Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@10:03:49 GMT

رشد شاخص بورس تا کی ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۲۱۵۷

رشد شاخص بورس تا کی ادامه دارد؟

نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه، به عامل رشد شاخص بورس در چند روز اخیر اشاره کرد و افزود: دو عامل به عنوان محرک اصلی رشد بازار محسوب می‌شوند، نخستین عامل افزایش قیمت دلار است که شاهد تاثیر آن بر روی سهام‌های بزرگ هستیم.

وی سیگنال‌هایی که بازار سهام از بورس کالا می‌گیرد را دیگر عامل رشد بازار سرمایه دانست و گفت: زمانی که حجم فروش باعث افزایش قیمت فروش محصولاتی مانند فولاد مبارکه و ملی مس در بورس کالا می‌شود بر روی سهام مربوطه تاثیرگذار خواهد بود که این موضوع باعث ایجاد چشم‌انداز سودآوری بهتر، عامل تقویت تقاضا و رشد قیمت سهام در بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدوسی نرخ دلار را عامل قالب بر رشد قیمت سهم‌های بزرگ اعلام کرد و اظهار داشت: در کنار نرخ دلار ممکن است عامل دیگری بر رشد بازار تاثیرگذار باشد اما از اهمیت چندانی مانند دلار برخوردار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه به نوسان موجود در قیمت سهم‌های کوچک بازار به دلیل بحث افزایش سرمایه، ارزش جایگزینی و جریان نقدینگی تاکید کرد و گفت: انتظارات تورمی که بعد از افزایش قیمت بنزین و دلار ایجاد شده عامل محرک و مهمی برای افزایش قیمت سهام شرکت‌های کوچک شده است.

وی با بیان اینکه سهام شرکت‌های کوچک از چند وقت گذشته مورد اهمیت قرار گرفته بود، افزود: بعد از ایجاد موج تورمی و تقویت انتظارات تورمی در بازار سرمایه شاهد ایجاد جریان سفته‌بازی در بازار و رشد سهام این شرکت‌ها بودیم.

قدوسی به احتمال اصلاح شاخص بورس اشاره و بیان کرد: شاخص بورس سقف قبلی را شکسته است، به طور معمول بعد از شکسته شدن سقف‌ها و نقاط مقاومتی مهم شاهد ایجاد اصلاحی در کلیت بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه دلار در روند کنونی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، گفت: با توجه به تاثیرگذاری سهم‌های بزرگ بر شاخص کل و تاثیر مستقیم اینگونه سهم‌ها از نرخ دلار اگر قیمت دلار به هر دلیلی کاهش پیدا کند شاهد افت شاخص بورس در بازار خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در وضعیت کنونی اقبال بازار بیشتر به سمت گروه بیمه، خودرو، بانک‌ها است و شاهد تقاضای زیاد و ورود نقدینگی برای این گروه‌ها هستیم.

قدوسی با بیان اینکه در در کوتاه مدت شرکت‌های بزرگ بازار مانند گروه پتروشیمی که از رشد بازار جا ماندند، به دلیل افزایش نرخ خوراک و قیمت دلار رشد خواهند کرد، گفت: عواملی که مانع رشد این گروه‌ها بودند اکنون کنار رفتند که این موضوع باعث توجه اینگونه سهم ها در بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به واسطه سیگنال های مثبت در لایحه بودجه مبنی برافزایش قیمت دلار، گروه پالایشی در کنار پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته و تقاضای مثبتی برای این سهم ها ایجاد شده است.

۲۲۳۲۲۸

کد خبر 1329751

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم عراق امیرحسین فتحی استان البرز انتخابات مجلس یازدهم وزارت ورزش و جوانان باشگاه سپاهان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت

به گزارش قدس آنلاین، ادامه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود. تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال ۶۴ هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۳.۴ میلیون کاهش یافته است.

نکته مهم بازار هم اینجاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری ها می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الان دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی پذیرند و ترجیح می دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند تا در قیمت‌های پایین تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد تا هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته و فروشنده ها بدون خریدار مانده اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال ۶۲-۶۳ هزار تومان قیمت گذاری کرده و تلاش می کنند تا جلوی ریزش قیمت ها را بگیرند. این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چند میلیونی قیمت دلار را ۲-۳ هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می کنند. تجربه فعالیت این کانال ها نشان میدهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال ها چند هزار تومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه