Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز سه‌شنبه نوزدهم آذرماه برای بازدید از دو طرح بهداشتی و درمانی در میامی و همچنین افتتاح دو طرح این حوزه در شهرستان شاهرود به شرق استان سمنان سفر کرد و مورد استقبال مسئولان ارشد استانی قرار گرفت.

در این سفر ابتدا نمکی از ساختمان مرکز شبکه بهداشت و درمان میامی بازدید کرد و سپس در جریان مراحل ساخت بیمارستان ۳۲ تخت خوابی میامی قرار گرفت که در دست‌ساخت توسط پیمانکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی در حاشیه این بازدیدها از مستقل شدن شبکه بهداشت و درمان میامی نیز خبر داد و همچنین گفت: برخی کمبودها شامل رادیوگرافی دندان و سونوگرافی از هفته آتی در اختیار بیمارستان فعلی میامی گذاشته می‌شود از سوی دیگر درمانگاه کالپوش نیز برای رسیدگی بیشتر به بیماران شبانه‌روزی می‌شود.

پس‌ازآن اما نمکی به شاهرود آمد تا ابتدا بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور را افتتاح کند برای این طرح ۳۸ میلیارد اعتبار نیاز است که ۳۰ میلیارد تومان آن تاکنون هزینه شده و هشت میلیارد تومان دیگر نیاز است.

اورژانس شاهرود نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار

در مراسم افتتاح متمرکز طرح‌های امروز حوزه بهداشت و درمان شاهرود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، بابیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) هزینه شد، گفت: تکمیل این طرح نیازمند هشت میلیارد تومان دیگر اعتبار است.

رضا چمن بابیان اینکه اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور با ۷۵ تخت بستری است، ابراز داشت: امروز در شرق استان سمنان بیش از ۸۰۰ تخت بستری وجود دارد که نسبت جمعیت به تخت ۲.۷ درصد محاسبه می‌شود از سوی دیگر باید گفت ۵۰ درصد جغرافیا و ۴۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه بالگرد کنونی مستقر در اورژانس شاهرود متعلق به نیروی انتظامی است، گفت: بالگرد اورژانس اختصاصی برای شاهرود تأمین می‌شود.

سید حسن حسینی شاهرودی بیان کرد: خوشبختانه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول مساعد برای تخصیص بالگرد اورژانس به شهرستان شاهرود را داده و ان‌شاالله بالگرد موردنیاز این بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور تأمین می‌شود.

مجوز دانشکده دندانپزشکی شاهرود صادر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها، مجوز دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صادر شد از سوی دیگر باید گفت امروز طی یادداشتی به دکتر لاریجانی اعلام کردیم که موافقت اصولی با ایجاد این دانشکده با توجه به زیرساخت‌هایی که در شاهرود فراهم است، در همین شنبه آتی صادر شود.

نمکی بابیان اینکه روند ساخت بیمارستان میامی نیز تسریع خواهد شد، بیان کرد: درصدد هستیم تا مرکز درمانی کالپوش میامی به‌صورت شبانه‌روزی به بیماران و متقاضیان خدمات ارائه کند و همچنین برای رادیوگرافی دندان و همچنین سونوگرافی نیز دستگاه‌های موردنیاز میامی تأمین و ارسال خواهد شد.

وزیر بهداشت بابیان اینکه اورژانس عظیم شاهرود با بهترین کیفیت خدمات از امروز پذیرای متقاضیان و بیماران است، ابراز داشت: یکی از مزیت‌های این بیمارستان موضوع زایمان و خدمت‌رسانی فوری به بیماران است.

نمکی به افتتاح مرکز درمان ناباروری در شاهرود نیز اشاره داشت و ابراز کرد: این مرکز در ادامه سیاست‌های وزارت خانه درزمینهٔ رفع نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با نرخ منفی رشد جمعیت احداث و توسط وزارت بهداشت تجهیز شده است.

استقلال دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

وزیر بهداشت سیستم ارجاع، پزشک خانواده، نسخه الکترونیک، طرح کنترل و پایش فشارخون و دیابت، طرح بسیج ملی فشارخون و ... را طرح‌های موفق دانست و تأکید کرد: ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جریان طرح پایش فشارخون مورد کمتر قرار گرفتند که نشان از موفقیت طرح داشت.

نمکی بابیان اینکه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از دیگر اولویت‌های وزارت خانه است، بیان کرد: این طرح تا جامعه‌محور شدن سلامت از سوی وزارت بهداشت دنبال می‌شود که البته اولویت آن جامعه‌محور کردن آموزش‌های حوزه بهداشت و درمان به‌خصوص در بین خانواده‌ها است.

وی به بروز برخی حواشی در درون استان سمنان که دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است اشاره کرد و گفت: مانند برخی نقاط دیگر کشور در این استان نیز مشکلاتی وجود داشت و سیگنال‌های منفی را نیز می‌دیدیم اما از روزی که من به وزارتخانه آمدم اعلام کردم که باید این کدخدا بازی‌ را جمع کرد و از سوی دیگر تأکید کردم که دانشگاه‌های کشور باید هویت مستقل داشته باشند در نتیجه احکام هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را جداگانه و مجزا صادر کردم.

مرکز درمان ناباروری افتتاح شد

مرکز درمان ناباروری شاهرود نیز در سفر نمکی افتتاح شد، این مجموعه سال ۹۵ کلید خورد و امسال در زیربنای ۹۶۵ مترمربع به بهره‌برداری رسید، وزیر بهداشت و درمان درباره این مرکز گفت: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت توسعه مراکز درمان ناباروری است که امروز خوشبختانه در شاهرود شاهد افتتاح یکی از همین مراکز هستیم و امیدواریم بتواند منشاء خدمات خوبی به حوزه بهداشت و درمان شرق استان سمنان باشد.

وی همچنین افزود: یکی از مسائلی که امروز مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد رشد جمعیت است که در این مسیر وزارت بهداشت اهتمام خود را بر موضوع عدم منفی شدن رشد جمعیت و بروز سالمندی قرار داده است.

مقابله با سرطان در اولویت

معاون استاندار سمنان نیز در حاشیه سفر وزیر بهداشت با بیان اینکه علی‌رغم اینکه میزان سرطان در این استان نسبت به نرم کشوری مناسب است اما مقابله جدی با همین اندک میزان سرطان نیز در اولویت خواهد بود، گفت: در کارگروه سلامت استانداری بحث برنامه جامع پیشگیری از سرطان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

حبیب الله خجسته پور بیان کرد: با توجه به اینکه درزمینهٔ میانگین کشوری سرطان، استان سمنان دارای موقعیت خوبی است، اما باید تلاش شود که همین اندک میزان بیماری را نیز شاهد نباشیم که در این زمینه برنامه عملیاتی در دستور کار قرارگرفته که با همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان این کار پیگیری می‌شود.

شبکه بهداشت و درمان میامی مستقل شد

نمکی وزیر بهداشت اما در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و گفت: ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های بهداشتی و درمانی اولویت وزارت بهداشت است تا بتوانیم سطح خدمات به مردم را ارتقا دهیم همچنین باید گفت یکی از اتفاقات خوبی که در این زمینه و در سفر به شرق استان سمنان رخ داد این بود که خوشبختانه توانستیم شبکه بهداشت و درمان میامی را مستقل کنیم.

عضو کابینه دوازدهم بابیان اینکه از امروز شبکه بهداشت و درمان میامی می‌تواند مستقلاً عملکرد خود را ارتقا ببخشد، افزود: از شنبه هفته آتی کمک‌های وزارت بهداشت به این مرکز ارسال خواهد شد.

وزیر بهداشت بابیان اینکه مرکز جامع خدمات سلامت کالپوش میامی نیز به‌صورت ۲۴ ساعته ازاین‌پس خدمات مطلوبی به بیماران خواهند داد، گفت: استقرار این مرکز به‌صورت ۲۴ ساعته می‌تواند کمک کند تا از سفر مردم کالپوش به میامی و شاهرود جلوگیری شود.

نمکی همچنین بیان کرد: امروز توانسته‌ایم در حالی شاهد افتتاح دو طرح بزرگ شامل اورژانس و مرکز ناباروری در شاهرود باشیم که ان شاالله در سفر آتی که به‌زودی خواهد بود طرح‌های دیگری نیز در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در شرق استان سمنان افتتاح خواهند شد.

وزیر بهداشت امشب استان سمنان را به مقصد تهران ترک کرد.

کد خبر 4794588

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ناباروری وزارت بهداشت بهداشت و درمان بهداشت میامی سعید نمکی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها قزوین شهرکرد بیرجند یاسوج خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، مدیران شهرداری شیراز در سومین بازدید شبانه از طرح‌های بزرگ عمرانی، سراغ طرح‌های آکواریم و پارک آبی شیراز رفتند.
در شیراز بیش از ۴۰ طرح عمرانی بزرگ به صورت شبانه روزی در حال اجراست تا زودتر از موعد به بهره برداری برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • منشی درمانگاه روزی ۳۰ میلیون تومان سرقت می‌کرد