Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:48:12 GMT

روستاهای شهرستان خلیل‌آباد محروم از سالن ورزشی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۲۳۰۴

روستاهای شهرستان خلیل‌آباد محروم از سالن ورزشی

رضا شهنازی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اینکه در شهر ۵۰ هزار نفری خلیل‎آباد نیز سه سالن ورزشی وجود دارد اما هیچیک از آنها استاندارد نیستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود هزار ورزشکار سازمان یافته و ۲۰ هیات ورزشی در شهرستان خلیل‌آباد هستند که از این تعداد ۱۵ هیات فعال و پنج هیات دیگر نیمه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ورزش این شهرستان تا رسیدن به جایگاه اصلی خود دستکم در سطح استان فاصله بسیار دارد به همین خاطر نیازمند هستیم همه در دست هم دهند تا به آنچه حق خلیل‎آباد است برسیم.

به بخش ششطراز کمتر توجه شده است

شهنازی با بیان اینکه سالن استاندارد دارای سکو برای برگزاری مسابقات با حضور تماشاچی در شهرستان نداریم افزود: گرچه از نظر فضای ورزشی در بخش مرکزی شرایط به نسبت خوبی داریم ولی به بخش ششطراز این شهرستان کمتر توجه شده و باید برخی فضای ورزشی در این بخش احداث شود.

وی ادامه داد: به زودی اولین زمین چمن مصنوعی در روستای سعدالدین بخش ششطراز و دومین زمین چمن مصنوعی هم در این بخش افتتاح خواهد شد.

وی گفت: اکنون فقط در داخل شهر خلیل‌آباد سه سالن ورزشی داریم و هیچ سالنی در روستاها نداریم، البته در روستای جابوز در چند سال قبل زمینی را برای احداث سالن واگذار کردند و دیوارکشی نیز انجام شده که مسوولان و اهالی روستا آمادگی کمک پنج میلیارد ریالی برای ساخت آن دارند.

رییس اداره ورزش و جوانان خلیل‎آباد افزود: باتوجه به اینکه جمعیت چهار هزار نفری بخش ششطراز آمادگی مشارکت داشته‌اند براساس صحبت‎های انجام شده با اداره کل ورزش و جوانان استان مقرر شده است اگر اهالی مشارکت داشته باشند پروژه ورزشی در این بخش جزو طرح‎های نیمه تمام اعلام شود تا سال آینده اعتباراتی برای تکمیل آن تخصیص یابد.

وی ادامه داد: در روستای محمدآباد هم پروژه‌ای در حال اجراست که اگر به اتمام برسد تنها سالن استاندارد دارای سکو در شهرستان خواهد بود.

سرانه ورزشی بیش از یک متر 

شهنازی به سرانه ورزشی خلیل‎آباد اشاره کرد و گفت: از نظر سرانه ورزشی وضعیت بسیار خوبی داریم به طوریکه برای هر نفر بیش از یک متر فضای ورزشی وجود دارد.

وی افزود: به رغم پروژه‎های نیمه تمام فراوان امسال ۷۰۰ میلیون ریال برای بهسازی مجموعه‎ شهید علوی نژاد به این شهرستان تخصیص داده شده و توانستیم با کمک شهرداری و شورای شهر سه برابر اعتبارات در این محل کار انجام دهیم که این مجموعه تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: به خاطر سرمای سال ۸۶ به سکوهای مجموعه شهید علوی نژاد خسارت بسیار وارد شد که نیازمند بازسازی و مرمت است.

پروژه‎ای نیمه کاره با ۱۵ سال قدمت

رییس اداره ورزش و جوانان خلیل آباد از پروژه‎ای نیمه کاره با ۱۵ سال قدمت که بزرگترین و قدیمی‌ترین پروژه نیمه تمام ورزشی این شهرستان محسوب می‎شود خبر داد و گفت: این پروژه با ۳۲ هکتار در شمال شهر خلیل‎آباد و در بهترین مکان قرار دارد اما تاکنون زمین چمن، دیوار کشی، نگهبانی و سرایداری و دیگر بخش‎های آن تکمیل نشده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در شهرستان داریم، از سویی از نظر امکانات ورزشی و زیرساختی در سطح روستاها وضعیت قابل توجهی نداریم اما از نظر حضور ورزشکاران مشارکت خیلی خوبی داریم بطوریکه در رشته‎های کوهنوردی، بومی و محلی، کشتی، کاراته از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

شهنازی ادامه داد: به خاطر مشکلات اقتصادی در بیمه ورزشی روستاها موفق نبودیم، اگر مبلغ بیمه برای این ورزشکاران به نصف کاهش یابد آمار افراد سازمان یافته افزایش خواهد یافت. 

برخی خانه‌های ورزش خاک میخورد

وی  با بیان اینکه تاکنون خانه ورزش روستایی در این شهرستان راه‎اندازی نشده است گفت: اما اغلب مکان‎هایی که به نام خانه ورزش روستایی افتتاح می‎شوند نیز خاک می‌خورند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل‌آباد در ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

خلیل‌آباد مرکب از ۲ بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد. دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند و بر این اساس ۸۵ درصد مردم  شهرستان خلیل‌آباد به شغل کشاورزی اشتغال دارند.

برچسب‌ها اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی اجتماعی ورزش و جوانان خلیل آباد خراسان رضوی محرومیت سرمایه اجتماعی سرمایه گذاری ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی ورزش و جوانان خلیل آباد خراسان رضوی محرومیت سرمایه اجتماعی سرمایه گذاری ورزشی اجتماعی ورزش و جوانان خلیل آباد خراسان رضوی محرومیت سرمایه اجتماعی سرمایه گذاری ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل سیلاب و شکسته شدن بندهای خاکی زیرکوه روستاها تخلیه و با  دستور استاندار جلسه اضطراری سیلاب در استان برای امدادرسانی برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد علی آخوندی، اظهار داشت: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده شکست.

وی با بیان اینکه در تماسی تلفنی ساعت 4 صبح با فرماندار شهرستان زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، افزود: فرماندار شهرستان و مدیرکل هلال احمر پیگیری‌های لازم را انجام دادند و مردم روستا که 60 خانوار هستند، سریع تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ساعت 1:20 دقیقه صبح سد نوده شکسته شده، اما الحمدالله با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده و خسارت جانی نداشته‌ایم.

آخوندی گفت: سد روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است و بخشی از آب وارد شهر حاجی‌آباد شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده،  لذا تیم‌های تخلیه آب مستقر شده‌اند و به محض اینکه بتوان  امدادرسانی کرد خانه‌ها هم به کمک مردم لایروبی خواهد شد.

به گفته آخوندی، با دستور استاندار خراسان جنوبی، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل خواهد شد و تمام امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین از شکسته شدن بندخاکی روستای سالک‌آباد زیرکوه هم خبر داد و گفت: 250 خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده‌اند.

آخوندی تصریح کرد: تیم امدادی در حال حاضر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: پس از بارندگی‌های شدید از صبح روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت شکسته شد. 

محمدعلی کاوسی گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد 12 امام این شهرستان بالا گرفت. 

وی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد 12 امام دادند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر 250 خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند. 

کاوسی ادامه داد: بند خاکی روستای سالک‌آباد نیز بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شده است. 

وی بیان کرد: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، 6 تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و 10 تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز