Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از 2300 مصوبه این شورا، 66 درصد مربوط به علم و فناوری، 27 درصد مربوط به فرهنگ و 8 درصد مصوبات مشترک بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام والمسلمین عاملی در نشست سی و پنجمین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سالن همایش‌های دبیرخانه این شورا برگزار شد افزود: انقلاب، چهل سال را پشت سر گذاشته و شورای عالی انقلاب فرهنگی در طول این سال‌ها در صحنه بوده و پایه گذار تحولات بسیاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اگر به اندیشه‌های امام خمینی (ره) توجه کنیم مشخص می‌شودکه امام خمینی (ره) مسئله فرهنگ را در مرکز تلقی می‌کرد و همین نگاه نیز از سوی مقام معظم رهبری هم وجود دارد، چرا که اگر به مسئله فرهنگ توجه شود سایر مسائل حل می‌شود.
عاملی با بیان اینکه اقتصاد، محوریت اساسی پیدا کرده است گفت:: اگر به این مسئله هم توجه شود مشخص می‌شود که مبحث اقتصاد در درون فرهنگ قرار گرفته است چنانچه هم اکنون شاهد هستید که 1200 میلیارد تومان در حوزه یارانه‌ها هزینه می‌کنیم در حالیکه لایحه امسال در همین مبحث تنها 480 میلیارد تومان بوده است یعنی دو برابر میزان مشخص شده لایحه در حوزه یارانه‌ها مصرف می‌شوند.
وی تاکید کرد: فرهنگ است که سرنوشت اقتصاد پویا را رقم می‌زند و ما انقلاب فرهنگی را شکل داده ایم.
عاملی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فناوری هم ورود پیدا کرده است، گفت:: درخصوص این مبحث باید بگویم که امروزه پیشران همه تحولات، علم و فناوری در کشور است و در حوزه علم و فناوری و در بیانیه گام دوم ابتدا علم و پژوهش مطرح و سپس مسائل دیگر مطرح می‌شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فناوری نو به ماهیت فضای مجازی اشاره دارد، اظهار داشت: ما با تغییر بنیادی روبرو شده ایم و در این فضا، اراده ما مطرح است ما در قالب شبکه ملی اطلاعات تلاش موفقی را داشته ایم که منابع اطلاعات ملی ما مربوط به زندگی مردم همه در قالب داده‌ها در شبکه اطلاعات ملی قرار گرفته است و این داده‌ها بسیار مهم هستند چرا که تا سال 2006، 75 درصد از منابع اطلاعاتی جهان در اختیار داده‌های کشور آمریکا قرار داشت و به مرور زمان داده‌های اینترنتی از آمریکا گرفته شد و هم اکنون آمریکا تنها 50 درصد از داده‌های اینترنتی را در اختیار دارد و پس از آن کشور‌های چین، روسیه، و با یک تدبیر خردمندانه و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ایران این داده‌ها را در اختیار دارد.
وی تاکید کرد:امروزه امکان ارتباط یک نفر با همه جهان امکانپذیر شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی تمرکز خود را در بحث فرهنگ گذاشته است.
عاملی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگ باید فعالیت داشته باشد، گفت:: در این حوزه شورا در مباحث علم و فناوری و فرهنگ ورود پیدا کرده و تنها از 2 هزار و 300 مصوبه‌ای که داشته 66 درصد مربوط به علم و فناوری 27 درصد مربوط به فرهنگ و 8 درصد مربوط به مصوبات مشترک بوده است.
وی ادامه داد: اهداف مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بر اساس تعریف کمی و کیفی مشخص شود تا چارچوب بهتری پیدا کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فقدان برنامه‌های عملیاتی، مشکل دیگر اسناد محسوب می‌شود گفت:: فقدان ضمانت نامه‌های حقوقی اهمیت پیوست سند به خود سند به اصل سند، شاخص‌های ارزیابی سنجش از جمله مشکلاتی است که در این حوزه وجود دارد و با توجه به احترامی که برای فعالیت مسئولان این حوزه در مسیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی قائل هستیم همانطور که مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کرده اند به فعالیت در زمینه به روز شدن حوزه علم و دانش اهمیت می‌دهیم.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مبحث کنکور گفت:: در این راستا باید بگویم که مطالعات کارشناسی در این حوزه به اتمام رسیده و اینکه با چه سازوکاری این را دنبال می‌کنیم قرار است در شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هماهنگی رییس مجلس شورای اسلامی به نتیجه برسد.
عاملی در پاسخ به سوال دیگری درباره آیین نامه انضباطی دانشجویان هم افزود: باید به دنبال تعریف کد‌های مسئولیت اجتماعی برویم و ما بعنوان شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نمی‌خواهیم در این جزئیات وارد شویم، هر چند حساسیت موضوع زیاد است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین درباره تغییر ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرار نیست چنین تغییری صورت بگیرد مگر اینکه مقام معظم رهبری در احکام جدید ساختار جدید را اعلام کند.
وی در ادامه درخصوص افزوده شدن زبان چینی در دروس دانشگاهی و دانش آموزی گفت:: بحث اصلی در این خصوص حذف زبان انگلیسی بوده است و در این باره باید بگویم که حذف زبان انگلیسی در دستور کار آموزش و پرورش نیست و در خصوص سایر زبان‌ها هنوز تصمیم گیری صورت نگرفته است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مبحث بومی گزینی در سطح دانشگاه‌ها و بحث انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی به محل تدریس والدین خود گفت: در خصوص بحث بومی گزینی این بحث مطرح بوده است، اما بحث تغییر رشته، تابع قانون دیگری است که باید قاعده آن احراز شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مصوبات شورا عالی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۴۷۲ معین این شورا از عوامل سریال رستگاری به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده نمکی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۴۷۲ معین این شورا از عوامل سریال رستگاری به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده نمکی تقدیر و تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری