Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@05:39:31 GMT

همدان؛ ۳۳۷ فوتی در هفت ماه

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۹۴۷۸

همدان؛ ۳۳۷ فوتی در هفت ماه

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی: حبیب معصومی در خصوص آمار حوادث ترافیکی استان توضیح داد: در هفت ماهه نخست سال جاری ۳۳۷ نفر بر اثر حوادث ترافیکی استان فوت کرده‌اند، در حالی‌که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۸۹ نفر بوده است. بنابراین در این زمینه با افزایش حدود ۱۴ درصدی مواجه هستیم. طبق آمار اولیه در آبان ماه نیز ۳۴ نفر در حوادث ترافیکی فوت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ نفر کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بیشتر آمار فوتی‌ها مربوط به مهر ماه است چراکه در این یک ماه حدود ۵ میلیون خودرو از استان همدان عبور کرده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی استان، شورای ترافیک استان و شورای ایمنی استان در حال بررسی کتابچه جهانی در خصوص راهکارهای کاهش حوادث ترافیکی در استانداری هستند که در سال ۲۰۱۵ ترجمه شده است. علاوه بر این وزارت بهداشت طرح جامعی در خصوص حوادث ترافیکی منتشر کرده است.  

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان همدان تاکید کرد: ۸ درصد تولید ناخالص ملی صرف حوادث ترافیکی، ۸ درصد آن صرف حوادث غیرمترقبه و ۳ درصد آن نیز برای بیماری‌های غیرواگیر صرف می‌شود، بنابراین ۱۹ درصد ثروت کشور صرف این حوادث می‌شود. از این نظر حوادث ترافیکی بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.  

معصومی گفت: فهرست صد نقطه حادثه‌خیز استان را در اختیار اداره کل راهداری، پلیس و استانداری قرار داده‌ایم تا در این زمینه تدبیری بیندیشند.  

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان همدان توضیح داد: محل فوت افرادی که دچار حوادث ترافیکی شده‌اند ۵ مکان سرصحنه، داخل آمبولانس، در بیمارستان، بعد از ترخیص از بیمارستان یا نامعلوم باشد. موضوع مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که از آنجایی که همکارانی که به محل حادثه اعزام می‌شوند پزشک نیستند و کاردان و کارشناس هستند فقط در مواقع جزئی مانند جدا شدن سر از بدن می‌توانند تشخیص فوت بگذارند و بقیه موارد را باید به بیمارستان منتقل کنند. بنابراین اگر در آمبولانس پزشک حضور داشته باشد شاید خیلی از بیماران را فوتی تشخیص بدهد و دیگر نیازی به انتقال بیمار به بیمارستان برای تشخیص فوت وی وجود نداشته باشد.  

وی در پاسخ به این سوال که چرا در آمبولانس پزشک حضور ندارد، بیان کرد: در استان همدان ۵۶ پایگاه اورژانس فعال هستند و اگر هر پایگاه به سه پزشک نیاز داشته باشد که هر کدام ۱۰ روز کشیک بدهند، ۱۶۸ پزشک عمومی نیاز است و اگر هر کدام ماهانه ۱۰ میلیون تومان حقوق بگیرند یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان می‌شود که تامین آن برای ما بسیار دشوار است.  

این مقام مسئول ادامه داد: از نظر سازمانی نیز سیستم اورژانسی ایران آمریکایی است که تکنسین، بیمار و بیمارستان در آن حضور دارند. در سیستم فرانسه حتی پزشک متخصص هم در این تیم حضور دارد و همه اقدامات درمانی در منزل بیمار انجام می‌شود. بنابراین حضور پزشک در آمبولانس با سیستم اورژانسی ایران مطابقت ندارد.  

معصومی گفت: در سال حدود ۱۴ هزار مصدوم حوادث ترافیکی در کشور در بیمارستان‌های کشور به صورت رایگان درمان می‌شوند و از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌ فوت می‌کنند. وزارت بهداشت معتقد است بر اساس منابع علمی این‌که بگوییم چند مصدوم به بیمارستان منتقل شده و چند نفر فوت کرده‌اند، اشتباه است بلکه باید مشخص شود مصدومی که به بیمارستان منتقل شده در زمینه سن، فشار خون و سطح هوشیاری در چه وضعیتی بوده است.  

کد خبر 469051 برچسب‌ها مرگ استان همدان اورژانس حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرگ استان همدان اورژانس حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست دادند، گفت: در یک سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی در استان همدان کشف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، یوسف شعبانی ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته کارگر، اظهار‌ داشت: در حال حاضر 148 هزار و 742 کارگر دارای بیمه اجباری در بیش از 24 هزار واحد تولیدی استان فعال هستند و در یک سال گذشته 500 اشتغال غیرقانونی در این استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگران استان همدان بر اساس آمار رسمی تامین اجتماعی 9 هزار نفر افزایش داشته است، گفت: از مجموع کارگران استان 26.5 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، 27.5 درصد شاغلان در بخش صنعت و 43.18 درصد شاغلان در حوزه خدمات فعالیت دارند.

مدیر‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص راستی‌آزمایی آمار مربوط به ایجاد اشتغال توسط این اداره کل گفت: سال گذشته 118 درصد تعهد اشتغال استان تحقق یافته که بر اساس بیمه‌های لحاظ شده تامین اجتماعی است و قابل بررسی است.

شعبانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص 917 طرح بلاتکلیف سامانه رصد در استان همدان نیز بیان کرد: مشکل اصلی طرح‌های فوق نگارشی است که در جلسات مختلف هم تاکید داشتیم دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به اصلاح اطلاعات بارگزاری شده این طرح‌ها اقدام کنند.

وی نسبت به اشتغال اتباع افغانستانی در استان، گفت: همدان جز استان‌های ممنوع در به ‌ارگیری اتباع خارجی است با این حال 70 شاغل اتباع خارجی به صورت قانونی در حوزه تکنولوژی قانونا فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: سال قبل 300 حادثه کارگری در همدان رخ داده که منجر به فوت 25 نفر شده با این وجود 24 درصد از حوادث ناشی از کار استان در سال پیش کاهش یافته است.

شعبانی با اشاره به فعالیت 250 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان همدان، بیان کرد: در یک سال گذشته 114 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در قالب هزار و 400 طرح در استان همدان پرداخت شده که منجر به ایجاد اشتغال مطلوبی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی