Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران؛ سانا مارین که از 10 دسامبر ۲۰۱۹ نخست وزیر فنلاند شده یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات است که از سال ۲۰۱۵ عضو پارلمان فنلاند بوده و در فاصله ۶ ژوئن تا 10 دسامبر ۲۰۱۹ عهده دار وزارت حمل و نقل و ارتباطات بوده است.

او  ۳۴ ساله و ۴۹.۹ هزار فالور در اینستاگرام دارد و حالا عنوان جوانترین نخست وزیر جهان را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارین زمانی شهرت عمومی به دست آورد که در طول سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ویدئوهایی از جلسات داغ و بحث برانگیز او در یوتیوب منتشر شد. تمرکز او بر تغییرات اقلیمی، برابری جنسیتی و رفاه اجتماعی است. شعارش این است که می خواهد جامعه ای بسازد که هر بچه ای بتواند چیزی شود و هر فردی بتواند با کرامت رشد و زندگی کند.

در زمان کودکی اش والدینش از هم جدا شدند و او در کنار مادرش بزرگ شد. و حالا با همسر و دختر خود در هلسینکی زندگی می کند آن هم در خانواده ای که رنگ سیاست به خود گرفته است.

اولین فردی بود که از خانواده اش وارد دانشگاه شد. او زندگی سیاسی اش را در سن ۲۷ سالگی با عضویت شورای شهر آغاز کرد. از سال ۲۰۰۶ به حزب جوانان سوسیال دموکرات پیوست. می‌‌گوید من هیچوقت به سن و جنسیتم فکر نمی‌کنم بلکه به دلایلی که وارد سیاست شدم و گفته‌هایی که توانستم اعتماد رای دهندگانم رو جلب کنم، فکر می کنم.

او اکنون یک دختر ۲۲ ماهه دارد و حالا جوانترین سیاست‌مدار جهان است. آن‌هم در کشوری که می‌گویند زنانه ترین حکومت حال حاضر دنیا دانست که در دو بخش قوه مجریه و مقننه این کشور دست بالا از آن زنان است.

بیشتر بخوانید:

حکومتی کاملا زنانه در فنلاند(+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/002wrk

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نخست وزیر فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • پایان زندگی مخفیانه بوکسور قاتل در پاسداران
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم