم مهم است این طرح‌ها را به نحو احسن اجرا خواهم کرد.

وی ادامه داد: چندین طرح ملی دارم که تاکنون نتوانستم برای زیباکردن شهرم از آن استفاده کنم، بیشتر مدارس از طرح‌هایم حمایت می‌کنند که آن هم به دلیل عدم بودجه در آموزش و پرورش باید رایگان انجام شود. حرفه من نقاشی است و اگر قرار باشد رایگان اجرا شود هزینه‌های زندگی را از کجا تامین کنم.

وی تصریح کرد: مدت 2 سال است تنها کارگاه تولید حجم مانند آلاچیق، مجسمه، آبشار، آب‌نما و... را در تایباد راه‌اندازی کردم اما به دلیل عدم حمایت از پس کرایه آن برنمی‌آیم.

فاطمی اظهار کرد: در شهری که برخی افراد سودجو با فروش غیرقانونی سوخت پولدار شده و کسب درآمد می‌کنند اگر مسئولان هنرمندان راحمایت کنند می‌توان از این ظرفیت برای جذب جوانان به مساجد، فعالیت‌های مذهبی و مبارزه با قاچاق استفاده کرد، هنر تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی و مبارزه با تهاجم فرهنگی ایفا می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان مجسمه نقاشی هنر گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی

تیم فرمول یک فراری در راستای تامین هزینه خرید راننده جدیدش قرارداد گران‌قیمتی با اسپانسر آمریکایی امضا کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فراری ایتالیا با تامین کننده سخت‌افزار و نرم‌افزار آمریکایی هیولت پاکارد (HP) قرارداد اسپانسری منعقد کرده است.

بر اساس گزارش بینزس اسپورت؛ شرایط قرارداد برای اسکودریا بسیار سودمند خواهد بود و به تیم ایتالیایی اجازه می‌دهد تا حقوق بالایی را برای لوئیس همیلتون راننده کنونی مرسدس بنز که از فصل آینده فرمول یک به آن ملحق خواهد شد، تضمین کند.

هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک

منابع این نشریه گزارش می‌دهند که ارزش سالانه این قرارداد با قرارداد اسپانسرینگ ردبول با شرکت فناوری اوراکل که در حال حاضر بزرگترین قرارداد در فرمول یک است، قابل مقایسه خواهد بود.

لوئیس همیلتون قهرمان هفت دوره فرمول یک به فراری ایتالیا خواهد پیوست. گفته می‌شود درآمد این راننده انگلیسی در اسکودریا سالانه 100 میلیون دلار خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند