Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@12:23:30 GMT

افزایش 1،044 درصدی سود «دحاوی» قطعی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۴۸۰

افزایش 1،044 درصدی سود «دحاوی» قطعی شد

پول نیوز - «دحاوی» با عملکردی مثبت از جهات گوناگون، جهش 10 برابری را در سودآوری رقم زد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «الحاوی» در 6 ماهه نخست سال جاری به صورت حسابرسی شده به ازای هر سهم 469 ریال سود ساخت که از عملکرد مدت مشابه سال مالی گذشته 1038 درصد بیشتر است.

مهمترین علت تعدیل مثبت فوق سنگین این داروساز، افزایش درآمدهای عملیاتی ب همیزان 94 درصد است که به همراه حذف 41 میلیارد ريال هزینه کاهش ارزش دریافتنی‌‏ها، سود خالص را تا مبلغ 169 میلیارد ریال افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد این شرکت در تولید و فروش محصولات بسیار جالب توجه بوده؛ علاوه بر رشد 47 درصدی مقدار تولید، توانسته مقدار فروش خود در نیمه اول سال جاری را تا 41 درصد نسبت به نیمه نخست سال قبل افزایش دهد و از سوی دیگر، این محصولات را با نرخ های بالاتر به فروش برساند. به علاوه، افزایش کمتر بهای تمام شده نسبت به درآمدها موجب شد تا حاشیه سود «دحاوی» بالا رود.

جمع بدهی های «دحاوی» در 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال 98 برابر با 1،309 میلیارد ریال بوده درصورتی که همین بدهی ها در مدت مشابه سال گذشته 1،129 میلیارد ریال بوده است.

در نهایت، تا پایان شهریور ماه سال 98 مجموع سود انباشته «دحاوی» از رقم 1448 میلیارد ريال فراتر رفت که 4 برابر سرمایه اسمی شرکت است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال درآمد عملیاتی حاشیه سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی‌ حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901697

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است