Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با ایستادن در رده پنجم رنکینگ جهانی گام بلندی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو برداشته است. این تیم اما برای قطعی کردن این سهمیه باید در سه رویداد باقی مانده دیگر از مجموع رویدادهای پیش بینی شده فدراسیون جهانی برای توزیع امتیاز و سهمیه المپیکی، شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جام جهانی لهستان (اول تا سوم اسفندماه - ورشو)، جام جهانی ایتالیا (۱۵ تا ۱۷ اسفندماه - پادووا) و جام جهانی مجارستان (اول تا سوم فروردین ماه - بوداپست) رویدادهایی هستند که ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر باید در آنها حضور داشته باشند.

به همین منظور آنها پیگیر تمرینات آماده سازی خود هستند. مجتبی عابدینی می گوید این تمرینات فعلا با انجام بدنسازی دنبال می شود اما از اواسط دی ماه وارد تمرینات تخصصی می شویم.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز رضایت از شرایط خود و هم تیمی‌هایش گفت: به واسطه نتایج تاثیرگذاری که تا به امروز در رقابت‌های گزینشی گرفتیم وضعیت‌مان برای کسب سهمیه المپیک خیلی خوب است، به همین دلیل دغدغه‌ای نداریم جز اینکه آمادگی خود را حفظ کنیم و بتوانیم سهمیه‌ای که فعلا و بر اساس رنکینگ جهانی در اختیار داریم، صد درصد کنیم.

وی با اشاره به جام جهانی مصر که حدود یک ماه پیش برگزار شد و اینکه برخی نتایج آن معادلات ایران را به هم زد، تصریح کرد: ما طبق برنامه خودمان پیش رفتیم اما چینی‌ها غافلگیرمان کردند. آنها با شکست تیم‌هایی مانند آمریکا و فرانسه وارد جمع هشت تیم برتر شدند با این حال بازهم ۴۲ امتیاز با ایران فاصله دارند. البته شمشیربازان چین خیلی با قدرت پیگیر اردوها و تمرینات‌شان هستند اما اینکه بتوانند در جریان سه رویداد باقی مانده این اختلاف امتیاز را به صفر برسانند یا حتی از ما پیشی بگیرند به اما و اگرهای زیادی بستگی دارد و در کل برای‌شان سخت است.

عابدینی در این رابطه ادامه داد: اگر در هر سه جام جهانی باقی مانده که امتیاز آن برای کسب سهمیه المپیک محاسبه می شود، تیم چین بتواند جزو سه تیم برتر شده و صاحب مدال شود و در همان رقابت ها ایران ۱۶ - ۱۵ شود، ما سهمیه نمی گیریم اما اگر فقط در دو مسابقه از سه جام جهانی پیش رو ایران بتواند وارد هشت تیم برتر شود و حتی اگر چینی ها هم در همان رقابت تا این مرحله بالا بیایند، سهمیه از آن ما خواهد بود.

این ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر ایران تاکید کرد: به همین دلیل است که می گویم چینی ها برای پیشی گرفتن از ما کار خیلی سختی دارند. ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان که امتیازش ضریب ۲ داشت، موفق به شکست چین شد. همین مسئله یک پوئن بزرگ برای ما است. با همه اینها با تمام قدرت رقابت های آینده را برگزار می کنیم تا جای هیچ اما و اگری برای کسب سهمیه باقی نگذاریم. در کل اما خطر جدی کسب سهمیه ما را تهدید نمی کند.

وی برای پاسخ به این پرسش که «چقدر به مدال آوری در توکیو امید دارید؟» به پیشینه خود و شمشیربازی ایران در بازی های المپیک اشاره کرد و گفت: برای المپیک ۲۰۱۲ لندن و پس از چند دهه شمشیربازی ایران توسط من صاحب سهمیه شد. تعداد سهمیه ها برای المپیک ۲۰۱۶ ریو دو برابر شد و حالا برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو، علاوه بر اینکه به دنبال کسب سهمیه تیمی - برای نخستین بار - و افزایش شمشیربازان اعزامی هستیم، به نتیجه هم حتما و قطعا فکر می کنیم.

عابدینی خاطرنشان کرد: شانس شمشیربازی ایران برای مدال المپیک توکیو هم در بخش انفرادی است و هم بخش تیمی؛ در مورد اینکه این مدال به چه رنگی باشد نمی‌توانم پیش بینی دقیقی داشته باشم اما کاروان ورزش ایران حتما روی مدال شمشیربازی حساب کند.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی تاکید کرد: البته این مهم منوط به حمایت لازم از شمشیربازی و ادامه آن تا زمان بازی های المپیک است. ما ملی پوشان که تمرینات خود را دنبال می کنیم اما اگر دغدغه ای باشد قطعا نتیجه لازم را از تمرینات نمی گیرم.

کد خبر 4793705 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجتبی عابدینی شمشیر بازی کسب سهمیه المپیک المپیک 2020 توکیو تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس آندره استراماچونی تیم فوتبال سپاهان اصفهان کشتی آزاد تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال شهر خودرو مشهد تیم فوتبال تراکتور وزارت ورزش و جوانان والیبال تیم فوتبال پیکان تهران تکواندو المپیک 2020 توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد

مردانی که از کشورمان در مسابقات کشتی المپیک 2024 حضور خواهند داشت، می توانند برای ایران 6 مدال طلا کسب کنند.

به گزارش طرفداری، احتمال کسب 6 مدال طلا خیلی زیاد نیست اما معیار ما در این عرصه، سابقه کشتی گیران مورد اشاره است.

از 11 مردی که توانسته اند سهمیه المپیک را بگیرند، 6 نفر در سالهای اخیر قهرمان مسابقات جهانی و یا المپیک شده اند. رحمان عموزاد، حسن یزدانی، امیرحسین زارع، محمدرضا گرایی، هادی ساروی و امین میرزازاده مردانی هستند که در سالیان اخیر مدال طلا گرفته اند و می توانند باز هم طلایی شوند. هر چند در سال گذشته از بین این نفرات تنها 2 نفر یعنی امیرحسین زارع و امین میرزازاده در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شده بودند.

65 کیلوی آزاد: رحمان عموزاد قهرمان جهان بزرگسالان

74 کیلوی آزاد: یونس امامی مدال برنز بزرگسالان

86 کیلوی آزاد: حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان بزرگسالان

97 کیلوی آزاد: امیرعلی آذرپیرا

125 کیلوی آزاد: امیرحسین زارع قهرمان جهانی بزرگسالان

60 کیلوی فرنگی: مهدی محسن نژاد

67 کیلوی فرنگی: محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهانی بزرگسالان

77 کیلوی فرنگی: امین کاویانی نژاد

87 کیلوی فرنگی: علیرضا مهمدی نایب قهرمان جهانی بزرگسالان

97 فرنگی: محمدهادی ساروی قهرمان جهانی بزرگسالان

130 فرنگی: امین میرزازاده قهرمان جهانی بزرگسالان

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد