Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناجی گفت: استاندار محترم همواره پیگیر مسائل و مشکلات جامعه معلولین استان به ویژه مدرسه استثنائی تحت پوشش آموزش و پرورش بوده و هست و در این خصوص توصیح های فراوانی به دستگاه های متولی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « سعید ناجی » در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین ویژه دانش آموزان مدرسه استثنائی، با بیان اینکه توانمند سازی تمامی اقشار گامی در مسیر توسعه جامعه است، افزود: برای توسعه جامعه ابتدا باید افراد توانمند شوند و این امر در خصوص تمامی افراد صدق می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: باید بتوان از تمامی ظرفیت های جامعه در مسیر رشد و توسعه استفاده کرد و نقش تاثیر گذار هر فرد توانمند در جامعه را نباید نادیده گرفته شود.

 

ناجی با بیان اینکه انسان به واسطه اشرف مخلوقات بودنش حتی با معلولیت جسمی و ذهنی شایسته احترام است،  گفت: فرقی نمیکند که یک فرد داری معلولیت باشد یا خیر، تنها به واسطه انسان بودن افراد باید به شکل ویژه مورد توجه و احترام قرار گیرند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه معلولیت، نقص و  محدودیت نیست، افزود: اگر بدنبال نقص و محدودیت هستیم می توان آن را در حوزه های دیگر غیر از اقشار معلول یافت،آنجایی که حقوق مردم مورد بی توجه ای قرار می گیرد یا اینکه دروغ و تهمت شکل میگیرد،نقص افراد به صورت آشکار پیدا می شود.

 

ناجی با اشاره به وظیفه سنگین آموزش و پرورش در قبال تعلیم و پرورش افراد گفت: آموزش و پرورش باید در کنار مهارت آموزی، دانش اندوزی و علم آموزی ، پرورش درون انسان  و بالا بردن معنویت که به شکل جدی در آموزه های دینی آمده نقش مهمی ایفا کند.

 

وی با تاکید بر ضرورت توانمند سازی معلولیت در استان، افزود: دولت به منظور افزایش توانمندسازی معلولین تسهیلات و اعتبارات قابل ملاحضه ای را در نظر گرفته تا بتوان از این ظرفیت خوب جامعه به درستی در راستای توسعه استان و کشور بهره مند شد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد انتخابات مسجد مجلس شورای اسلامی مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دانش آموزان مدرسه استثنائی روز جهانی معلولین هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد

فاطمه عباسی افزود: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده‌اند که می‌توانند بلیت نیم بها از سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت:‌براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا، علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است. وظیفه‌ای که مسوولیت دولت‌ها بود اما سال‌ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.

همچنین به گزارش ایرنا، با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم‌بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باش

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند