Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:16:07 GMT

آموزش ساخت دستگاه جی پی اس با سیم کارت در منزل

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۶۶۱۸

آموزش ساخت دستگاه جی پی اس با سیم کارت در منزل

دستگاه‌های موقعیت‌یاب معمولا از طریق GPS به ماهواره متصل شده و موقعیت جغرافیایی را مشخص می‌کنند.

به گزارش ایسنا بنابراعلام دانشجوکیت، امروزه تمامی تلفن‌های همراه دارای GPS و مکان‌نما هستند. بنابراین با در دست داشتن یک تلفن هوشمند طبیعتا جی پی اس هم خواهید داشت. در این مطلب قرار هست شیوه ساخت دستگاه GPS بدون استفاده از تلفن همراه هوشمند را آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ساخت این وسیله به سه قطعه نیاز داریم. معرفی و روش خرید هر سه قطعه را در ادامه بررسی می‌کنیم.  

ماژول سیم کارت  GSM Module

درگاه ارتباطی دستگاه جی پی اس توسط ماژول مخابراتی به اسم ماژول سیم کارت GSM Module  هست. به عبارتی توسط این ماژول ارتباط با ماهواره های GPS برقرار می‌شود. انواع مختلف ماژول سیم کارت و GSM در فروشگاه دانشجو کیت به تفکیک دسته‌بندی شده‌اند. برای خرید و دریافت راهنمایی می‌توانید به لینک مربوطه در دانشجو کیت مراجعه کنید.  در مدار ردیاب GPS پین‌های TX ،RX ،GND ،VCC ماژول Sim۸۰۸ را به ترتیب به پین های ۱۰، ۱۱، GND و VCC آردوینو متصل می‌کنیم. (من در این آموزش از آردوینو پرو مینی استفاده کرده‌ام و به جای VCC به RAW متصل کردم که ولتاژ متناسب را به آردوینو منتقل می‌کند) همچنین باتری لیتیوم پلیمر را به پین‌های GND و VCC متصل می‌کنیم. همچنین آنتن‌های GPS و GSM را نیز به مکان‌های مشخص شده روی بورد متصل می‌کنیم.

برد آردوینو Arduino پردازشگر مدار جی پی اس

آردوینو یک برد کوچک با قدرت پردازش زیاد است. توسط این برد هر ایده‌ای که دارید را می‌توانید عملی کنید. کافیست اتصالات را برقرار کنید و هر دستوری که مد نظر دارید را به آن ارسال کنید. در پروژه دستگاه  جی پی اس، از این برد به عنوان پردازنده اصلی که دستورات مورد نظر ما را اجرا می‌کند، استفاده می‌کنیم. بردهای آردوینو انواع مختلفی دارند. در دانشجو کیت کلیه این بردها دسته‌بندی شده و کارشناسان به شما راهنمایی می‌کنند که از کدام برد استفاده کنید. برد آردوینو UNO   دارای متعلقات مختلفی هم هست.  حال پس از آپلود کد روی آردوینو Arduino IDE  ابتدا مطمئن می‌شویم که سیم کارت روی شبکه رجیستر شده است. سپس آردوینو را ریست می‌کنیم تا دستورات GPS اجرا شوند. پس از آن به ترتیب ابتدا قابلیت خواندن پیام دریافتی را داشته باشیم. سپس همه پیامک‌های داخل سیم کارت را حذف می‌کنیم تا فضای کافی برای پیامک‌های جدید باز شود.  

باتری لیتیوم پلیمر Li-Po منبع تغذیه مدار

از آنجایی که این مدار یک GPS می‌باشد، بنابراین باید تغذیه مناسب و قابل حمل هم دارا باشد. از اینرو به یک باتری هم در این مدار نیاز داریم. خب به صورت پیش فرض امکان استفاده از باتری‌های معمولی در چنین پروژه‌ای وجود ندارد. از اینرو نیاز به باتری لیتیومی هست. پیشنهاد ما برای این پروژه استفاده از باتری لیتیوم پلیمر Li-po می‌باشد. این نوع باتری هم انواع مختلفی دارند. در دانشجو کیت کلیه این باتری‌ها دسته‌بندی شده و جهت خرید می‌توانید از کارشناسان دانشجو کیت راهنمایی دریافت کنید. باتری لیتیوم پلیمر Li-po در ظرفیت‌های مختلف برای مصارف مختلف ساخته می‌شوند. یکی از مراجع مهم برای دریافت راهنمایی استفاده و انتخاب این باتری دانشجو کیت می‌باشد.  

پس از برقراری ارتباط بین قطعات مختلف و آپلود دستورات پردازنده که در سایت قرار گرفته اند؛ می‌توانید دستگاه جی پی اس GPS آنلاین تان را استفاده کنید. هر بار که به شماره داخل برد GSm پیامک ارسال کنید، موقعیت جغرافیایی از طریق گوگل مپ برای شما برگشت میشود. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه GPS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روز‌های اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی