Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت ایمنی بازار اصفهان اظهار داشت: با برگزاری جلسه ای ویژه با حضور اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اتاق اصناف، اداره کل اوقاف، شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان و شهرداری ایمنی بازار به طور ویژه مورد بررسی و تاکید واقع شد.

وی با مهم دانستن بازار اصفهان و رعایت نکات ایمنی توسط تمام سازمانهای ذی ربط تصریح کرد: قرار شد تمام اصناف مختلف فعال در بازار در برابر حریق و حادثه در بازار ایمن شوند و برای پایگاه های پشتیبانی آتش نشانی جانمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شارژ کپسول هایی آتش نشانی توسط هیئت امنای بازار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شارژ کپسول هایی آتش نشانی توسط هیئت امنای بازار ابراز داشت: رعایت اصول ایمنی در چیدمان کسبه بازار در اولویت قرار گرفت و قرار شد طرح ترافیک در تردد ماشین های امدادی تسهیل شود.

وی با تاکید بر ایمنی سیستم برق بازار بیان داشت: مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف زمین مناسب برای احداث سه پست برق را در اختیار شرکت توزیع برق شهرستان قرار دهد و این شرکت مکلف شد در مدت سه ماه این سه پست را احداث و عملیاتی کند.

تعبیه شیرهای هیدرانت در بازار اصفهان برای تامین آب در شرایط اضطراری

شیشه فروش با اشاره به تعبیه شیرهای هیدرانت در بازار اصفهان برای تامین آب در شرایط اضطراری گفت: با شناسایی مکان های پرخطر، اقداماتی برای رفع رطوبت سقف بازار با همکاری میراث فرهنگی و سازمان بهسازی و نوسازی انجام خواهدگرفت.

وی با تاکید بر اینکه با ابلاغ دستورالعمل مدیریت بحران استانداری ضمانت لازم برای سازمانهای ذی ربط جهت ایمنی بازار اصفهان فراهم خواهد شد، اضافه کرد: مقرر شد آموزش‌های کسبه در زمینه ایمنی با همکاری شهرداری، آتش نشانی و شرکت توزیع برق شهرستان انجام شود و بازدیدهای دوره‌ای جهت استانداردهای ایمنی در بازار با همکاری اتاق اصناف و هیات امنای بازار اجرا شود تا خطری بازار تاریخی اصفهان را تهدید نکند.

کد خبر 4793593

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستم ایمنی اصناف و بازاریان اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی

عضو شورای عالی کار گفت: بسیاری از کارفرمایان مدعی رعایت نکات ایمنی به نصب تابلوی اخطار و شارژ کپسول آتش نشانی اکتفا می‌کنند اما متخصص ایمنی و بهداشت محیط استخدام نمی‌کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از اصلی ترین مطالبات کارگران ایجاد شرایط بهداشتی در محیط های کاری به منظور کاهش حوادث ناشی از شغل است.

 متأسفانه هر ساله تعداد زیادی از کارگران به دلیل عدم ایمنی در واحدهای تولیدی و کاری خود آسیب می بینند که این حوادث شغلی علاوه بر اینکه اثرات تخریبی زیادی اعم از اقتصادی, درمانی,روحی برای کارگر دارد, به همان میزان اثر مخربی را برای کارفرمایان به همراه دارد.

برخی آمارها حکایت از این دارد که  سالانه 13000حادثه ناشی از کار در کشوررخ می دهد.

علی حسین شهریور, معاون روابط کار وزارت کار بهمن ماه سال 1402  گفت:در زمان شروع به کار این دولت، آمار فوتی‌های ناشی از کار 800 نفر بود که با تلاش انجمن‌های صنفی ایمنی، کارگاه‌های حفاظتی و بازرسان کار، این آمار در پایان سال 1401 به 711 نفر رسید که کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

رعیتی‌فرد داشتن محیط کار سالم و ایمن را یکی از حقوق بنیادی نیروی کار عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، فضای سالمی برای محیط و نیروی کار فراهم شده و با کمک شرکای اجتماعی و دستگاه‌های مربوط در مسیر کاهش بیماری‌های شغلی گام برداریم.

به گزارش تسنیم، بارها وقتی وارد اداره یا شرکتی شده ایم, مشاهده کرده ایم که روی دیوار تابلوی اخطار و کپسول آتش نشانی نصب شده اند, گویای یکی از دلایل اصلی این کار فرار از مسئولیت برای رعایت واقعی بهداشت ایمنی کار است.

 در همین راستا محمدرضا تاجیک،عضو شورای عالی کار و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار با اشاره به مشکلات کارگران در محیط‌های کار سخت و زیان آور گفت: ما در زمینه استخدام متخصصین بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی در محیط کار مشکل داریم. بسیاری از کارفرمایان مدعی رعایت نکات ایمنی به نصب تابلوی اخطار و شارژ کپسول آتش نشانی اکتفا می‌کنند اما کارشناس و متخصص ایمنی و بهداشت حرفه‌ای استخدام نمی‌کنند و در بسیاری از موارد آنان را مضر به کسب و کار خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کار متولی بحث ایمنی و بهداشت محیط کار است، گفت: پس از مدتی متولی بحث بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت شد، اما در این وزارتخانه کار به خوبی پیش نرفت. بسیاری از کارفرمایان معتقدند رعایت بهداشت و ایمنی به سرمایه گذاری آنان آسیب می‌زند. اما با رعایت اصول بهداشت و ایمنی می‌توانیم برای بسیاری خسارات دارای پیامد برای تولید و کارفرما جلوگیری کنیم. زیرا تاکنون بسیاری از کارفرمایان به دلیل عدم رعایت ایمنی خود بخش زیادی از سرمایه خود را از دست دادند.

تاجیک تصریح کرد: بارها دیدیم که کارفرمای صاحب جرثقیل به دلیل عدم رعایت ایمنی با برخورد به اشیاء و کابل‌ها و انحراف حرکت وسایل با خسارت بزرگ مواجه شدند. کارفرما باید هزینه‌های بالای درمانی یا دیه کارگری را بپذیرد و هزینه غیبت نیروی کار را بپردازد زیرا هزینه استخدام کارشناس ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را نداده است.

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری با اشاره به عدم جدیت دولت و اکتفا به دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، گفت: قطعا برای یک مهندس، بهداشت و ایمنی اولویت نیستو لذا باید از کارشناسان آکادمیک بهداشت حرفه‌ای و ایمنی استفاده کنیم تا شرایط را برای مالکین و متولیان کار تبیین کنند. ما نباید در این حوزه تک بعدی وارد شویم و باید هدف ما در نهایت استخدام بیشتر نیروی واجد الشرایط دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای باشد. یکپارچه سازی و ایجاد یک سازمان مستقل قدرتمند مانند سازمان محیط زیست در حوزه ایمنی داشتیم که هم مشکلات وزارت کار را نداشته باشیم و هم مشکلات وزارت بهداشت در این حوزه رفع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟