Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان با بهره‌برداری از خط اول انتقال آب خلیج فارس، عملیات اجرایی خط دوم آن اسفند ماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی بعد از نشست مشترک مجمع نمایندگان کرمان که با حضور استاندار و مدیران شرکت‌های گل‌گهر و شرکت ملی مس و مدیرعامل شرکت انتقال آب در تهران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه آخرین گزارش ارائه شده از وضعیت انقال آب خلیج فارس نویدبخش آغاز بهره‌برداری از این خط در کرمان در پایان سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه که تا امروز نزدیک 11 هزار میلیارد تومان منابع به خود اختصاص داده، ابرپروژه ملی در کشور است.

وی اضافه کرد: با آغاز بهره‌برداری از این پروژه 180 میلیون متر مکعب آب شیرین شده با ای سی پایین وارد استان کرمان می‌شود و انشاءالله بعد از تخصیص آب صنعت به مجموعه گل‌گهر و شرکت ملی مس، میزان تخصیص آب در نظر گرفته شده برای شرب بر اساس توافق با وزیر نیرو به میزان 30 میلیون متر مکعب در سال برای شهر کرمان در سال آینده عملیاتی می‌شود.

پورابراهیمی ادامه داد: این پروژه که نشان‌دهنده عزم مدیران و شرکت‌های استانی برای انجام کارهای بزرگ ملی است، عزم ما را برای اجرای خط دوم مصمم‌تر کرد.

وی افزود: در بازدید سه هفته قبل که از پروژه انتقال آب خلیج فارس از بندرعباس تا کرمان انجام دادیم شاهد اتفاقات بسیار مثبت در حوزه فعالیت شرکت قرار گرفتیم و بر اساس ظرفیت‌های مهمی همانند آب شیرین کن‌ها در دریا، خط مسیر بازگشایی شده به عرض حدود 30 متر و طول حدود 900 کیلومتر ظرفیت آماده‌ای برای اجرای خط دوم و سوم است.

وی ابراز داشت: خط دوم انتقال آب خلیج فارس با 200 میلیون مترمکعب با هماهنگی انجام شده همزمان با بهره‌برداری فاز اول انجام می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت در این پروژه با شرکت‌های بزرگ ملی و استانی خواهد بود و سهم مشارکت شرکت‌های ملی مس و گل‌گهر بر اساس ظرفیت ارزش‌گذاری شده در خط اول است.

وی بیان کرد: با آغاز اجرای خط دوم پیش‌بینی می‌شود طی دو سال و نیم آینده شاهد بهره‌برداری از دومین خط انتقال آب خلیج فارس به میزان 200 میلیون متر مکعب آب در سال باشیم که آغاز تحولات بزرگ تامین آب واحدهای صنعتی در استان خواهد بود و نیاز واحدهایی که به شدت به آن نیاز دارند برطرف خواهد شد.

پورابراهیمی عنوان کرد: این اقدامات علی رغم همه تحریم‌ها و مشکلات داخلی و خارجی ایجاد شده که نشان از عزم مسوولان برای حل مشکلات مردم است.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خلیج فارس کرمان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنکور سراسری در ۱۱ حوزه استان بوشهر آغاز شده است که در مجموع ۱۶ هزار و ۲۴۲ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در دانشگاه خلیج فارس، در گروه آزمایشی علوم ریاضی ۷۷۶ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی هزار و ۴۵۰ نفر، هنر ۲۴۳ نفر، علوم تجربی ۲ هزار و ۶۴۲ نفر و زبان‌های خارجی ۶۰۶ نفر رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۱۱ حوزه آغاز شد.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: آزمون داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر امروز و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا برگزار می‌شود.

۶۳ درصد داوطلبان خانم هستند

وی با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال قبل خاطرنشان کرد: در مجموع در بین کنکوری‌های امسال استان بوشهر، تعداد داوطلب ۶۳ درصد خانم و ۳۷ درصد آقا هستند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: در شهر بوشهر پنج هزار و ۷۱۷ نفر بیشترین داوطلب ثبت‌نام کرده هستند که در دانشگاه خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

مدرسی تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری در خارگ ۶۱ نفر و تنگستان ۶۰۷ نفر اعلام و تصریح کرد: در حوزه امتحانی جم یک‌هزار و ۱۶۴ نفر، دشتستان ۳ هزار و ۵۶۲ داوطلب، دشتی یک‌هزار و ۲۶۶ نفر و دیر ۱۷۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر ادامه داد: در حوزه‌های امتحانی دیلم ۴۴۳ نفر، عسلویه ۳۷۵، کنگان ۹۷۶ و گناوه یک‌هزار ۲۹۵ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درصد داوطلبان کنکور در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم هستند.

کد خبر 6088477

دیگر خبرها

  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد