Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایشی سه‌روزه با شعار «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» و حضور چهره‌هایی همچون رضا داوری اردکانی به‌مناسبت هفته پژوهش در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در راستای گرامیداشت هفته پژوهش سلسله برنامه هایی را در قالب همایش با شعار «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید» برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر پایه این گزارش در مراسم افتتاحیه این همایش که شنبه، ۲۳ آذر برگزار می شود، حجت الاسلام «سعیدرضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره «ظرفیت های علوم انسانی در توسعه ایران با تاکید بر نقشه جامع علمی کشور» سخنرانی می کند.

 

همچنین در ادامه و در قالب پنل دوم با عنوان «پژوهش و دانش محوری»، رضا داوری اردکانی با موضوع اخلاق و علم سخنرانی می کند.

 

اما شنبه عصر نیز پنل «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به همت دبیرخانه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و دبیرخانه طرح اعتلا برگزار می شود. در این برنامه «جام الله کریمی مطهر» از فعالیت های یکساله شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی سخن می گوید و در ادامه «غلامرضا مصباحی مقدم» با موضوع «افق پیشرفت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» سخنرانی می کند. همچنین سخنران بعدی این پنل، «غلامرضا اعوانی» است که با عنوان «حکمت اسلامی و افق پیشرفت» به ارایه بخث می پردازد.

 

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اما در دومین روز از این همایش، یکشنبه، ۲۴​ آذر در پنل صبحگاهی با عنوان «پژوهش، ترویج و افق های پیشرفت» میزبان «الهام ابراهیمی»، «حمیدرضا پیرمراد» و «بابک امینی» خواهد بود. همچنین در ادامه «جعفر توفیقی» با موضوع نقش علوم انسانی در توسعه کشور سخنرانی می کند.

 

اما نوبت عصر برنامه روز یکشنبه، ۲۴ آذرماه اختصاص به پنل «ظرفیت ها و موانع سیاسی، اقتصادی پژوهش و افق های پیشرفت» دارد. این پنل با سخنرانی «جلال منتظری»، «نادر سیدکلالی»، «الهام ابراهیمی»، «فرزانه میرشاه ولایتی» همراه خواهد بود. همچنین در ادامه برنامه نوبت عصر پنل دیگری با عنوان «تعامل پژوهشی در سطح بین المللی و افق های پیشرفت» با سخنرانی «سید مصطفی عاصی»، «حسینعلی قبادی»، «سید صادق سجادی»، «احمد پاکتچی»، «مسعود قیومی» برگزار می شود.

 

همچنین ادامه برنامه های عصرگاهی گرامیداشت هفته پژوهش در روز یکشنبه، 24 آذر و در سالن حکمت با حضور «سیده زهرا مبلغ»، «محمدهادی گرامی»، «مهدی اردبیلی» پنل تعامل پژوهشی در سطح بین المللی و افق های پیشرفت برگزار می شود.

 

بر پایه این گزارش، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سومین روز این همایش و در مراسم اختتامیه که روز دوشنبه، 25 آذر در سالن حکمت برگزار می شود، میزبان «فرهنگ رجایی» و سخنرانی او در باب «ادب و آداب تحقیق» است.

 

همچنین برنامه عصرگاهی روز اختتامیه نیز با سخنرانی «هادی وکیلی»، «مهدی اسدی»، «مهدی اصفهانی»، «سید مصطفی شهرآیینی» و «غلامحسین مقدم حیدری» همراه است.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد انتخابات خبرگان رهبری و مجلس انتخابات روز دانشجو مجلس شورای اسلامی سامانه فهما پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هفته پژوهش علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، در شهرستان آبادان ۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب در حوزه‌های امتحانی اداره آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی و در خرمشهر هزار و ۹۰۹ داوطلب با حضور در حوزه امتحانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر رقابت را آغاز کردند.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا برگزار می‌شود.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

آزمون سراسری امسال در دو مرحله در ماه‌های اردیبهشت و تیر ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود