Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:17:02 GMT

پلیس البرز 23 باند حرفه ای سرقت را متلاشی کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۱۶۲۷

پلیس البرز 23 باند حرفه ای سرقت را متلاشی کرد

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از دستگیری 94 نفر سارق در قالب 23 باند در البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عباسعلی محمدیان ضمن اعلام خبر 94 نفر سارق در قالب 23 باند در البرز افزود:همانطور که به مردم البرز قول داده بودیم خدمات خودمان را تعطیل نمی‌کنیم و در دستگیری مجرمان درنگی نداریم و هیچ ماموریت دیگری باعث غفلت ما از جرم نمی شود و طی 48ساعت گذشته با عملیات مکرر 94 نفر سارق که در قالب 23باند مجرمانه فعالیت می کردند توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی در ادامه اظهار داست:سارقین در زمینه سرقت منزل، خودرو، قطعات خودرو، جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتند و به غیر از 28 خودرو سرقتی کشف شده، ارزش ریالی اموال مکشوفه بیش از هفت میلیارد تومان ارزش ریالی شده است و برخی از اموال از جمله طلاجات به علت قیمتی بودن، در معرض دید قرار داده نشدند. 
همچنین وی اذعان داشت:ازاین گروه 5باند سارق منزل و4 باند سارق خودرو بودند و بیش از 60 درصد سابقه سرقت داشتند و 1نفر هم در طول سال جاری برای چهارمین بار است که دستگیر می شود و براساس رای دادگاه جرایم قبلی هنوز ثبت نشده اند و در انتظار صدور رای دا گاه هستند و به قرار آزاد شده و بیش از 60 درصد دارای سابقه کیفری مرتبط هستند. 
محمدیان با اشاره به اغتشاشات اخیر کرج گفت:برخی از اموال که در اغتشاشات اخیر از بانک ها ربوده شده بود از منازل این سارقان کشف شد و  بخشی از اموال دوربین مداربسته بانک ها بودند و این نشان دهنده این است که سارقان اگر جایی فرصت پیدا کنند دست از دزدی برنمی‌دارند. 
همچنین وی در خصوص اطلاع رسانی به مالکان اموال مسروقه تصریح کرد: بخش زیادی از سرقت ها از روی اطلاعات پرونده ها شناسایی شده و طی روزهای آتی با مالکان تماس گرفته می شود و فراخوان می کنیم و هم اکنون هم که از کشف اموال 24 ساعت نگذشته، مال باختگان مراجعه کردند و از هفته آینده باز هم فراخوان خواهیم داشت و مال باختگان به صورت جداگانه می توانند مراجعه کرده و اموالشان را شناسایی کنند. 
فرمانده نیروی انتظامی البرز در ادامه با اشاره به دسترسی نداشتن به بخشی از اموال مال باختگان افزود:بخشی از اموال به فروش رفته و یا بخشی دیگر از جمله طلاجات اموال در بازارهای روز ذوب شده اند و برنمی گردند و سارقین باید معادل مال و خسارتی که به فرد وارد شده را برگردانند و این مورد در پرونده ها لحاظ می شود در رای دادگاه هم تاثیر دارد و اموالی که از مال خر کشف می کنیم حدود 40تا50 درصد است. 
وی دیگر اقدامات پلیس را رصد مجرمان در خارج از زندان و در داخل با هماهنگی دستگاه های قضایی عنوان کرد و اظهار داشت: در خصوص هماهنگی با دستگاه قضایی برای برخورد قاطع پیش بینی هایی انجام شده و بعد از دستگیری از قسمت تشخیص هویت اطلاعات را می گیریم و در پرونده ثبت می کنیم و اشد مجازات از سوی دادگاه را برای سارقین لحاظ می کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت خودرو سرقت منزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ سیدرضا صادقیان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهر تفت، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. 
وی در ادامه افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی پلیس دو نفر از سارقان حرفه‌ای سیم و کابل فشار قوی برق شهرک عقابکوه را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنها را دستگیر کردند. 
فرمانده انتظامی شهرستان تفت تصریح کرد: متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت سیم و کابل‌های برق به ارزش ۸ میلیارد ریال اعتراف کردند. 
صادقیان در پایان ضمن تشکر از اعتماد مردم به پلیس اظهار داشت: چنین اقدام مجرمانه از سوی سارقان ضمن ایجاد خسارت به اموال دولتی و مردم باعث قطعی برق و نارضایتی شهروندان خواهد شد لذا شایسته است شهروندان گرامی نسبت به تردد بی موقع و دیروقت شبانه‌ی افراد مشکوک حساس‌تر بوده و مراتب از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند