Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده «دیدن این فیلم جرم است» گفت: متاسفانه آقای انتظامی اجازه اکران فیلم را نمی‌دهند و علیرغم آنکه بیش از یک سال از اکران فیلم در جشنواره فجر می‌گذرد، اما ما تنها فیلم جشنواره فجر سی و هفتم هستیم که هنوز تکلیفمان روشن نشده است. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین اکران دانشجویی فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است با استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و تشویق‌های ممتد آن‌ها برای فیلم در آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم گفت: مسیر ساخت فیلم طبق روال قانونی طی شده و ما حتی به اصلاحاتی که در شورای پروانه ساخت به فیلمنامه اعمال شد وفادار بودیم و روند ساخت فیلم از زمان دریافت پروانه ساخت و میزان انطباق خروجی فیلم با فیلمنامه مصوب مشخص است، اما متاسفانه آقای انتظامی اجازه اکران فیلم را نمی‌دهند و علیرغم آنکه بیش از یک سال از اکران فیلم در جشنواره فجر می‌گذرد، اما ما تنها فیلم جشنواره فجر سی و هفتم هستیم که هنوز تکلیفمان روشن نشده و انتظار روشن ما این است که رئیس سازمان سینمایی نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

تهیه کننده فیلم دیدن این فیلم جرم است ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است برخی باور نمی‌کنند که این فیلم است و مبتنی قصه تخیلی ساخته شده، نه بیشتر از آن. در مورد مضمون هم به نظرم حرف فیلم، حرف بخشی از مردم است، تنها کمی سعه صدر نیاز است تا فیلم ما به اکران برسد تا ببینیم نظر مردم درباره آن چیست.

شفاه تصریح کرد: شفاف بگویم، آیا این که انتظار داشته باشیم با فیلم مان مثل سایر فیلم‌ها و بر اساس قانون برخورد شود انتظار بالایی است؟ روند ساخت فیلم از شورای پروانه ساخت و میزان تطابق خروجی فیلم مصوب مشخص است. اما کجای قانون اجازه می‌دهد در چنین شرایطی فیلم را معلق نگه دارید؟

رضا زهتابچیان کارگردان فیلم نیز با اعتراض به روشن نشدن تکلیف فیلم توسط وزارت ارشاد گفت: از ابتدا اصرار داشتیم مسیر قانونی فیلم را رعایت کنیم و این کار را هم کردیم. اما چه باید کرد که علیرغم تمکین ما به قانون، رئیس سازمان سینمایی فیلم ما را نابود کرده‌است. فیلم ما اعتراض به بی عدالتی‌ها و بد اخلاقی‌ها و فرا قانونی هاست و اتفاقاً حالا در مسیر اکران عمومی فیلم خودمان اسیر همین مقوله‌ها شده ایم.

کارگردان فیلم دیدن این فیلم جرم است ادامه داد: تلاش کردم تا صف منطق و احساس را در ترسیم طیف‌های مختلف فیلم مشخص کنم، از المان‌هایی هم استفاده کردیم تا این مرزبندی را روشن کنیم. اما مسئله فیلم مسئله نقد درون گفتمانی است، اگر بپذیریم که بخش مهمی از مشکلات ما از درون است پس نباید از نقد‌های درون گفتمانی واهمه داشته باشیم. اجازه دهید اگر فیلم ما بد است، خود مردم در این باره قضاوت کنند، نه آنکه تلاش این تعداد هنرمند و گروه تولید را به سادگی به محاق توقیف بفرستید.


گفتنی است فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی رضا زهتابچیان محصول حوزه هنری است که در باشگاه فیلم سوره تولید شده و بعد از اکران در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۷ با واکنش‌های گسترده و متفاوتی روبرو شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیدن این فیلم جرم است سینما اخبار سینما سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان سقز با حضور ۱۶ گروه برگزار شد و در این جشنواره گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با کار خوانش نمایشنامه سحوری اثر استاد قطب‌الدین صادقی حضور پیدا کرد و توانست با کسب جوایز رتبه نخست موسیقی و صحنه خوانی توسط نوید شفیعی، مقام اول کارگردانی توسط سارو رحیمی و مقام اول بازیگری توسط سهند سوران سقزی، و در مجموع مقام اول گروهی را کسب و به‌عنوان نماینده استان کردستان به جشنواره کشوری مونولوگ راه پیدا کند.

اجرای گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز به‌عنوان نماینده تمام اجرا‌های صورت گرفته در میراث فرهنگی و موزه شهرستان سقز قرار گرفت.این جشنواره با حضور داوران ملی و استانی همچون آقای افشین خدری به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش تهیه کننده «پرویزخان» به اعتراض احمدرضا عابدزاده
  • توضیح تهیه‌کننده «پرویزخان» درباره اعتراض احمدرضا عابدزاده و اکران آنلاین
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • فیلم| اقدام عجیب دو جوان؛ نصب تلویزیون بزرگ در صندوق عقب ۲۰۶ و تماشای فوتبال وسط خیابان!
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • (ویدئو) واکنش جالب یک «تنبل» بعد از دیدن بچه گمشده‌اش