Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:27:12 GMT

دهیاران در خطر عزل

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۵۷۷۲

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: دهیاران به عنوان نماینده عالی دولت در روستاها حق جانبداری از هیچ کاندیدایی ندارند به طوریکه جانبداری از کاندیدای خاص برابر عزل آنهاست.

مجید درویشی امروز در نشست مشورتی با دهیاران شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: براساس ماده ۵۹ هر گونه طرفداری بخشداران، دهیاران، فرمانداران از کاندیدای خاص ممنوع و خلاف قانون بوده و در صورتی که چنین مواردی مشاهده شود قطع به یقین نسبت به عزل فرد موردنظر اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ترغیب و تشویق روستائیان به حضور حداکثری در پای صندوق های رأی افزود: پیش بینی می شود در انتخابات نمایندگان مجلس حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی را شاهد باشیم چرا که بیش از ۷۵ درصد جمعیت ۷۲ هزار نفری شهرستان واجد شرایط رأی دادن هستند.

درویشی در ادامه سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی این شهرستان را ۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر از این میزان سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی افزون بر ۱۹ میلیارد تومان جذب شده و ۹ میلیارد تومان باقیمانده که نیاز است دهیاران هر روستا مردم را نسبت به وجود چنین امکانات و شرایطی برای ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از تسهیلات روستایی اطلاع رسانی کنند.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد کمترین آمار ثبت نام سرویس مدارس را در سطح استان داشته است، خاطرنشان کرد: در برخی از روستاها دانش آموزان برای رفتن به مدارس خود از یک روستا به روستای دیگر به صورت پیاده در حال تردد هستند در حالیکه آموزش و پرورش برای این امر اعتبار گذاشته و لازم است دهیاران در این راستا به خانواده ها برای ثبت نام سرویس مدارس اطلاع رسانی داشته باشند.

وی در ادامه از فعال شدن کمیسیون ماده ۹۹ در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا دهیاران روستاها موارد ساخت و ساز های غیرمجاز در اراضی دولتی و یا خارج از حریم روستا را برای تشکیل پرونده معرفی کنند.

درویشی با تأکید بر سکونت دهیاران در روستاها گفت: تا پایان سال روستا و دهیاران نمونه شهرستان اسدآباد در بخش مرکزی و پیرسلمان با توجه به فعالیت های فرهنگی، عمرانی و ... انتخاب و از آنان طی مراسمی تجلیل خواهد شد و دهیاران و شوراهایی که روستای آنها دارای مشکل بوده و نسبت به مرتفع شدن مشکلات روستای خود اقدام نکرده باشند، برای عزل آنان گزارش خواهیم داد.

فضولات دامی، زباله های روستایی، سرکشی از نانوایی های روستایی نظافت روستاها و حفاظت از اموال عمومی روستاها از دیگر مواردی بود که فرماندار اسدآباد به دهیاران تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهیاران انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سفر استاندار به شهرستان بیجار چه گذشت؟

استاندار کردستان به‌منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی صنعتی و برپایی میز خدمت به شهرستان بیجار سفر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز، چهارشنبه، در جریان سفر به این شهرستان، ابتدا در گلزار شهدای روستای خسروآباد حضور یافت و به مقام والای شهدا ادای احترام کرد و در حاشیه بازدید از این روستا، با تعدادی از مردم گفت‌وگو کرد و مشکلات آنان را شنید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور مردم گفت: مردمان این دیار در راه دفاع از امنیت کشور جانفشانی کرده‌اند و این مدال‌های افتخار با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

استاندار کردستان به ظرفیت‌های بیجار در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این شهرستان قطب تولید گندم دیم و در گسترش تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور پیشگام است، یعنی به‌تنهایی تولید بیش از 3 درصد گندم کشور را به‌عهده دارد و در استان نیز بیشترین میزان تولید گندم را داشته است. بزرگترین گلخانه استان با متراژ 15 هکتار در سفر اواخر سال گذشته رئیس‌جمهور افتتاح شده و فاز‌های بعدی آن در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های کشاورزی بیجار فرصت بی‌نظیری برای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و جهش تولید است، گفت: تمام مسائل و مشکلات مطرح‌شده در حوزه تولید، کشاورزی و هزینه‌ها درست است اما افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در این دولت نسبت به دولت‌های قبلی کم‌سابقه‌ بود.

زارعی‌کوشا با اعلام اینکه "بیش از 300 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شده است که بالاتر از پنج‌همت درآمد از محل فروش آن‌ها حاصل شد."، اذعان کرد: اگر این درآمدها در منطقه هزینه و سرمایه‌گذاری شود، یقیناً بخش زیادی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی خواستار ماندگاری روستانشینان در روستاهای این شهرستان شد و تصریح کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات روستانشینان دارد. یکی از مشکلات روستای خسروآباد بیجار ضعف اینترنت است که پوشش اینترنت 4G تا هفته آینده برقرار می‌شود.

استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود راجع به وضعیت استان اذعان داشت: کل منابع بانکی استان 50همت است که معادل 10 درصد آن از محل فروش محصول گندم کشاورزان بیجاری حاصل شده است. میانگین راه روستایی آسفالته کشور 84 درصد است و در استان کردستان این شاخص در ابتدای دولت 62 درصد و اکنون به 75 درصد رسیده است.

وی با ذکر اینکه "در دو سال اخیر 380 کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده است."، خاطرنشان کرد: شاخص راه روستایی بیجار 78.5 است که از میانگین استانی بالاتر است و این شهرستان از لحاظ نسبت طول آسفالت به معابر رتبه اول استان را دارد.

استاندار کردستان با اذعان به اینکه هنوز برخی از روستاها از راه روستایی برخوردار نیستند، عنوان کرد: راه روستا‌های کهنه‌حصار و قزن‌دره از طریق استان همدان به پیمانکار سپرده شده‌ است و راه روستاهای جبریل، کلوچه، چشم‌آدینه و کهریز پیمانکار دارند و امیدواریم در فصل عمرانی عملیات احداث آن‌ها با سرعت انجام شود، مابقی طرح‌های روستاهای این بخش نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه طرح هادی در 57 روستای این شهرستان اجرا شده است، اضافه کرد: از این تعداد 30 روستا در دولت سیزدهم انجام شده است و 25 روستای دیگر نیز در دست اجراست. در حوزه مقاوم‌سازی مسکن شش هزار و 762 واحد مقاوم‌سازی شده که از این تعداد دوهزار و 200 واحد در این دو سال انجام شده است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه 143 روستا دارای شبکه ملی اطلاعات هستند، ادامه داد: در این حوزه میانگین استان 90 درصد و میانگین شهرستان بیجار نیز 90 درصد است. تعداد روستاهای تحت‌پوشش تلفن همراه 147 روستاست که از ابتدای دولت 24 روستا پوشش آن‌ها برقرار شده است.

کلنگ‌زنی استخر حسن‌آباد یاسوکند و افتتاح مجموعه کیمیا معدن از دیگر برنامه‌های استاندار کردستان و تعدادی از مدیران همراه استانی در این سفر شهرستان بود.

شهرستان بیجار یکی از شهرستان‌های شرقی استان کردستان با مرکزیت شهر بیجار است و تا سنندج 140 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/490/.+

دیگر خبرها

  • در سفر استاندار به شهرستان بیجار چه گذشت؟
  • تجلیل از تولیدکنندگان برتر و دهیاران نمونه در مهربان
  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه