Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه بعد از گفت‌وگو با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر تأکید کرد که مسکو معتقد است که باید هرآنچه می‌توان، برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انجام داد.

لاوروف که به واشنگتن سفر کرده، در نشست خبری مشترک با پامپئو، گفت: «در مورد وضعیت حول توافق هسته‌ای با ایران صحبت کردیم و بر موضع روسیه تأکید کردم که معتقدیم که باید هرآنچه در توان داریم را برای حفظ این توافق و اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه روسیه از افزایش تنش در خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار نگران است، گفت مسکو از تلاش‌ها برای اطمینان از آزادی و امنیت تردد در این منطقه حمایت می‌کند و طرحی نیز برای آغاز گفت‌وگو در جهت رسیدن به «امنیت جمعی» در این منطقه ارائه کرده است.

دولت آمریکا سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه مردم ایران را احیا کرد. مسکو از ابتدا این رویکرد واشنگتن را محکوم و تأکید کرده است که به تلاش برای حفظ این توافق ادامه می‌دهد.

با این وجود، عدم تحقق وعده‌های کشورهای اروپایی برای جبران آثار منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا، عملا این توافق را در آستانه شکست قرار داده است. جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت ماه امسال در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، به مرور در حال کاهش تعهد خود به این توافق است.

منبع: فردا

کلیدواژه: لاوروف حفظ برجام روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم