Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن راه روان دبیر و عضو اصلی هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ جایگاه CNG با ظرفیت‌های مختلف در سراسر کشور احداث شده است که بالغ بر ۸۰ درصد این جایگاه‌ها دارای تجیهزات با عمر و کارکرد بیش از ۱۰ سال هستند که با توجه به عمر مفید این تجهیزات، بازسازی و نوسازی تجهیزات جایگاه‌ها جهت تداوم خدمات رسانی و جلوگیری از توقف جایگاه‌ها ضرورتی مهم و حیاتی حاضر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: از سویی هر ساله عدم تناسب میزان افزایش کارمزد جایگاه داران CNG با تورم و افزایش هزینه‌های جایگاه ها، منجر به عدم وجود بودجه کافی برای جایگاه داران جهت نگهداشت اصولی و کامل تجهیزات شده و با توجه به عمر بالای تجهیزات و فرسودگی انباشته، تکرار خرابی و عمق خرابی تجهیزات جایگاه‌ها بالاخص کمپرسور‌های جایگاه‌ها به صورت تصاعدی و چشمگیری در حال افزایش است که موجب نگرانی هر چه بیشتر فعالان حوزه CNG در بخش عرصه را فراهم کرده است.

فعالیت بیش از هزار و ۲۰۰ جایگاه CNG در کشور

دبیر و عضو اصلی هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور افزود: از سویی دیگر بیش از هزار و ۲۰۰ جایگاه CNG کشور در مالکیت شهرداری‌های کشور و برخی نهاد‌های عمومی و ...، است و علی رغم اهداف اولیه اجرای طرح CNG جهت خدمات رسانی و علی رغم واگذاری تجهیزات رایگان و بلاعوض به شهرداری‌ها و احداث و تجهیز جایگاه‌ها تماما از محل بودجه کشور، این جایگاه‌ها به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: آخرین برنامه ریزی ها برای استفاده هرچه بیشتر از سوخت CNG/ تاکسی‌ها باید گازسوز شوند

راه روان ادامه داد: شهرداری‌های کشور با دریافت اجاره‌های سنگین و غیر کارشناسی از بخش خصوصی و شرکت‌های بهره بردار، عدم قبول مسئولیت نسبت به نگهداشت و تعمیرات اساسی و دوره‌ای جایگاه‌ها در قرارداد‌های اجاره جایگاه ها، بی تفاوتی و عدم تخصیص هیچگونه هزینه قابل قبول برای نوسازی و بهسازی جایگاه ها، توان نگهداشت صحیح و اصولی تجهیزات را از بخش خصوصی گرفته و موجب تسریع در استهلاک، فرسودگی و کاهش بازدهی تجهیزات این جایگاه‌ها را فراهم کرده اند.

او افزود: وزارت کشور و شهرداری‌ها باید نسبت به این موضوع و افزایش زمان انتظار مردم در صف جایگاه‌های CNG و فرسودگی زودرس جایگاه‌ها پاسخگو باشند به طوری که پیش بینی می‌شود در صورت ادامه روند کنونی و عدم تخصیص منابع جهت بازسازی و نوسازی جایگاه‌ها به زودی شاهد تعدد و تعمیق خرابی جایگاه‌ها و غیر فعال شدن این تجهیزات خواهیم بود.

عدم تناسب کارمزد سال ۹۸ جایگاه‌ها

دبیر و عضو اصلی هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور تشریح کرد: از سوی دیگر عدم تخصیص بودجه مشخص توسط دولت و مجلس جهت نوسازی و بهسازی جایگاه‌های CNG از زمان راه اندازی اولیه تا کنون، عدم تناسب کارمزد سال ۹۸ جایگاه‌ها با افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی هزینه قطعات جایگاه‌ها ناشی از تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز و ثابت بودن کارمزد ۷۰ ریالی اجرای ضوابط فنی و استانداردسازی جایگاه‌ها طی سه سال گذشته علی رغم تورم بیش از ۴۰۰ درصدی قطعات و تجهیزات ایمنی، مزید بر علت شده و وضعیت نگهداشت و تعمیرات جایگاه‌ها را به مرز بحرانی رسانده است.

او ادامه داد: به طوری که ضرورت تخصیص بودجه جهت نوسازی و بهسازی جایگاه‌های CNG در این مقطع زمانی که با افزایش نرخ بنزین، تقاضای مصرف در بخش CNG افزایش یافته است، به عنوان اولویت اول و اصلی در بخش توزیع و عرضه سوخت مقرون به صرفه و پاک CNG مطرح است.

راه روان بیان کرد: از ابتدای خرداد ۹۸، مبلغ ۳۹۲ ریال به ازای فروش هر متر مکعب از محل افزایش قیمت CNG تحت عنوان هوشمند سازی جایگاه‌های CNG جمع آوری شده است.

دبیر و عضو اصلی هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: اولویت اصلی بازسازی و نوسازی تجهیزات جهت تداوم فعالیت جایگاه ها، کاهش ریسک شکست تجهیزات، افزایش بازدهی ظرفیت کمپرسور‌ها و توزیع کننده‌های جایگاه و در نتیجه سهولت و افزایش کیفیت خدمات رسانی به هم میهنان و کاهش زمان انتظار مردم در صف سوختگیری جایگاه‌ها است.

راه روان گفت:  تقاضای بخش خصوصی و فعالان عرضه سوخت CNG، توجه دولت و مجلس محترم به این اولویت بالاخص در بودجه سال ۹۹ کشور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودرو دوگانه سوز جایگاه سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

جعفر سالاری نسب گفت: سال گذشته تلاش کردیم که حداکثر مردم به دنبال کارت سوخت شخصی خودشان باشند به طوری که ما در این سال ۴ میلیون کارت سوخت شخصی تولید و تحویل دادیم. 

 او افزود:۹۳ درصد از هموطنان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت دارند ما آلان تاکسی اینترنتی را داریم که از کارت اضطراری استفاده می کنند. 

سالاری نسب افزود:  در حال حاضر ۱۱۸ میلیون لیتر مصرف سوخت داریم در ایام نوروز مردم ۷۰ درصد از کارت شخصی خود استفاده کرده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود