Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:38:52 GMT

برترین‌های جشنواره کتاب رشد معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۶۶۶۱

مسعود فیاضی دبیر هفدهمین جشنواره کتاب رشد روز سه شنبه در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: امسال میزان ورودی کتاب ها به جشنواره حدود چهار هزار و ٢۶٣ کتاب بود که دو هزار و ٢۶٣ کتاب مناسب بود و ٩۵٩ کتاب به عنوان درجه یک و درجه دو در ٢٧ گروه دسته بندی شدند.
وی اضافه کرد: ٨١ گروه داوری ارزیابی این کتاب ها را به عهده دارند و ١٢٠ عنوان کتاب به عنوان نامزد برای برگزیده یا شایسته تقدیر مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع ۶۴ ناشر این کتاب ها را تولید کرده اند.
فیاضی با بیان اینکه تعداد کتاب های برگزیده  امسال ١۴ عنوان است و ٣٨ عنوان نیز کتاب قابل تقدیر است، گفت: امسال به جز نویسندگان از ناشران هم تقدیر شد. برنامه خاصی برای کتاب های برگزیده در جشنواره خواهیم داشت؛ چون این کتاب ها در مجلات رشد چاپ می شود.
وی با بیان اینکه ماموریت این جشنواره شناسایی و تقدیر از کتاب های مناسب نظام تعلیم و تربیت کشور است، خاطر نشان کرد: حوزه های این جشنواره متنوع است و در سال جاری ٢٧ گروه علمی با طبقه بندی کتاب وجود دارد.
فیاضی ادامه داد: گروه داستان و رمان حوزه کودک با بیشترین عنوان ۵٧٧ ، گروه آداب و مهارت های زندگی با ٢٨٨ عنوان کتاب، داستان و رمان نوجوانان با ٢۵۶ عنوان کتاب، گروه بینش اسلامی ١٣٧ عنوان کتاب و گروه کار و فناوری و شاخه معماری با ٩ کتاب کمترین عناوین کتاب ها را دارند.
وی افزود: این جشنواره نقطه پایانی یک فرایند یک ساله است. ناشران کتاب های خود را به سامانه این طرح وارد می کنند و در فرایند ارزیابی قرار می گیرند. این طرح از سال ١٣٧٨ کلید خورد، سال های اول ١١٠ ناشر بودند، اما امسال یک هزار و ١٣٠ ناشر شرکت کردند.
وی ملاک انتخاب و داوری کتاب ها را استانداردها عنوان کرد و گفت: راهنمای تولید کتاب آموزش تاریخی به عنوان یکی از استانداردها تولید شده  است. براساس این استاندارد ناشر کتاب را تولید می کند و سنجش می شود، البته از زمان طراحی استانداردها، درصد کتاب های مناسب افزایش یافته است. امسال ۶٠ درصد کتاب های ما مناسب است.
مدیر کل انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین برای حمایت از ناشران کتاب ها بازاریابی می شود و در تجهیز کتابخانه های مدارس نیز به کار خواهند رفت.
وی در ادامه با بیان اینکه باید بازار تولید استاندارد کتاب ایجاد شود، تصریح کرد: باید به گونه ای پیش برویم که فقط کتاب های خوب و مناسب به فروش برسند و کتاب بد فروش نداشته باشند.

برچسب‌ها آموزش و پرورش کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش کتاب آموزش و پرورش کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس، کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

قندیلی، مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام را معرفی و بیان اصالت‌های اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، تقویت همگرایی ملی و معرفی توانمندی‌های اقوام ایرانی ذکر کرد.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب می‌شود تا به پیشینه و تاریخ غنی و مؤثر کشورمان برگردیم و فرهنگ و هویت خودمان را در میان نسل جوان تقویت کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان با بیان اینکه این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقمندان دایر است.

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل