Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:09:12 GMT

رشد شاخص بورس تا کی ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۰۹۵۲

رشد شاخص بورس تا کی ادامه دارد؟

«نوید قدوسی» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به عامل رشد شاخص بورس در چند روز اخیر اشاره کرد و افزود: دو عامل به عنوان محرک اصلی رشد بازار محسوب می‌شوند، نخستین عامل افزایش قیمت دلار است که شاهد تاثیر آن بر روی سهام‌های بزرگ هستیم.

وی سیگنال‌هایی که بازار سهام از بورس کالا می‌گیرد را دیگر عامل رشد بازار سرمایه دانست و گفت: زمانی که حجم فروش باعث افزایش قیمت فروش محصولاتی مانند فولاد مبارکه و ملی مس در بورس کالا می‌شود بر روی سهام مربوطه تاثیرگذار خواهد بود که این موضوع باعث ایجاد چشم‌انداز سودآوری بهتر، عامل تقویت تقاضا و رشد قیمت سهام در بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدوسی نرخ دلار را عامل قالب بر رشد قیمت سهم‌های بزرگ اعلام کرد و اظهار داشت: در کنار نرخ دلار ممکن است عامل دیگری بر رشد بازار تاثیرگذار باشد اما از اهمیت چندانی مانند دلار برخوردار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه به نوسان موجود در قیمت سهم‌های کوچک بازار به دلیل بحث افزایش سرمایه، ارزش جایگزینی و جریان نقدینگی تاکید کرد و گفت: انتظارات تورمی که بعد از افزایش قیمت بنزین و دلار ایجاد شده عامل محرک و مهمی برای افزایش قیمت سهام شرکت‌های کوچک شده است.

وی با بیان اینکه سهام شرکت‌های کوچک از چند وقت گذشته مورد اهمیت قرار گرفته بود، افزود: بعد از ایجاد موج تورمی و تقویت انتظارات تورمی در بازار سرمایه شاهد ایجاد جریان سفته‌بازی در بازار و رشد سهام این شرکت‌ها بودیم.

قدوسی به احتمال اصلاح شاخص بورس اشاره و بیان کرد: شاخص بورس سقف قبلی را شکسته است، به طور معمول بعد از شکسته شدن سقف‌ها و نقاط مقاومتی مهم شاهد ایجاد اصلاحی در کلیت بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه دلار در روند کنونی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، گفت: با توجه به تاثیرگذاری سهم‌های بزرگ بر شاخص کل و تاثیر مستقیم اینگونه سهم‌ها از نرخ دلار اگر قیمت دلار به هر دلیلی کاهش پیدا کند شاهد افت شاخص بورس در بازار خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در وضعیت کنونی اقبال بازار بیشتر به سمت گروه بیمه، خودرو، بانک‌ها است و شاهد تقاضای زیاد و ورود نقدینگی برای این گروه‌ها هستیم.

قدوسی با بیان اینکه در در کوتاه مدت شرکت‌های بزرگ بازار مانند گروه پتروشیمی که از رشد بازار جا ماندند، به دلیل افزایش نرخ خوراک و قیمت دلار رشد خواهند کرد، گفت: عواملی که مانع رشد این گروه‌ها بودند اکنون کنار رفتند که این موضوع باعث توجه اینگونه سهم ها در بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به واسطه سیگنال های مثبت در لایحه بودجه مبنی برافزایش قیمت دلار، گروه پالایشی در کنار پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته و تقاضای مثبتی برای این سهم ها ایجاد شده است.

برچسب‌ها معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در حالی ادامه دارد که هم‌اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز شده و با کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه‌دار شد. فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل در حال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

هم‌اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی، طبق روال قبل، دلار یکی دو هزار تومان گران‌تر قیمت‌گذاری می‌شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

کد خبر 847147 منبع: تسنیم برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار