Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:52:34 GMT

ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزار تن ارتقا پیدا می کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۷۳۶۳

ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزار تن ارتقا پیدا می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مس سرچشمه، اردشیر سعد محمدی در گردهمایی پرسنل امور حراست و حفاظت فیزیکی مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: تا پایان امسال ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزار تن ارتقا پیدا خواهد کرد که ۲۸۰ هزار تن در مجتمع مس سرچشمه و ۱۲۰ هزار تن در خاتون آباد خواهد بود.

وی ادامه داد: در دهه مبارک فجر به میزان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب ۱۵۰میلیون یورو برای افزایش ظرفیت ذوب مس به ۱۲۰ هزار تن،   ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در بخش اسید، ۴۰ میلیون یورو در بخش اکسیژن و ۱۰ میلیون یورو هم در بخش انبار ذخیره کنسانتره در منطقه خاتون آباد افتتاح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علیرغم اِعمال شرایط تحریم های ظالمانه علیه ایران، نسبت به سال گذشته تا به امروز توانستیم ۲ برابر صادرات مس را انجام دهیم و امیدواریم این صادرات تا پایان سال جاری به ۳ برابر افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه در ماه جاری میزان فروش مس از تولید این کالا بیشتر بوده است، عنوان کرد: به عبارتی فروش مس ۷ هزارتن بیشتر از تولید آن داشتیم و امیدواریم در سال آینده تولید مس را به جایی برسانیم که برای اولین بار در تاریخ تولید مس، از ۳۰۰ هزار تن عبور کند و سرفصل جدیدی برای شرکت  مس باز کنیم.

سعدمحمدی در ادامه به بحث حراست اشاره و بیان کرد: حراست مأمن امن همه زیرمجموعه های سیستم است، پرسنل و نیروی کار باید آنقدر آرامش داشته باشند که بتوانند صحبت و دغدغه خود را به مدیر ارائه دهند، حراست بازوی مدیران است در واقع تمام اطلاعات مورد نیاز  و دغدغه های اجتماعی را برای محیط می تواند انتقال دهد تا قبل از اینکه حاشیه ای بخواهد درست شود بتوانیم برای آن تصمیم درستی بگیریم لذا با آغوش باز پذیرای صحبت های افراد هستیم که بتوانیم حرف های منطقی را اجرایی و عملی کنیم.

وی تصریح کرد: حراست باید خود را به گونه ای جهت دهی کند که بتوانیم تحلیل های فنی درست را برای شایسته سازی و انتخاب افراد درست و به نحو احسن انجام دهیم، بحث آموزش و استمرار در یادگیری را از مجموعه حراست خواهانیم و باید مسلح به دانش روز باشید و سیستم ها را بشناسید.

مدیر مجتمع مس سرچشمه هم در این گردهمایی اظهار کرد: حراست دایره گسترده از حفاظت پرسنلی،   IT، فنی و فیزیکی است و دلیل ایجاد واحد حراست مجتمع مس سرچشمه وجود سرمایه ها و وظیفه حراست هم حفاظت از این سرمایه ها است.

حسین احمدی افزود: مهمترین سرمایه هر مجموعه ای از جمله مس، نیروی انسانی است که باید حفظ و حراست شود بعد از آن حراست از تولید، تجهیزات و سرمایه های مادی است ضمن اینکه شناسایی خطرات در گلوگاه ها جزء وظایف و شاخصه های اصلی حراست و کمک به مدیریت است.

احمدی افزود: باید با برگزاری دوره های آموزشی اخلاقی به ابعادی همچون آبروی مردم، تعامل و برخورد با مردم، مسایل شرعی و غیره دقت شود؛ پرسنل باید آرامش داشته باشند و اگر مشکلی باشد بتواند به حراست بیان و راهنمایی و مشورت بگیرد.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان هم در این گردهمایی با بیان اینکه مجموعه مس پویا است و در عرصه تولید و رونق اقتصادی که شعار سال است توانسته به خوبی عمل شود، تصریح کرد: تولید مس در شش ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل در حالی که در تحریم هستیم ۲ برابر شده است. هر کجا اشتغال باشد شاهد معضلات امنیتی کمتر هستیم و مجتمع مس هم تأثیر مثبت در امنیت منطقه داشته است.

کوثری با اشاره به موضوع حراست نیز گفت:  نمی توان با علم و دانش ۴۰ سال قبل مسایل را رصد، مدیریت، صیانت  و حراست کنیم و در این موضوع باید خود را تجهیز به دانش روز کنیم.

کد خبر 4794462

منبع: مهر

کلیدواژه: مس سرچشمه کرمان بخش خصوصی رفسنجان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بارش برف قزوین ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد یاسوج خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدکاظم منزوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران) شرکت می‌کند، اظهار داشت: بیش از 2500 نفر از مهمانان کشورهای خارجی در قالب سفرا و سرمایه‌گذاران در مدت 5 روز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی بیان کرد: نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور) از روز شنبه 8 اردیبهشت کار خود را آغاز خواهد کرد و استان در غرفه 41، نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه ظرفیت‌هایی که در سال گذشته رونمایی شد به اطلاع سرمایه‌گذاران می‌رسد.

منزوی بیان کرد: امیدواریم رسانه‌های چهارمحال و بختیاری و فضای مجازی پوشش لازم را در خصوص فعالیت‌های استان در سال‌های اخیر برای سرمایه‌گذاران محلی داشته باشند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است