Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در پژوهشی موفق به ساخت زخم پوش‌های بدون نیاز به تعویض و حامل دارو برای بهبود زخم‌های حاد (مانند زخم‌های ناشی از سوختگی، دیابت و...) شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حامد باقری، عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای دانشگاه تربیت مدرس در خصوص ویژگی‌های این زخم پوش گفت: این زخم پوش ها زیست تخریب پذیر و از جنس پلی لاکتیک اسید و پلی اتیلن گلایکول (PLA- PEG) با قابلیت انعطاف و نرمی بالا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این زخم پوش ها با دارا بودن قدرت حمل انواع داروهای مورد نیاز، زمینه را برای ترمیم و بهبود زخم های حاد مانند زخم های سوختگی، زخم بستر و زخم های دیابتی فراهم می کند.

باقری خاطر نشان کرد: در یک زخم پوش نرمی و انعطاف پذیری به همراه تخریب پذیری در مدت زمان مورد نظر، بسیار حائز اهمیت است که ترکیب PLA-PEG می تواند این مهم را به خوبی فراهم آورد. همچنین به دلیل جنس ماده، انواع داروهای مورد نیاز را می توان بر روی این زخم پوش ها بار گذاری کرد.

طبق اعلام دانشگاه تربیت مدرس، این اختراع با عنوان پچ پوستی رها کننده دارو از جنس پلی لاکتیک اسید و پلی اتیلن گلایکول (PLA- PEG)" به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تربيت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • سیزدهمین بازی بدون شکست مس رفسنجان
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • اوایل انقلاب بسیاری از مشاغل مهم در اختیار معلمان بود
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود