Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریدون خوزون» سخنگوی تیم ثبات و همگرایی به رهبری دکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در خصوص وضعیت اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت بر اساس شواهد و ارزیابی هایی که تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی انجام داده؛ تیم دکتر عبدالله برنده انتخابات است و این تیم نخواهد گذاشت که انتخابات به دور دوم کشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ثبات و همگرایی بازشماری آرای ریاست جمهوری را خلاف قانون انتخابات این کشور دانسته افزود: بازشماری خلاف قانون است و به همین دلیل تیم ما (ثبات و همگرایی) و سایر تیم های انتخاباتی به جز یک تیم، بازشماری آرا را تحریم کرده ایم، چون این عملکرد بر خلاف قانون است.

خوزون هشدار داد که اگر بر اساس قانون روند انتخابات به پیش نرود تظاهرات حامیان این تیم در تمام ولایت های افغانستان ادامه خواهد داشت و حتی بیشتر نیز خواهد شد.

 سخنگوی عبدالله ضمن اذعان به این مطلب که تداوم روند فعلی انتخابات، اقدام های بعدی را در پی خواهد داشت به کمیسیون انتخابات هشدار داد که مسئولیت عواقب این وضعیت به دوش کمیسیون انتخابات افغانستان خواهد بود.

سخنگوی تیم انتخاباتی دکتر عبدالله می گوید که تیم اشرف غنی با تقلب قصد دارد انتخابات را به دور دوم بکشاند اما ما جلوی این کار را خواهیم گرفت.

وی پیرامون این موضوع گفت: تیم دولت ساز به رهبری رئیس جمهور افغانستان تقلب کرده و بازنده است و به همین دلیل قصد دارد تا انتخابات را به دور دوم بکشاند اما ما می گوییم که انتخابات در دور اول برنده دارد و برنده آن تیم ثبات و همگرایی است.

سخنگوی دکتر عبدالله تیم ریاست جمهوری و کمیسیون های انتخاباتی را به تبانی با یکدیگر متتهم کرد و گفت: دولت ساز تقلب کرده و کمیسیون هم با تبانی با دولت ساز می خواهد که تقلب را مشروعیت دهد، اما ما علیه تقلب ایستاده ایم و صدای خود را بلند کرده ایم.

فریدون خوزون تأکید کرد که کمیسیون های انتخاباتی نمی توانند نتیجه غیر قانونی را اعلام کنند و اگر چنین چیزی را اعلام کنند برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

خوزون گفت: کمیسیون چه گونه و بر اساس کدام منطق و یا اساس و سند می خواهد نتیجه را اعلام کند، معلوم است که کی رای بیشتری آورده، ۳۰۰۰۰۰ آرای تقلبی باید جدا و حذف شود. معلوم نیست که این ارای تقلبی به نفع کی است.

وی در ادامه تصریح نمود: ادعای دکتر عبدالله در ارتباط با برنده شدن تیم ثبات و همگرایی مطلق نبود. اما شواهد و ارزیابی های تیم ما نشان می دهد که ما (تیم ثبات و همگرایی) برنده انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

سخنگوی تیم انتخاباتی دکتر عبدالله از نحوه عملکرد کمیسیون انتخابات افغانستان نیز به شدت انتقاد نمود و خاطر نشان ساخت که ادامه این روند از سوی مردم افغانستان قابل قبول نیست.

فریدون خوزون پیرامون این موضوع گفت: تا زمانی که کمیسیون انتخابات بر اساس قانون به پیش نرود روند انتخابات نه برای ما و نه برای مردم و نه برای دیگر تیم های انتخاباتی قابل قبول نیست. خواست ما این است که کمیسیون قانون را مد نظر بگیرد.

سخنگوی تیم همگرایی از کمیسیون انتخابات افغانستان می خواهد که آرایی که بر اساس قانون و طرزالعمل ها باطل است را باطل اعلام کند تا زمینه برای تفتیش و بازشماری آرا فراهم شود.

به گفته خوزون خواست تیم ثبات و همگاریی این است که تعداد ۳۰۰۰۰۰ رأی که سالم بودن آن معلوم نیست از دور شمارش حذف گردد.

خوزون گفت: اگر این روند به صورت قانونی به پیش رود معلوم می شود که کدام تیم تا چه اندازه رأی آورده است و بعد از آن همه طرف ها همکاری می کنند تا انتخابات به نتیجه برسد.

خوزون گفت که تیم انتخاباتی دکتر عبدالله و مردم افغانستان نمی خواهند که به خواست یک تیم مشخص تن دهند: ما می گوییم که تن دادن به خواست ارگ ریاست جمهوری و یک تیم مشخص برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اشرف غنی انتخابات افغانستان سخنگوی عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛پژمان معتمدی سرپرست دبیر فدراسیون دو و میدانی در مورد برگزاری انتخابات کمیسیون‌های ورزشی فدراسیون گفت: ما در برگزاری کمیسیون مربیان و داوران مشکل خاصی نبود و طیق آیین نامه برگزار کردیم و در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران اعتراضی از سوی آقای رسولی مبنی بر اینکه نباید رای‌ها مجازی را لحاظ می‌کردید صورت گرفت و بنده هم، چون نماینده وزارت ورزش و جوانان حضور داشت در برگزاری خیلی دخیل نبودم، اما گزارش اعتراض این ورزشکار را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردم و طبق بررسی‌های وزارت ورزش آقای اسبقیان معاون ورزش قهرمانی رای به تجدید و برگزاری مجدد کمیسیون ورزشکاران دادند.   وی ادامه داد: برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران خللی در انتخابات فدراسیون دو و میدانی در خرداد ماه ایجاد نخواهد کرد و در موعد مقرر انتخابات فدراسیون برگزار خواهد شد ضمن­ اینکه در زمان برگزاری انتخابات کمیسوین ورزشکاران دو سوم اعضاء حضور داشتند و این قانونی است و می‌توانستیم رای‌ها مجازی را هم دخیل نکنیم، اما به دلیل شبهات و اعتراض یک ورزشکار این انتخابات را دوباره برگزار خواهیم کرد و پس از آن یک انتخابات سالم را برگزار کینم و رئیس فدراسیون برای ۴ سال مشخص شود.   در انتخابات فدراسیون دو و میدانی که در خرداد ماه برگزار می‌شود کمیسیون‌ها رای‌های مجزا دارد و کمیسیون ورزشکاران ۶ رای در انتخابات و همچنین کمیسیون مربیان دارای ۴ رای برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون است.

دیگر خبرها

  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی