Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان در روز ( ۲۸ آذر) میزبان کنگره ملی آیت الله تالهی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و اساتید حوزه علمیه قم در سالن همایش های علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، در کنگره ملی آیت الله تالهی از هشت کتاب که در طول ۲۰ سال توسط فرزند آیت الله تالهی از دست نوشته های ایشان گردآوری و ۳۰ طلبه از حوزه علمیه قم به نگارش درآورده اند، رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حضرت آیت الله تالهی از نگاه عالمان دینی

 

مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی بهجت

مرحوم آیت الله بهجت همیشه جویای احوال ایشان بودند و به ایشان سلام می رساندند. آیت الله بهجت می فرمودند: ایشانمایه برکت برای این شهر است. قدر ایشان را آیندگان خواهند دانست.

یکی از فرزندان آیت الله تألهی می گفت: اخوی بزرگ ما با آیت الله بهجت مکاتبه و ارتباط نزدیک داشت. روزی با هم به زیارت حرم حضرت معصومه مشرف شده بودیم. در بازگشت از حرم، به صورت اتفاقی آیت الله بهجت را زیارت کردیم. ایشان پس از احوالپرسی گفتند: «شما رهرو و خلف صالح ایشان باشید». این جمله آویزه گوش ماست.

 

مرحوم آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی

 یکی از فرزندان ایشان می گفت: ایشان بارها وجوهی را به من میدادند تا نزد آیت الله مرعشی نجفی در قم ببرم و من از زبانایشان کرامات پدر را بسیار می شنیدم.

یکی از ملازمان وی نقل می کند: خدمت آیت الله مرعشی نجفی رسیدم و از طرف آیت الله تألهی نامه ای برای ایشان داشتم. هنگام خداحافظی فرمودند: آقای تالهی از بزرگان است. من برای ایشان دعا می کنم. شما اهالی همدان قدر ایشان را بدانید. ایشان از اولیای خداست .

 

آیت الله حسن حسن زاده آملی (دامت برکاته)

عالم بزرگوار جناب آقای محمدتقی انصاری همدانی می فرمودند: قبل از اینکه علامه حسن زاده آملی برای شرکت در کنگره بزرگداشت مرحوم آخوند ملاحسینقلی همدانی (اعلى الله مقامه) به همدان بروند با ایشان تماس گرفتم وخدمتشان گفتم اگر همدان بروید و به دیدن آیت الله تالهی نروید مثل این است که به مشهد برويد وحرم نروید، ایشان فرمودند عجب! وخیلی تعجب کردند از همین روی در سفر به همدان و بعد از سخنرانی در کنگره به دیدن آیت الله تألهی شتافتند. با اینکه تا آن تاریخ ایشان را ملاقات نکرده بودند در همان دیدار اول خم می شوند تا پای ایشان را ببوسند اما ایشان نگذاشته بودند.

جناب انصاری می فرمودند: علامه حسن زاده در مراسم سالگرد ایشان فرمودند: «هیهات که حوزه قم مثل ایشان تحویل بدهد» و در دومین سالگرد فرمودند «من فانی در تالهی شدم.»

 

آیت الله حاج سید رضا فاضلیان

آیت الله تألهی بالاتر از آن است که بنده در مورد ایشان چیزی گفته باشم. بنده می دانم ایشان مکروهات را مانند محرمات ترک می گفتند و مستحبات را مانند واجبات عمل می نمودند.

 

حاج اسماعیل دولابی

آقای دولابی می فرمودند: من شاگرد کوره آجرپزی در تهران بودم؛ تعريف شيخ جواد انصاری را شنیدم و برای دیدن ایشان به همدان آمدم. دیدم اینها دوقلو هستند. صبح تا ظهر در جولان محضر آقای تألهی بودیم و ظهر تا شب محضر آقای انصاری.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد وزارت کشور انتخابات کنگره تالهی استان همدان همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه همواره در صحنه حضور دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه همواره در صحنه حضور دارد و با ایمان و اعتقاد در کنار سایر نیروهای مسلح خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند، گفت: سپاه خود بصیر است و بصیرت‌دهی می‌کند و همچنین نهادی مذهبی، دینی و اعتقادی و ترویج دهنده این مسائل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت- ماه در دیدار با حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، اظهار کرد: تمام اقدامات و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای معارف اسلامی و مطابق مسائل دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه سپاه همواره در صحنه حضور دارد و با ایمان و اعتقاد در کنار سایر نیروهای مسلح خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند، گفت: سپاه خود بصیر است و بصیرت‌دهی می‌کند و همچنین نهادی مذهبی، دینی و اعتقادی و ترویج دهنده این مسائل است.

بیگدلی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات بصیرتی در نهاد نمایندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی در استان برگزار شد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مجموع در این جلسات حضور پیدا کردند.

این مسئول با بیان اینکه پیشرفت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عزت و قدرتمندی این نهاد بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: سپاه سازمانی مکتبی بوده و از بازوان اصلی انقلاب است.

وی با بیان اینکه مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه در طول سال، برنامه‌های معرفتی و دینی مختلفی برگزار می‌کند، گفت: ما به این مکتب و نظام می‌بالیم و تحت فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای در این مسیر خدمت می‌کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حدود ۴۰۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده برای هفته عقیدتی و سیاسی در استان گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و اجتماعات مختلف برای تبیین مباحث عقیدتی و سیاسی، برگزاری همایش حکمت مطهر از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: مسابقات قرآن و آثار شهید مطهری، مسابقات ورزشی، زنگ سپاس از مقام معلم، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، تولید محتوا بر اساس آثار شهید مطهری و به اشتراک‌گذاری آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه کتاب نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی است.

کد خبر 748373

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • محله‌های همدان میزبان تماشاخانه سیار
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است