Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@02:17:32 GMT

جزییات کانال مالی سوئیس برای ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۹۲۷۶

جزییات کانال مالی سوئیس برای ایران

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه کانال مالی سوئیس برای ایران احیای کانال مالی قبلی این کشور است، گفت: زمان راه‌اندازی این کانال مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایبنا، فریال مستوفی درباره کانال مالی که دولت سوئیس قصد دارد برای کار با ایران راه‌اندازی کند، گفت: در مرحله قبلی تحریم‌ها دولت سوئیس کانالی مالی را برای تبادل غذا و دارو با ایران داشت و به گفته سفیر این کشور در تهران، سوئیس قصد دارد بار دیگر این کانال را احیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد که در دفعه قبلی تحریم‌ها دولت سوئیس از طریق این کانال مالی اقلام بشردوستانه، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را در اختیار ایران قرار می‌داد و قصد دارد تا بار دیگر این کانال را راه‌اندازی کند.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با بیان اینکه زمان راه‌اندازی این کانال مشخص نیست، افزود: البته این کانال سوای ساز وکار اینستکس است و توسط دولت سوئیس راه‌اندازی می‌شود.

مستوفی درباره حجم کالاهایی که می‌توان از طریق این کانال خرید نیز گفت: ایران در سال بین ۳.۵ تا ۴ میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی وارد می‌کند، ولی آماری از اینکه چه میزان از این رقم از سوئیس تهیه می‌شود، ندارم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت سوئیس هنوز اعلام نکرده که آیا از طریق این کانال مالی تنها می‌توان غذا و دارو را از شرکت‌های سوئیسی خریداری کرد یا امکان خرید از سایر شرکت‌های متعلق به کشورهای دیگر اروپایی نیز وجود دارد؟/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مجلس شورای اسلامی انتخابات ایران و سوئیس سوئیس جمهوری اسلامی ایران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک

دولت فدرال بلژیک از راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه و معرفی هفته ملی اقدام علیه سرقت دوچرخه در راستای افزایش آگاهی در این باره خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سالانه هزاران دوچرخه در بلژیک دزدیده می‌شوند، اما تعداد دقیق این سرقت‌ها مشخص نیست، چراکه به احتمال زیاد بیش از نیمی از این سرقت‌ها هرگز گزارش نمی‌شوند. به همین دلیل دولت بلژیک تصمیم گرفته است تا با راه‌اندازی اولین هفته اقدام ملی علیه سرقت دوچرخه از دوشنبه پیش رو در ایستگاه مرکزی آنتورپ، این مسئله را جدی‌تر پیگیری کند. هدف مسئولان آگاهی‌بخشی در مورد این اقدام و آشنایی شهروندان با ابزاری است که برای مبارزه با آن در اختیار دارند.

رویداد جدید همچنین فرصتی برای ارائه پایگاه داده رجیستری دوچرخه من دولت بلژیک است که به صاحبان دوچرخه امکان ثبت دوچرخه‌های خود را در سیستم و درخواست یک برچسب کد QR ویژه از مقامات می‌دهد. این برچسب روی دوچرخه اعمال می‌شود و در صورت سرقت، مالک می‌تواند به راحتی آن را به پایگاه داده گزارش دهد و پلیس می‌تواند کدهای QR دوچرخه‌ها را اسکن کند و با کدهای سرقتی اعلام‌شده مطابقت دهد. به این ترتیب هر بلژیکی به یک سیستم ساده و مدرن دسترسی خواهد داشت که از سرقت دوچرخه آن‌ها جلوگیری و فعالیت پلیس و دیگران را برای شناسایی دوچرخه دزدیده‌شده آسان‌تر می‌کند.

پایگاه داده دوچرخه مفهوم جدیدی نیست و چندین سال است که در بروکسل مورد استفاده قرار دارد. اکنون نیز به مناطق فلاندر و والونیا بلژیک گسترش پیدا کرده است و اولین کاربران آن ساکنان پایتخت کشور هستند.

کدهای QR همچنین هنگام خرید دوچرخه دست دوم مزایایی را ارائه می‌دهد و یک خریدار بالقوه می‌تواند کد روی دوچرخه را اسکن کند و متوجه شود که تحت مالکیت فروشنده قرار دارد یا یک دوچرخه سرقتی است. برچسب‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر پارگی، اشعه ماوراءبنفش و آب‌وهوای بد مقاوم باشند.

کد خبر 747841

دیگر خبرها

  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک