Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:54:57 GMT

حمایت مدیرعامل آمازون از تجارت جنگ در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۰۸۳۷

حمایت مدیرعامل آمازون از تجارت جنگ در آمریکا

به گزارش تارنمای خبری «سی ان بی سی نیوز»، بزوس در نشست سالانه انجمن دفاع ملی ریگان در کالیفرنیا گفت: «اگر غول‌های فناوری به وزارت دفاع آمریکا پشت کنند، این کشور به مشکل می‌خورد، نمی‌توانیم اجازه چنین چیزی را بدهیم.»

این اظهارات بزوس کمی پس از تصمیم آمازون برای اعتراض به واگذاری قرارداد رایانش ابری پنتاگون به شرکت مایکروسافت مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنتاگون در تاریخ ۲۵ اکتبر (۳ آبان) خبر پیروزی شرکت مایکروسافت در رقابت‌ها بر سر این قرارداد ۱۰ ساله به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را اعلام کرد.

همزمان با آن که سیلیکون ولی به دنبال برقراری رابطه نزدیک با پنتاگون است، غول‌های فناوری به دلیل تلاش برای انعقاد قراردادهای پرسود با این وزارتخانه هدف انتقادهای بسیاری قرار گرفته‌اند. سال گذشته شرکت گوگل از همکاری خود با ارتش آمریکا برای تحلیل تصاویر پهپادهای نظامی با استفاده از هوش مصنوعی خبر داد. این قرارداد جنجالی موسوم به پروژه ماون با اعتراض هزاران نفر از کارکنان گوگل روبه رو شد و این غول فناوری را برآن داشت تا پس از پایان مدت این قرارداد در مارس ۲۰۱۹، دیگر آن را تمدید نکند.

برچسب‌ها پنتاگون مایکروسافت آمازون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون مایکروسافت آمازون پنتاگون مایکروسافت آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است

براساس گزارش بیزنس اینسایدر، وارن بافت، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی و مدیرعامل شرکت برکشر هاتاوی، زنگ هشدار هوش مصنوعی را به صدا درآورده و گفته است که این فناوری تحول‌آفرین باعث افزایش و پیشرفته‌تر شدن روش‌های کلاهبرداری خواهد شد.

به گزارش زومیت، بافت معتقد است تصاویر و ویدئوهایی که توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شوند، به‌حدی قانع‌کننده هستند که دیگر واقعی یا ساختگی بودن آن‌ها را نمی‌توان به‌آسانی تشخیص داد.

بافت اعلام کرد که کلاهبرداران برای دریافت پول نقد از افراد، یک ویدئو با کمک فناوری دیپ‌فیک از او ساخته بودند. او همچنین مانند سال گذشته هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرد.

سرمایه‌گذار معروف آمریکایی از خطرناک‌ بودن هوش مصنوعی صحبت می‌کند و این در حالی است که بافت قبل از انتشار ChatGPT از پتانسیل هوش مصنوعی تعریف می‌کرد.

مدیرعامل سرشناس برکشر هاتاوی پیش‌تر تأکید کرده بود که در زمینه‌ی فناوری هوش مصنوعی متخصص نیست؛ اما اهمیت آن را هم انکار نخواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • ۱۰‌ماه با علی خطیر؛ هیاهوی بزرگ برای هیچ!
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)