Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی شناسایی و نحوه بکارگیری ظرفیت اکوسیستم استارت آپی در حوزه کسب و کارهای روستا با حضور اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست، نورالله زاده در حضور جمعی از فعالان حوزه کسب و کارهای نو و شرکت های دانش بنیان با تاکید بر اینکه هدف و تمرکز ما توسعه اقتصاد خلاق و ایجاد ارزش افزوده در مناطق روستایی از این محل است، اظهار داشت: استارت آپ ها نماد دائمی اقتصاد خلاق هستند و ما به دنبال توسعه این نوع از اقتصاد در مناطق روستایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از تشکیل کارگروهی مشترک برای حمایت از ایده های خلاقانه و پیگیری مشکلات و راهکارهای حمایت از استارت آپ ها خبر داد و گفت: طی هفته های آتی کارگروهی مشترک با مشارکت معاونت روستایی و توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استارت آپ ها تشکیل خواهد شدتا در سلسله نشست های دائمی راهکارهای استفاده از ظرفیت های اقتصاد خلاق با تمرکز بر روستاها را مورد بررسی و هم اندیشی قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با تاکید بر اینکه استفاده و بکارگیری فناوری نوین قطعا نیاز به فرهنگ سازی دارد افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا شرایط لازم را برای بکارگیری ظرفیت های دستگاه های مختلف از جمله جهاد کشاورزی فراهم کنیم.

وی خطاب به فعالان حوزه کسب و کارهای نو نیز گفت: ما در حوزه استارت آپ هاباید مستند سازی از فعالیت های انجام شده داشته باشیم تا علاقمندان به این حوزه بدانند با فعالیت های صورت گرفته یک کسب و کار از چه نقطه ای به چه نقطه ای رسیده است که این موضوع یک فرهنگسازی محسوب می شود. 

نوراله زاده، برندینگ و بسته بندی محصولات را از الزامات توسعه بازار به عنوان مهمترین زنجیره ایجاد یک کسب و کار عنوان کرد و افزود: یکی از مباحث مهم در توسعه بازار روستا، ایجاد برندینگ، تنوع در محصولات و بسته بندی است.

در این نشست یکی از مشکلات فعالان استارت آپ ها، صدور ضمانت نامه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی بود که مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در این زمینه صندوق های سرمایه گذاری پیش بینی شده است تا فعالیت کسب و کارهای خلاقانه را برای سرمایه گذاران ضمانت کنند.

کد خبر 4794226 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال استارت آپ کسب و کارهای نوپا اشتغال روستایی صندوق کارآفرینی امید بودجه 99 کل کشور لایحه بودجه قیمت دلار بنزین قیمت بنزین بانک مرکزی ایران مالیات اوپک وزارت جهاد کشاورزی طرح ملی مسکن قیمت یورو لایحه بودجه سال 99 کل کشور وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حامد رستمی اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار داشت: فرهنگسازی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.
رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.
وی اظهاری امیدواری کرد اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقا کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.
به گفته این مقام مسئول، تشکیل شورای جوان سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق