Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعطا با اشاره به ارجاع لایحه مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون بررسی کننده گفت: نباید اجازه دهیم که سه مدیریت شهری از درآمدهای پایدار کاهش یابد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «علی اعطا» در نشست خبری ظهر امروز با اشاره به طرح استفساریه ای که در روزهای اخیر در مجلس مطرح شده است، گفت: طرح این استفساریه موجب سوء تفاهم هایی در فضای رسانه ای در رابطه با شورایاری ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به استفساریه بند هفت ماده 77 قانون تشکیلات گفت: در این طرح پرسشی مطرح شده بود و برداشتی که از آن شد، این بود که رد استفساریه شورایاری ها باعث می شود تا در روند کار آنها مشکل ایجاد شود در حالی که این گونه نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: این استفساریه این موضوع را به بحث می گذارد که آیا شورایاری ها مشمول بند هفت قانون اساسی هستند یا نه، در حالی که پاسخ به این استفساریه ربطی به اصل تشکیل شورایاری ها ندارد.

 

وی افزود: ابهامی که درباره شورایاری ها مطرح بود بیشتر در مورد چگونگی تشکیل آنها است و گفته می شود انتخاباتی که در مقیاس شهر برگزار می شود برای برگزاری به قانون نیاز دارد.

 

اعطا با بیان اینکه فراکسیون مدیریت شهری در مجلس در حال تدوین طرحی هستند تا موضوع برگزاری انتخابات شورایاری ها را قانونی کند، تاکید کرد: استفساریه مطرح شده هیچ مشکلی برای ادامه کار شورایاری ها ایجاد نمی کند.

 

وی در ادامه با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس مطرح است، گفت: در ماده 10 این لایحه به نحوه توزیع مالیات می پردازد و با توجه به اختلاف نظرهای پیش آمده لایحه درآمد پایدار به کمیسیون بررسی کننده ارجاع شده است.

 

اعطا با بیان اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده عصر امروز در کمیسیون مربوطه بررسی می شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری درخواست دارد تا سهم شهرداری ها از آن کم نشود و نباید اجازه دهیم که سهم مدیریت شهری از درآمدهای پایدار کاهش یابد.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به خروج لایحه شوراهای شهرسازی مناطق از دستور کار شورا، گفت: این طرح از دستور خارج نشده بلکه بنا داریم تا زمینه ای فراهم کنیم که شوراهای معماری مناطق اجازه موافقت با تراکم فروشی را نداشته باشند.

 

وی در ادامه در خصوص مجتمع تجاری بام لند در غرب تهران نیز گفت: از نامه محرمانه به شهردار تهران از طریق رسانه ها مطلع شدم. آقای حبیب زاده با توجه به اینکه ناظر ریاست شورا هستند به صورت ویژه موضوعات را پیگیری می کنند، بنابراین مکاتبه ای با شهرداری تهران در خصوص این پروژه داشته اند.

 

وی با بیان اینکه اداره کل حقوقی در حال بررسی مجتمع تجاری بام لند است، گفت: باید در این پروژه بررسی شود و در خصوص انعقاد قرارداد این مجتمع نیز پیگیری های لازم انجام شود.

 

اعطا در خصوص عملکرد ضعیف سامانه 137 و عدم پیگیری درخواست های شهروندان نیز توضیح داد: گزارش های نظارتی را می گیریم و طبق آنها سطح رضایت مردم بالا است و شهروندان اگر از سامانه 137 پاسخی دریافت نکنند می توانند با 1888 تماس بگیرند.

 

وی در ادامه در خصوص فروش صندلی اتوبوس ها که در روزهای اخیر مطرح شده است، گفت: این موضوع بد مطرح و بد هم منتشر شد و مدیری به اشتباه موضع گیری کرد اما بحثی در رسانه ها مطرح شد با این رویکرد که به سمتی حرکت می کنیم که صندلی اتوبوس قابل رزرو باشد، در حالی که بسیاری از خبرنگاران از قبل این مصاحبه اطلاعاتی درباره آن داشتند.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد سامانه فهما مسجد مسجد علی اعطا شهرداری تهران شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از شهرداری فردیس در خصوص ۶ محله هدف عنوان کرد: در مجموع ۹ محله در فردیس و مشکین دشت مورد هدف این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود شهرداران مربوطه در خصوص برنامه‌های ویژه برای سال ۱۴۰۳، طرح ارائه دهند. شهرداری‌ها باید رضایتمندی مردم را ارتقا دهند چراکه در مراجعات مردمی، بیشترین گله‌مندی از مدیریت شهری است، از این رو با توانمندسازی محله‌های هدف، می‌توان اعتماد و رضایت آنها را جلب کرد.

عبداللهی مطرح کرد: شهرداران و مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بخش خدمات روی محله‌ها متمرکز شوند و با همپوشانی نسبت به حل موانع اقدام کنند. شهرداران طی هماهنگی با شرکت برق، روشنایی محله‌های بی دفاع شهری را تأمین کنند چراکه از این طریق علاوه بر تأمین روشنایی، امنیت محله‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

استاندار البرز پس از استماع گزارش شهردار چهارباغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهار محله هدف بیان کرد: چهارباغ هفت محله شامل چهار محله در بافت شهری و سه روستا مورد توجه این قرارگاه دارد. باید طی تعامل با مدیران خانه محله‌ها، نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم احصا و در جهت اجرای برنامه‌ها اقدام شود.

وی در خصوص پنج محله هدف شهرداری نظرآباد گفت: پروژه‌های بزرگ تعریف شده می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای رضایتمندی و رفاه مردم داشته باشد، از این رو ضرورت دارد اجرای آنها تسریع شود. احداث و راه اندازی فرهنگسرا و ایجاد کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در محله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی پس از گزارش شهردار طالقان در خصوص دو محله هدف افزود: شهرداری طالقان باید تعامل بیشتری با این محله‌ها داشته باشد و در ارتباط سازنده با مدیران خانه محله‌ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا بار دیگر با حضور پرشور خود، دشمنان را از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم برای این مرز و بوم ناامید کنند.

کد خبر 6088365

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد