Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر اهواز گفت: دولت سهم خود در حمل و نقل عمومی و پروژه قطار شهری اهواز را به شهرداری نمی‌پردازد و این مسئله سبب شده که نتوانیم طرح‌های موجود در این زمینه را پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یکصدویکمین جلسه شورای شهر اهواز، ظهر امروز و با دستور کار کمک بابت سهم شهرداری اهواز به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای احداث پارک‌موزه دفاع مقدس اهواز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران باباپور، عضو شورای شهر اهواز ضمن اشاره به اینکه انتخابات موضوع روز کشور است اظهار کرد: با توجه به ثبت‌نام تعداد زیادی از همشهریان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به نظام مردم‌سالاری دینی همه ما باید با شرکت حداکثری به گرم شدن تنور انتخابات کمک کنیم.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی و دست‌اندرکاران امر انتخابات نیز ضمن لحاظ جایگاه مردم‌سالاری باید تمام تلاش خود را در جهت محافظت از رای مردم به کار ببندند.

همه روزه شاهد نارضایتی عمومی هستیم

محمدرضا ایزدی، دیگر عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور عنوان کرد: توجه به موضوعاتی که به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر اهواز اعلام خواهم کرد بسیار ضروری است تا بیش از این شاهد این عقب‌افتادگی در توسعه شهری، خرابی زیرساخت‌ها و کمبود امکانات شهری نباشیم.

وی افزود: تا زمانی که شرایط به همین صورت باشد هر مدیر شهری و استانی که در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته شود نه تنها رفع محرومیتی صورت نمی‌گیرد بلکه معجزه‌ای نیز به دنبال نخواهد داشت.

ایزدی گفت: تنها اقدام مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهری برجسته کردن کارهای صورت گرفته است در صورتی که این مسئله جز وظیفه ذاتی آن‌ها است که این نیز به صورت مطلوب انجام نمی‌شود و همه روزه شاهد نارضایتی عمومی هستیم.

 تفاوت در درآمد و هزینه

این عضو شورای شهر در تشریح موارد نطق پیش از دستور با اشاره به تورم موجود در کشور اظهار کرد: شهرداری اهواز در سال آینده با بحران مالی روبه‌رو خواهد شد و به علت افزایش حقوق و افزایش هزینه کالا و خدمات ، هزینه‌های جاری شهرداری به بیش از 800 میلیارد تومان افزایش می یابد در حالی که درآمد شهرداری کمتر از 600 میلیارد تومان است.

وی افزود: این تفاوت در درآمد و هزینه یعنی سال آینده شاهد عدم پرداخت حقوق کامل و به موقع به هزاران نیروی زحمتکش شهرداری اعم از رسمی، قراردادی و نیروهای حجمی خواهیم بود و این در حالی است که دیوان عدالت اداری 11 قلم از درآمدهای پایدار شهرداری را حذف کرده و شهرداری وارد بحران می‌شود و نارضایتی عمومی را به همراه خواهد داشت.

ایزدی گفت: باید از هم اکنون پیگیر مطالبات قانونی و به حق مردم از دستگاه‌ها برای اداره کردن و مدیریت شهری باشیم تا با بحران مالی که نه تنها مدیریت شهری اهواز را بلکه مدیریت شهری کل استان را با بحران مواجه می‌کند مقابله کنیم.

کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی

ایزدی عنوان کرد: عدم پرداخت دولت در یک سوم سهم هزینه وسایل حمل‌ونقل درون شهری موجب شده مردم اهواز که باید از 900 دستگاه اتوبوس بهره مند باشند از 170 دستگاه اتوبوس برخوردار هستند که نیمی از آن هم بدون کولر است.

وی افزود: همچنین موضوع رها شدن قطار شهری که ۵۰ درصد هزینه آن را دولت باید پرداخت کند و چهاردهمین سال از کلنگ زنی آن می گذرد، در شهرهایی مانند شیراز ، کرج ، اصفهان ، مشهد که همزمان با اهواز کلنگ‌زنی این پروژه انجام شده سال‌ها است که مردم آن شهرها از نعمت قطار شهری برخوردار و مردم ما کماکان محروم هستند.

درآمد از صنایع آلاینده

این عضو شورای شهر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری مبالغی است که طبق قانون باید از صنایع آلاینده اخذ گردد.

وی افزود: پیگیری و به سرانجام رساندن این منبع درآمدی شهری که سالانه حدود 700 میلیارد تومان از صنایع آلاینده‌ای همچون شرکت نفت، صنایع فولاد، توسعه نیشکر، فولاد اکسین، ملی حفاری و دیگر صنایع آلاینده است باید به وسیله شهرداری، شورای شهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استان و اهواز صورت گیرد که نماینده ولی‌فقیه و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیگیری این مطالبه مردمی مسؤول هستند.

باغ‌موزه اهواز

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور، عضو شورای شهر اهواز در رابطه با دستورکار باغ‌موزه دفاع مقدس اهواز بیان کرد: بسیاری از شهرهای حتی کوچک‌تر از اهواز دارای این موزه هستند اما خوزستان از این مسئله بی‌بهره است.

وی افزود: براساس توافق‌نامه‌ای که بین استانداری، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و شهرداری که در راستای ترسیم بسته هزینه احداث باغ‌موزه دفاع مقدس لایحه‌ای ارسال شد، براساس آن، مبلغ یک میلیارد تومان از ردیف ماده ۱۷ بودجه ما به این احداث اختصاص داده شده است.

موسی‌پور گفت: البته این مبلغ برای شروع کار است و بنیاد بخش عمرانی پروژه را آغاز کرده و استانداری نیز پیگیر اعتبارات دولتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تخصیص یک میلیارد تومان از محل بودجه شورای شهر برای احداث باغ‌موزه دفاع مقدس در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس اهواز مجلس شورای اسلامی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

 روح‌الله امراللهی،سخنگوی شورای شهر قم  امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شورا‌ها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سفر اسفندماه مدیران شهری به یکی از کشور‌های اروپایی، اظهار کرد: این سفر‌ها مسبوق به سابقه بوده و حداقل در هفت سال گذشته مدیران عامل و کارشناسان قطار شهری برای بازدید از کارخانجات و بررسی و تأمین تجهیزات پروژه قطار شهری قم به کشور‌های خارجی سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به پیشنهاد شهرداری قم دو عضو شورای شهر قم به عنوان ناظر دعوت شدند و دیگر اعضای آن سفر نیز مأموریت‌های خاص خودشان را داشتند، به عنوان مثال مدیرکل حراست شهرداری به درخواست دستگاه‌های مربوطه بوده و جنبه نظارتی داشته یا معاون مالی و اقتصادی شهرداری به منظور پیگیری انعقاد قرارداد حضور داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: در این سفر، موضوع خرید و تأمین سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل‌دار و خودروی امداد و نجات مورد پیگیری قرار گرفت و پیش‌پرداخت‌های اولیه خرید دو دستگاه نیز واریز شد.

امراللهی با بیان اینکه گزارش کامل این سفر در هیئت مدیره سازمان قطار شهری ارائه شده است، گفت: کارشناسان سازمان قطار شهری در سفر‌های قبلی حضور داشتند و حضور اعضای شورا نیز به عنوان ناظر در این گونه سفر‌ها مرسوم است و موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که در این سفر حضور داشتند، در چارچوب مأموریت کاری خود دعوت شده بودند.

وی افزود: از رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نیز برای حضور در این سفر دعوت شده بود که شاید به دلیل مسائل شخصی حضور پیدا نکردند.

شایان ذکر است محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم در واکنش به این بخش از اظهارات روح‌الله امراللهی عنوان کرد: بنده این دعوت را اجابت نکردم، چون به تشخیص من آن سفر اصلاً ضرورتی نداشت و ربطی هم به مسائل شخصی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند