Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@09:13:21 GMT

۲۵۰ روستای دیگر کردستان گازرسانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۱۳۴۶

۲۵۰ روستای دیگر کردستان گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: برنامه‌ریزی مدون و زمان‌بندی شده برای اجرای طرح گازرسانی به 250 روستا در سال 98 صورت گرفته که در حال حاضر در 152 روستا عملیات گازرسانی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد فعله‌گری شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان به تشریح عملکرد گاز استان پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر 97 درصد از جمعیت کل استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده که 100 درصد جمعیت شهری و  90 درصد از جمعیت روستایی این استان را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: این شاخص‌ها با اتمام پروژه‌های در دست اجراء ارتقاء یافته و باعث افزایش برخورداری درصد بیشتری از خانوارهای کردستانی از نعمت گاز طبیعی خواهد شد و همچنین باعث افزایش سطح رفاه و آسایش مردم کردستان خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی مدون و زمان‌بندی شده برای اجرای طرح گازرسانی به 250 روستا در سال 98 صورت گرفته و در حال حاضر در 152 روستا عملیات اجرایی طرح گازرسانی فعالیت داشته و 40 روستای در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد و 58 روستا نیز در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

فعله‌گری به ظرفیت بسیار بالای صدا وسیما در انعکاس اخبار حوزه گاز اشاره کرده و گفت: در بخش گازرسانی با تلاش مدیران شرکت ملی گاز ایران و همراهی مدیران استان و زحمت کارکنان شرکت گاز استان کردستان‌، میانگین شاخص‌های درصد نفوذپذیری گاز طبیعی  در جمعیت شهری و روستایی استان از میانگین کشوری بالاترست.

وی خاطر نشان کرد: در مصرف گاز طبیعی علاوه بر صرفه‌جویی، رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل و تجهیزات گازی نیز اهمیت داشته و آموزش بینندگان صدا وسیما  می‌تواند به مقدار قابل ملاحظه‌ای از حوادث جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان از تعامل سازنده صدا وسیمای مرکز کردستان در زمینه انعکاس مطلوب خدمات گازرسانی تشکر و قدردانی و این ارتباط را زمینه‌ساز آگاهی بخشی مطلوب  و فرهنگ‌سازی سازنده دانست.

در ادامه این جلسه جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان ضمن خوش آمدگویی به مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: گاز طبیعی یک نعمت الهی است و گسترش شبکه‌های گازرسانی در یک منطقه نشانه توسعه و پیشرفت آن منطقه در شاخص‌های رفاه و آسایش مردم دارد.

وی  ادامه داد: صدا وسیمای مرکز کردستان برای انعکاس فعالیت‌های شرکت گاز استان کردستان در هر زمینه‌ای آمادگی دارد و در این زمینه با برنامه‌سازی مشارکتی و ساخت فیلمهای مستند و انیمیشن و حضور کارشناسان در برنامه‌های آموزشی می‌تواند نقش موثری در آگاه‌سازی مردم شریف استان ایفاء کند.

عبدالملکی یادآور شد: فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت توصیه‌های ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی یک مسئولیت اجتماعی است که علاوه بر کاهش میزان حوادث می‌تواند با نهادینه کردن مصرف بهینه گاز طبیعی در جهت حفظ این منبع مهم و استراتژیک برای تامین نیازهای انرژی آیندگان نقش اساسی ایفاء نماید. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان روستا گاز گازرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند