Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو دفتر سیاسی و نائب رییس کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی، حزب حاکم بر این کشور، تهدیدها و توهین های «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا نسبت به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را بیانگر ترس درونی ترامپ از پیونگ یانگ دانست و از آمریکا خواست به این توهین ها و لفاظی ها خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، «ری سو یانگ» شامگاه دوشنبه در بیانیه ای افزود: ممکن است ترامپ در شرایط خوبی باشد اما اگر می خواهد وضع از این بدتر نشود باید دست از یاوه گویی علیه رهبر کره شمالی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کره شمالی با اشاره به اینکه علیرغم توهین ها و تهدیدهای آمریکا، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تا کنون مقابله به مثل نکرده است گفت که تصمیم نهایی ما در مورد مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا با پایان یافتن مهلت آن، تا پایان سال جاری توسط کیم جونگ اون اتخاذ می شود.

ری افزود: آمریکا باید به جای استفاده از کلمات تحریک آمیز علیه کره شمالی باید در مورد چگونگی جلوگیری از درگیری میان دو طرف تلاش کند.

"دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهوری آمریکا روز یکشنبه در توئیت هایی "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی را تهدید کرد در صورتی که «به‌ نحوی خصمانه اقدام کند، همه چیز را از دست می‌دهد».

ترامپ نوشت: کیم جونگ اونگ خیلی باهوش است و اگر به شیوه ای خصمانه اقدام کند در واقع همه چیز را از دست می دهد.

وی در ادامه این توئیت آورد: وی (رهبر کره شمالی) با من در سنگاپور، یک توافق قدرتمند در زمینه خلع سلاح اتمی امضا کرد او نمی خواهد روابط ویژه اش با رئیس جمهوری ایالات متحده را از دست بدهد یا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر مداخله کند.

ترامپ در توئیت دیگری ادامه داد: کره شمالی تحت رهبری "کیم جونگ اون" از پتانیسل اقتصادی فوق العاده ای برخوردار است؛ اما باید همانطور که قول داده است، خلع سلاح اتمی شود ناتو، چین، روسیه، ژاپن و همه دنیا در مورد این موضوع، متحد هستند.

این توئیت ها در حالی منتشر شد که خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد روز گذشته (یکشنبه) گزارش داد که پیونگ یانگ یک آزمایش بسیار مهم را در سایت پرتاب ماهواره «سوهه» انجام داده است به گزارش این خبرگزاری، نتیجه حاصل از این آزمایش می‌تواند جایگاه راهبردی کره شمالی را تقویت کند.

یک مقام ارشد کره شمالی نیز روز گذشته (دوشنبه) تنها یک روز بعد از آنکه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تهدید کرد پیونگ یانگ چنانچه به تعهداتش عمل نکند ممکن است همه چیزش را از دست بدهد هشدار داد کره شمالی چیزی برای از دست دادن ندارد.

«کیم یونگ چول» که نقش مهمی در مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی داشته است در بیانیه ای که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، دونالد ترامپ را یک پیرمرد عجول توصیف کرد و نسبت به پایان قریب‌الوقوع ضرب‌الاجل پیونگ یانگ به واشنگتن برای احیای مذاکرات تا پایان سال جاری میلادی هشدار داد.

کره شمالی ۷ آذر نیز یک موشک از ساحل شرقی استان هامگ یونگ شلیک کرد این سیزدهمین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ در سال جاری میلادی بود شلیک این موشک همزمان با پرواز سه فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز گیونگی و سئول انجام شد.

آینده خوبی برای شبه جزیره کره به دلیل استمرار سیاست دشمنی آمریکا ترسیم نمی شود ولی الان نگرانی بزرگتر این است که ممکن است در سال آینده میلادی اوضاع بدتر شده و شاید بنوعی از کنترل خارج شود و بحران با دامنه ای وسیعتر منطقه آسیای شمال شرقی را فرا گیرد.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند