Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی پیامی را به مناسبت شانزدهمین سال تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است: فضای مجازی روز به روز در حال تنیدگی و نزدیک شدن به فضای واقعی جوامع بشری است و کشور عزیزمان هم از این امر مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گسترش که همگی ما به صورت عینی شاهد آن هستیم زمانی می تواند پیش رانی محرک برای ترقی و بالندگی کشور گردد که شما همکاران عزیز بر اساس تعقل و به دور از هرگونه افراط و تفریطی بر پایه آموزه‌های ایرانی اسلامی با نگاهی تخصصی و آینده‌نگر اقدام به تقنین قوانین و مقررات این حوزه کنید تا با افزایش حجم بازار و رشد بهره‌وری ارتباطات، افزایش تنوع و کیفیت خدمات، افزایش سطح پاسخگویی و همینطور سهم استفاده از محصولات داخلی در جهت ارتقاء رفاه عمومی، ایجاد عدالت و بالندگی روز افزون فعالین حوزه ICT گام برداریم.

اگر چه رگولاتوری در ایفای چنین نقش مهمی، به خصوص در روند پرشتاب، چشمگیر و منحصر به فرد صنعت ICT در ایران، کارنامه‌ای خالی از نقصان نداشته است، اما تلاش مدیران و کارکنان سازمان تنظیم مقررات در ایجاد توازن میان حقوق حاکمیت، توسعه بخش خصوصی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تحسین برانگیز بوده است.

امید است با تمرکز هر چه بیشتر بر توسعه زیرساخت‌ها و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و تسهیل دسترسی به آن‌ها، آزادسازی و تقویت ساختار رقابتی و قاعده‌مند کردن حوزه‌های انحصاری، ارتقاء توان نظارتی و نظارت هوشمند بر فعالان بخش، ساماندهی، اعمال حاکمیت و استفاده بهینه و اقتصادی از منابع کمیاب و استراتژیک؛ گام‌های موثر و پرشتاب‌تری را در نیل به اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را شاهد باشیم.

شانزدهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را به همکاران پرتلاشم در این سازمان تبریک می گویم و امیدوارم با عدالت، شفافیت و سرعت بیشتر در ایفای تعهدات بتوانند همچنان پاسدار صدرنشینی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ایران باشند.

برچسب‌ها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات در نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه افزود: برنامه‌های منطقه پیام، جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد و یکی از این موارد، ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

علی اصغر انصاری همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، عملکرد این مجموعه را فراتر از تکالیف تعیین شده دانست و همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده برشمرد .

اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ، با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده است که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده را در این منطقه بررسی کرد .

 

دیگر خبرها

  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی