Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدخت بروجردی علوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: نسل اول دانشگاه‌ها آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور و نسل سوم  مهارتی هستند و در طول زمان‌ از رسالت مهارت و اشتغال غفلت شده و دانشگاه به گونه‌ای به بیراهه رفته است.

وی افزود: در ۱۰ سال اول فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی ۳۱۳ مرکز علمی کاربردی دانشجو می‌پذیرفت که براساس معیار و اصول بودند اما در سال ۹۴ به هزار و ۷۰ مرکز آموزشی افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروجردی علوی گفت: از هزار و ۷۰ مرکز آموزشی در سال ۹۴ حدود  ۲۰ درصد آن در تهران  مستقر بود در حالی که  گسترش مراکز آموزش عالی در تهران ممنوع است از این رو ساماندهی مراکز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کد رشته محل در دانشگاه جامع علمی کاربردی داشتیم، گفت: به‌منظور ساماندهی وضعیت دانشگاه جامع ، تعداد کد رشته محل را به پنج هزار و ۲۰۰ کد رشته تقلیل یافته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: این دانشگاه در حال تهیه و ساماندهی سامانه «جذب مدرسان» است که اواخر آذر و دی ماه به شکل پایلوت در ۲ استان راه‌اندازی می‌شود. 

وی افزود: تاکنون مجوز ۱۴۰ مرکز نوآوری در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور داده شده است و ۲۰ استارتاپ ایجاد خواهد شد.

بروجردی علوی با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد افزایش دانشجو داشتیم، گفت: دانشگاه می‌تواند به اهداف کشور در زمینه خوداتکایی، اقتصاد مقاومتی و خود اشتغالی جامه عمل بپوشاند.

 توسعه مراکز نوآوری سیاست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان است

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: در این استان  مرکز رشد خوشه فناوری‌های سنگ و صنایع وابسته در تیران، گز و شیرینی در مرکز عتیق و فناوری لوازم خانگی در مرکز انتخاب و همچنین مراکز فناوری فولاد و صنایع وابسته و مرکز فناوری فرش و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

مهدی قیصری افزود :  علاوه بر این درخواست تجاری‌سازی محصولات کشاورزی برای تیران، مرکز نوآوری شهر هوشمند برای مرکز شهرداری‌های اصفهان و مرکز نوآوری خورو بیابانک نیز ارائه شده  است.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: چهار رویداد شتاب از جمله رویداد شتاب سنگ و صنایع وابسته، رویداد موسیر، رویداد نمک و رویداد شتاب فولاد را در دستور کار داریم که تا پایان سال برگزار می‌شود.

 همچنین امروز پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در مجموعه  تجاری اصفهان سیتی سنتر گشایش یافت.

این نمایشگاه با محوریت معرفی توانمندی‌ها و ارایه دستاوردهای نوآورانه، معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار، معرفی رشته‌ها و مشاغل قابل احراز مشاغل خانگی و بومی، کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی، برگزاری میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برپا شده است.

پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان   ۱۹ تا  ۲۲ آذر امسال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها آموزش عالی دانشگاه ها دانشگاه جامع علمی کاربردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش عالی دانشگاه ها دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش عالی دانشگاه ها دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیان پهلوان‌افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک در مراسم تجلیل از شهدای دانشجوی این واحد دانشگاهی زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا در جامعه به‌ویژه مراکز علمی و دانشگاهی را ضرورت برشمرد و اظهار کرد: ذهن خاکیان از درک عمیق مفاهیم بلندی که در وصف شهدا آمده عاجز و ناتوان است به تعبیر آیه شریف قرآنی شهدا نزد پروردگار خود به ارتزاق می‌پردازند که این نکته بیانگر ارتباط عمیق شهید با ذات حضرت حق‌تعالی است.

وی با تجلیل از ایثارگری‌ها و رشادت‌های خالصانه شهیدان دانشگاهی عنوان کرد: شهدای دانشجو مایه آبرو و افتخار دانشگاه و دانشگاهیان هستند که با بصیرت مثال‌زدنی و از روی اعتقاد خود از پشت میز‌های درس به خاک‌ریز‌ها رفتند تا به دنیا نشان دهند که دانشجویان این مرزوبوم تا پای جان بر سر آرمان‌ها و اهداف مقدس خود می‌ایستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک با اشاره به ۶ شهید دانشجو در این واحد دانشگاهی بیان کرد: شهیدان دانشجو کسانی هستند که با احساس مسئولیتی که داشتند از همه دلبستگی‌های دنیوی و شور و شعف عالم جوانی دل کندند و برای هم‌سالان و هم‌وطنان خود امنیت و آرامش را ایجاد کردند.

پهلوان‌افشاری گفت:‌ یکی از رسالت‌های مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن و طنین‌انداز کردن رایحه دل‌انگیز شهدا در فضای دانشگاهی است بر همین اساس بر خود فرض می‌دانیم تا با تجلیل و تکریم از خانواده شهدا با شهیدان تجدیدعهد کرده و یاد شهدا را به‌صورت علمی در محیط‌های دانشگاهی زنده نگه‌داریم.

به گزارش آنا،‌ دانشجویان شهید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک عبارتند از: شهید ولی‌الله قمی دانشجوی رشته الهیات (تاریخ شهادت پنجم مرداد ۱۳۶۷ عملیات مرصاد)، شهید عابدین هداوند خانی دانشجوی رشته الهیات (تاریخ شهادت۲۴ دی ۱۳۶۵ عملیات کربلای ۵)، شهیده منصوره تاجیک رشته آموزش زبان انگلیسی (تاریخ شهادت۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ دیاله عراق- انتحاری)، شهید حسین حسین زاده دانشجوی رشته تربیت‌بدنی (تاریخ شهادت۳۰ دی ۱۳۹۵ حادثه پلاسکو)، شهید سجاد زبرجدی دانشجوی رشته تربیت‌بدنی (تاریخ شهادت هفتم مهر ۱۳۹۵ حلب سوریه)، شهید سعید خواجه صالحانی دانشجوی رشته برق صنعتی (تاریخ شهادت چهارم فروردین ۱۳۹۶ قمحانه سوریه)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی