Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@00:09:29 GMT

تقویت میز اوراسیا با محوریت گیلان ضروریست

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۲۴۰۱

تقویت میز اوراسیا با محوریت گیلان ضروریست

استاندار گیلان در دیدار با وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه بر ضرورت تقویت میز اوراسیا با محوریت استان تاکید کرد .

ارسلان  زارع در این دیدار همچنین اختصاص نقدینگی مناسب برای افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع نیروی برق ، تکمیل پروژه های زیر بنایی آب و فاضلاب و تصفیه خانه های فاضلاب مسکن مهر در برخی مناطق استان را ضروری دانست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عضویت کشورمان در اتحادیه همکاری‌های اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: در راستای بهره مندی بیشتر از ظرفیت های گیلان در این اتحادیه اقتصادی تاکنون اقدامات موثری توسط ارگان های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی بویژه اتاق بازرگانی برای اجرایی شدن مفاد موافقتنامه اوراسیا انجام گرفته است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان؛ در همین راستا و در قالب میز اوراسیا، کارگروهی از مدیران ذیربط استان تشکیل و در جلسات متعدد به راهکارهای استفاده از ظرفیت های منطقه ای و ملی در راستای تفاهم نامه مذکور پرداخته شده است.

وی به مغفول ماندن عملیات به روزرسانی ارزش گذاری کالاهای صادراتی اشاره و اضافه کرد: استان گیلان آمادگی خود را به گمرک ایران جهت ایجاد کمیته تخصصی برای این امر که یکی از پیش نیازهای انجام تفاهم نامه است، اعلام کرده است.

زارع با بیان اینکه مسئولیت پیگیری اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه اوراسیا در ایران بر عهده وزارت نیروست، از مساعدت‌های اردکانیان قدردانی و خاطر نشان کرد: لازم است سازمان توسعه تجارت، گمرک و اتاق بازرگانی همکاری لازم را برای تقویت میز اوراسیا و تفویض برخی اختیارات به استان گیلان انجام دهند.

استاندار گیلان همچنین از آمادگی گیلان برای سفر وزیر نیرو بمنظور افتتاح و کلنگ زنی تعدادی پروژه های مرتبط با حوزه برق و یک پروژه حوزه آب منطقه ای استان خبر داد.

با توجه به پیشینه دیرین و غنی تجاری و انجام بیشترین حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسود (CIS) و اوراسیا در گیلان، با تشکیل میز اوراسیا با محوریت استان موافقت شده است.

قرارداد تشکیل اولیه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۲۹ مه ۲۰۱۴ میان کشورهای روسیه، بلاروس و قزاقستان منعقد و جایگزین اتحادیه گمرکی اوراسیا شد و سپس کشورهای ارمنستان و قرقیزستان نیز به عضویت آن در آمدند. این اتحادیه کار خود را به طور رسمی از اول ژانویه ۲۰۱۵ آغاز کرد. کشورهای عضو اوراسیا هم اکنون ۲۰ میلیون کیلومترمربع مساحت و بیش از ۱۸۳ میلیون نفر جمعیت دارند که ۵.۲ درصد جمعیت جهان است. درباره اهداف این اتحادیه اقتصادی می‌توان به تسهیل تجارت، ایجاد بازار مشترک در حوزه کشورهای عضو، حذف تدریجی قوانین گمرکی در داخل اتحادیه، برقراری تعرفه خارجی مشترک در میان کشورهای عضو و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی اشاره کرد.

موافقنامه موقت ترتیبات ترجیحی ایران و اوراسیا از پنجم آبان ماه سال جاری اجرایی شد و قرار است یکسال پس از اجرای این موافقتنامه، مقدمات تجارت آزاد با منطقه مذکور فراهم شود. این موافقتنامه  ۸۶۲  قلم کالا را شامل می‌شود که ۳۶۰  قلم ترجیحات اعطایی ایران به اوراسیا و ۵۰۲ قلم هم ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران است./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

ایران شریکی مناسب برای اوراسیاست


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

90 درصد «ناریا» با محوریت یک شهید هسته‌ای تصویربرداری شد

به گزارش قدس آنلاین، براساس پیگیری های انجام شده 90 درصد از سریال «ناریا» پس از یک سال تصویربرداری شده و تا ماه دیگر نیز به‌پایان می‌رسد.

«ناریا» که اشاره‌ای به زندگی یکی از شهدای هسته ایران دارد، روایت دختر نخبه و کردی به نام هوژان است که قصد دارد اختراعی بزرگ انجام دهد که فقط در انحصار چند کشور پیشرفته است. با وجود استقبال کشورهای بیگانه از این اختراع هوژان دختری وطن‌دوست است و درخشش نام ایران برای او از همه‌چیز مهم‌تر است. هوژان رمز و راز پروژه‌اش را در اختیار هیچ یک از دوستان و حتی خانواده‌اش قرار نمی‌دهد اما...

این سریال 50 قسمتی به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمد مصری پور است و در آن بازیگرانی همچون زهرا نادری‌ فر در نقش هوژان، سامان صفاری در نقش سامان، محمدرضا شریفی‌نیا، آشا محرابی، خسرو شهراز، مهرداد ضیایی، حسین سحرخیز، رز رضوی، شراره رخام، شاهد احمدلو، سولماز حصاری، بهمن دان، صدرالدین حجازی، مهدی شیخ عیسی، ملیکا عبداللهی، محمد حاجی بابایی، مهدی شاکریان، آزیتا ترکاشوند،حسن اسدی، کمند امیر سلیمانی، سپند امیرسلیمانی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«ناریا» به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی صداوسیما ساخته شده و جزو سریال‌های پر لوکیشن به حساب می‌آید؛ یکی از بازیگران این سریال درباره این موضوع پیشتر به خبرنگار فارس گفته بود: «ناریا» لوکیشن‌های متعددی دارد و حتی در طول یک روز ممکن است بیش از 5 بار لوکیشن این سریال تغییر کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • 90 درصد «ناریا» با محوریت یک شهید هسته‌ای تصویربرداری شد
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است