Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جواد هروی» نماینده سابق قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی که پس از ناکامی در ورود مجدد به مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، در روزهای اخیر برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم پا به میدان گذشته بود امروز طی بیانیه‌ای از انصراف خود از دور انتخابات پیش از تأیید صلاحیت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قاین، با گذشت چهار روز از پایان ثبت‌نام داوطلبین نمایندگی یازدهمین مجلس شورای اسلامی، بازار داغ اخبار و حواشی پیرامون اقدامات و مواضع داوطلبین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا «جواد هروی» نماینده سابق قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی که پس از ناکامی در ورود مجدد به مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، در روزهای اخیر برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم پا به میدان گذشته بود امروز طی بیانیه‌ای از انصراف خود از دور انتخابات پیش از تأیید صلاحیت‌ها خبر داد.

وی در بخشی از این بیانیه دلیل انصراف خود اینگونه نوشت:

اینجانب که در روزهای اخیر در پاسخ به درخواست‌های مهربانانه و اصرار مکرر شما عزیزان، این ولی‌نعمتان واقعی و بنابر احساس وظیفه و ادای دین، شرکت در انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی را بر خود فرض دانسته و با عنایت به اینکه در نص قانون صراحتاً به پست ستادی «معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس رئیس جمهور» به عنوان مصادیق مشمول قانون عیناً اشاره نشده است، اقدام به ثبت‌نام نمودم.

لیکن به منظور رفع هرگونه شبهه احتمالی و در اجرای تبصره یک ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (موضوع تعیین پست مقامات همطراز مشمول قانون)، از سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان مرجع قانونی، کتباً استعلام به عمل آمد، که با توجه به نظریه حقوقی آن سازمان و التزام اینجانب به مبانی اخلاقی و قانونمداری، تکلیف از دوش اینجانب ساقط می‌گردد.

در مقابل حجت‌الاسلام «موسی قربانی» دیگر داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که سابقه چهار دوره نمایندگی مردم قاینات و زیرکوه را در کارنامه خود دارد در واکنش به انصراف «جواد هروی» در صفحه اینستاگرامی خود در مطلبی با عنوان "یک پیشنهاد جذاب برای بعضی و نگران‌کننده برای دیگران" نوشت: 

آقای هروی در یک اقدام تأمل‌برانگیز چهار روز پس از ثبت نام، از ادامه رقابت انصراف داد، به همین بهانه اینجانب نیز به دو شرط آمادگی خود را برای کناره‌گیری اعلام می‌کنم.

شرط اول اینکه بزرگان منطقه با نامزدهای باقیمانده مذاکره کنند، و همگی تعهدِ دارای تضمین بدهند که در صورت رأی‌آوری برای توسعه منطقه از توان همه چهره‌های ملی و توانمند استفاده نمایند.

تأکید می‌کنم تعهدِ دارای تضمین، نه مانند تعهدات برخی از نمایندگان که وقتی به مجلس رسیدند زیر همه چیز زدند.

شرط دوم انصراف آقای امینی است آن هم به این دلیل که راه برای رقابت چهره‌های تازه‌نفس باز شود و با توجه به شرط اولی که گفتم قطعاً از پیشنهادات سازنده و همکاری ایشان نیز استفاده خواهد شد، پس ایشان هم مثل من نباید در صورتی که از توان وی استفاده شود نباید نگرانی داشته باشد.

با توجه به دو شرط فوق اینجانب که هیچ انگیزه شخصی ندارم و تنها دغدغه من ارزش‌های نظام و منافع و حقوق مردم است با طیب خاطر انصراف می‌دهم، این یک پیشنهاد منصفانه است دوستان زود قضاوت نکنید در صورت تحقق شرائط فوق بدون نگرانی قابل عمل است.

 

گفتنی است حضور چهره‌های شاخص قاینات و زیرکوه از جمله حسین امینی، موسی قربانی، رضا بهزادیان و جواد هروی جهت ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، واکنش بسیاری از فعالان سیاسی استان و منطقه را در برداشته به طوری که عده‌ای از آن‌ها با ابراز نگرانی از حضور این افراد، ورود آن‌ها به عرصه انتخابات در حوزه انتخابیه مذکور را سبب ایجاد دوقطبی‌های کاذب و عدم امکان حضور جوانان تحول‌خواه دانسته‌ و به کنایه این رقیبان سیاسی دیرینه را «گروه مرگ» یا «جدال بزرگان در قاین» نامیده‌‌اند.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قاینات انتخابات موسی قربانی جواد هروی دانشگاه بزرگمهر قاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • راند دوم
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران