Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی نریمانی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: تامین آب برای طرح‌های بیابان‌زُدایی و کشت نهال در مناطق بیابانی بزرگترین دغدغه ما به شمار می‌رود و در صورت تخصیص پساب حدود ۴۸ درصد در مصرف اعتبارات نیز صرفه‌جویی می‌شود و قادر خواهیم بود طرح‌ها را در گستره بیشتری اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد:۶۰ درصد از اعتبارات طرح‌های بیابان‌زُدایی و کنترل ریزگردها در اصفهان به تامین آب مورد نیاز برای آبیاری نهال‌ها اختصاص می‌یابد و این نشان می‌دهد که در صورت اختصاص آب خاکستری از طریق تصفیه‌خانه‌های شمال یا شرق اصفهان چه اندازه هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره امور بیابان اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: طرح نهال‌کاری در اراضی بیابانی شرق اصفهان در دشت "سگزی" در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار انجام می‌شود و اکنون ۲۰ نوبت آبیاری بوسیله آب‌های زیرزمینی برای این امر در نظر گرفته شده است.

نریمانی ادامه داد: هر هکتار از اراضی ۱۲۵ اصله نهال "تاغ"، "قره داغ" و "آتری پلکس" همه مقاوم با شرایط بیابانی را در خود جای می‌دهد که این مساحت بالغ بر ۳۱ هزار و ۲۵۰ مترمکعب آب در مجموع ۲۰ نوبت آبیاری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: مجوز تخصیص پساب برای طرح بیابان‌زُدایی را شرکت آب منطقه‌ای ارائه می‌کند و در سال‌های ۸۸ تا ۹۰ و ۹۳ تا ۹۵ برای آبیاری از پساب استفاده کردیم، اما مجوز استفاده پس از آن تمدید نشد و امیدواریم با مساعدت مسوولان بازهم بتوان شاهد تمدید مجوز مذکور و استفاده باشیم.

رییس اداره امور بیابان اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اهمیت جلوگیری از ریزگردها و کنترل این پدیده افزود: امسال ۱۱۷ میلیارد ریال برای طرح‌های کنترل ریزگردها و ۴۰۲ میلیارد ریال برای عملیات مالچ‌پاشی(نوعی پوشش روی خاک به‌منظور جلوگیری از فرسایش) در این استان اختصاص یافته است.

۱۶ کانون بحرانی فرسایش خاک در استان اصفهان به مساحت بالغ بر یک‌ میلیون و ۹۲ هزار هکتار وجود دارد.
بیابان‌زایی در استان به‌ویژه در شرق اصفهان، سالانه در کنار به خطر انداختن سلامت مردم و تخریب محیط زیست، به امکانات زیربنایی و منابع طبیعی این استان خسارت وارد می‌کند.
عمده خسارت‌ها به پایگاه‌های نظامی اطراف همچون پایگاه هوایی هشتم شکاری، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اراضی کشاورزی، محورهای مواصلاتی و شهرک‌های صنعتی، راه‌آهن و شهرهای پیرامون وارد می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اصفهان راه آهن محیط زیست قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای ایجاد اشتغال تعهد شده استان مطلوب بوده است، ابراز داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های این حوزه باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: طی ارزیابی شش ماهه نخست سال گذشته در موضوع تعهد اشتغال ایجاد شده، استان سمنان توانست بین استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان بابیان اینکه بانک‌های عامل باید برای تخصیص ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ تلاش بیشتری انجام دهند، ابراز داشت: رسیدن به بیش از این میزان می‌بایست در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در مراجعات مردمی سفر دور دوم رئیس جمهور به استان سمنان بالغ بر یکصد و ۱۱ هزار درخواست به ثبت رسید که پیگیری و رسیدگی خواهند شد.

وی افزود: اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی به نسبت دور قبل سفر با رشد بسیار چشمگیری همراه بود که امیدواریم این اعتبارات بتواند سهم اشتغال استان را افزایش دهد.

کد خبر 6086383

دیگر خبرها

  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند